과학 통합교육의 효과 : 과학적 지식, 탐구능력, 과학 관련 태도에 대한 메타분석
The Effects of Integrated Science Instruction : A Meta-Analysis on Scientific Knowledge, Scientific Inquiry Ability, and Science-related Attitude
교원교육 |
28 |
2 |
2012 |
교육학
과학저널쓰기를 통한 예비유아교사의 과학 및 과학교수지식과 과학에 대한 태도의 변화
The Change of Scientific Knowledge, Science Pedagogical Content Knowledge, and Attitude toward Science of Pre-service Early Childhood Teachers through Science Journal Writing
유아교육학논집 |
15 |
5 |
2011 |
교육학
상징화 주기를 통한 아동의 과학적 지식 형성 과정
Process of Scientific Knowledge Formation in Children through Cycles of Symbolization
교육과학연구 |
42 |
3 |
2011 |
교육학
CPS적용 과학프로그램이 유아의 창의성과 과학적 지식 향상에 미치는 효과
The effect of CPS Science Program on the Improvement of Children's Creativity and Scientific Knowledge
창의력교육연구 |
11 |
1 |
2011 |
교육심리학