직유

연구분야 : A110199 인문학 > 한국어와문학 > 국어학 > 기타국어학

클래스 : 언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.78032

한자 : 直喩
영어 : a simile

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

직유법

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

수사법 () [ 修辭法 ]

isKindOf (상위 유형)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

비유법 [ 譬喩法 ]

B2:전체

isIngredientOf (인공물 전체)

 

e01-01 문학장르 문학장르

알레고리 () [Allegory]

백석 시의 비유적 표현과 환유적 상상력

A study on the metaphorical expression in Baek seok’s poetry

어문논집 | 63 | 2011 | 한국어와문학

Zur Stilistik in Ernst Juengers In Stahlgewittern

에른스트 융어의 강철 폭풍 속에서의 문체에 대해서

독어독문학 | 52 | 3 | 2011 | 독일어와문학

‘-만큼’과 ‘-처럼’의 의미 특성과 비교ㆍ비유 표현

Sense-Characterization of “-mankeum” and “-cheorum” and Comparative and Figurative Expression

한국어 의미학 | 34 | 2011 | 한국어와문학

주의력결핍 과잉행동장애(ADHD)아동의 비유 의미 인식

The Comprehension of Figurative Meaning in ADHD Children with and without Language Impairment

Communication Sciences and Disorders | 15 | 3 | 2010 | 교육학

주의력결핍 과잉행동장애(ADHD)아동의 비유 의미 인식

The Comprehension of Figurative Meaning in ADHD Children with and without Language Impairment

Communication Sciences and Disorders | 15 | 3 | 2010 | 교육학

깔리다싸(Kālidāsa)의 서정시에 나타난 비유 고찰_인도철학적인 의미를 중심으로

Study on Metaphor Reflected in Kālidāsa's Lyrical Poems : With Special Reference to the Meaning of Indian Philosophy

인도철학 | 28 | 2010 | 철학

깔리다싸(Kālidāsa)의 서정시에 나타난 비유 고찰_인도철학적인 의미를 중심으로

Study on Metaphor Reflected in Kālidāsa's Lyrical Poems : With Special Reference to the Meaning of Indian Philosophy

인도철학 | | 28 | 2010 | 철학

Устойчивые сравнения русского языка в сопоставлении с корейскими (на примере фразеосемантического поля «Умственные способности»)

Linguistic & Cultural Characteristics Shown in Russian Idiomatic Simile of Indicating a Human Being's Intelligence(Centering on Comparison with Korean Language)

슬라브硏究 | 27 | 2 | 2011 | 지역학

직유의 구조와 직유 텍스트 읽기(Ⅰ)

Structure of Simile and the Methods of Reading Simile Text

국어교육학연구 | 38 | 2010 | 한국어와문학

직유의 구조와 직유 텍스트 읽기(Ⅰ)

Structure of Simile and the Methods of Reading Simile Text

국어교육학연구 | | 38 | 2010 | 한국어와문학