심미적 컴퓨팅에 ‘미학의 필터’는 있는가?
Are there ‘aesthetic filters’ in Aesthetic Computing?
미학예술학연구 |
31 |
2010 |
기타예술체육
심미적 컴퓨팅에 ‘미학의 필터’는 있는가?
Are there ‘aesthetic filters’ in Aesthetic Computing?
미학예술학연구 |
31 |
|
2010 |
기타예술체육
언어-이미지 텍스트로서의 인쇄광고에 나타나는 다중기호양식 은유 - 「슈피겔」의 금융광고를 중심으로
Multimodale Metaphern in der Werbeanzeige als Sprache-Bild-Text - Am Beispiel der Finanzwerbung in Der Spiegel
독어독문학 |
53 |
2 |
2012 |
독일어와문학
인쇄 광고의 시각적 직유에 관한 연구
A Study on the Pictorial Simile in Printed Advertisements
광고PR실학연구 |
4 |
1 |
2011 |
광고/홍보산업
언어적 메시지가 시각적 은유의 광고 효과에 미치는 영향: 유추와 직접적 유사의 차이를 중심으로
The Effect of Verbal Message on Advertising Effectiveness of Visual Metaphor: Difference between Analogy and Literal Similarity
마케팅연구 |
26 |
4 |
2011 |
경영학
인쇄광고에서 시각적 은유가 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구: 제품유형과 소비자 관여도를 중심으로
The Influence of Advertising Effects of Visual Metaphor on Print Advertisements: Focus on Product Type and Consumer Involvement
마케팅관리연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학