컴퓨터기반 협력학습

연구분야 : B120400 사회과학 > 교육학 > 교육공학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.74589

STNet ID : 1002436

한자 :
영어 : Computer-Supported Collaborative Learning
기타 : CSCL

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

협력 스크립트 () [ 協力-- ]

RT (관련어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

컴퓨터지원 학습 () [ --支援學習 ]

컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과

The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과

The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

위키기반 CSCL에서 그라운딩 지원도구의 설계기반연구

The Design experiments of Grounding Supporting Tools in Wiki-based CSCL

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

위키기반 CSCL에서 그라운딩 지원도구의 설계기반연구

The Design experiments of Grounding Supporting Tools in Wiki-based CSCL

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

온라인 협동학습의 4Ts 구조 설계 연구

Online Collaborative Learning Structures 4Ts Design Research

교육종합연구 | 9 | 3 | 2011 | 교육학

온라인 학습공동체에서 학습성과와 사회적 실재감 수준에 따른 상호작용 양상의 차이 규명

Identifying the Characteristics of Learner Interaction by Learning Outcome and Social Presence in Online Learning Communities

평생교육 · HRD연구 | 7 | 3 | 2011 | 교육학

원격성인학습자의 CSCL에서 학생 리더십 발생 및 전개 과정에 대한 사례 연구

Case Study of Distance Adult Students' Leadership in CSCL

평생학습사회 | 6 | 2 | 2010 | 교육학

원격성인학습자의 CSCL에서 학생 리더십 발생 및 전개 과정에 대한 사례 연구

Case Study of Distance Adult Students' Leadership in CSCL

평생학습사회 | 6 | 2 | 2010 | 교육학

협력 스크립트를 활용한 CSCL에서 발생하는 문제와 개선안의 효과에 관한 연구

The study about Effects of Supportive ways in ConceptGrid Collaboration Script

교육정보미디어연구 | 17 | 4 | 2011 | 교육학

CSCL에서 협력적 논증 스캐폴드가 지식공유와 개인의 지식 습득에 미치는 영향

Effects of Collaborative Argumentation Scaffolds on Building Collaborative Knowledge and Learner's Domain Knowledge in Computer-Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

CSCL에서 협력적 논증 스캐폴드가 지식공유와 개인의 지식 습득에 미치는 영향

Effects of Collaborative Argumentation Scaffolds on Building Collaborative Knowledge and Learner's Domain Knowledge in Computer-Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력 스크립트에서 협력모형의 제공 유형이 협력부하와 학습성과에 미치는 영향

The Effects of the Types of Collaboration Model on Collaboration Load and Outcomes in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력 스크립트에서 협력모형의 제공 유형이 협력부하와 학습성과에 미치는 영향

The Effects of the Types of Collaboration Model on Collaboration Load and Outcomes in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

CSCL에서 협력적 논증 스캐폴드의 제공이 학습자간 상호작용에 미치는 효과

Effects of Scaffolds for Interaction in Computer-Supported Collaborative Argumentation

교육과학연구 | 41 | 3 | 2010 | 교육학

CSCL에서 협력적 논증 스캐폴드의 제공이 학습자간 상호작용에 미치는 효과

Effects of Scaffolds for Interaction in Computer-Supported Collaborative Argumentation

교육과학연구 | 41 | 3 | 2010 | 교육학

Design Principle of Chat Tool to Decrease ‘Communication Confusion’ in CSCL

CSCL에서 ‘소통 혼란’을 줄이기 위한 채팅 도구 설계

학습과학연구 | 4 | 1 | 2010 | 교육학

Design Principle of Chat Tool to Decrease ‘Communication Confusion’ in CSCL

CSCL에서 ‘소통 혼란’을 줄이기 위한 채팅 도구 설계

학습과학연구 | 4 | 1 | 2010 | 교육학

위키기반 CSCL에서 그라운딩 지원도구의 설계기반연구

The Design experiments of Grounding Supporting Tools in Wiki-based CSCL

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

위키기반 CSCL에서 그라운딩 지원도구의 설계기반연구

The Design experiments of Grounding Supporting Tools in Wiki-based CSCL

교육공학연구 | 26 | 2 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력 스크립트에서 협력모형의 제공 유형이 협력부하와 학습성과에 미치는 영향

The Effects of the Types of Collaboration Model on Collaboration Load and Outcomes in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력 스크립트에서 협력모형의 제공 유형이 협력부하와 학습성과에 미치는 영향

The Effects of the Types of Collaboration Model on Collaboration Load and Outcomes in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

협력 스크립트를 활용한 CSCL에서 발생하는 문제와 개선안의 효과에 관한 연구

The study about Effects of Supportive ways in ConceptGrid Collaboration Script

교육정보미디어연구 | 17 | 4 | 2011 | 교육학