직접교수 원리를 적용한 주인공 의도 파악하기 교수가 읽기장애학생의 읽기이해에 미치는 영향
The Effects of Instruction in the Identification of Character Motives of Applying to Direct Instruction Principles for Poor Comprehenders' Reading Comprehension
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
Touchmath원리와 직접교수를 활용한 어머니의 수학지도가 지적장애 아동의 덧셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effect of Mother’s Mathematics Instruction Using Touchmath Program and Direct Instruction on Addition Computation Performance of Children with Intellectual Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
Touchmath원리와 직접교수를 활용한 어머니의 수학지도가 지적장애 아동의 덧셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effect of Mother’s Mathematics Instruction Using Touchmath Program and Direct Instruction on Addition Computation Performance of Children with Intellectual Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students
특수교육학연구 |
45 |
2 |
2010 |
교육학
Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students
특수교육학연구 |
45 |
2 |
2010 |
교육학
직접교수에 의한 요약하기 지도와 협력학습에 의한 요약하기 지도가 초등학교 4학년 일반학생과 읽기위험군 학생의 독해와 요약하기 능력에 미치는 효과
Effects of Teacher-directed and Student-interactive Summarization Instruction on Reading Comprehension and Written Summarization of Fourth Graders without and at Risk for Reading Difficulties
특수교육학연구 |
45 |
4 |
2011 |
교육학
직접교수를 적용한 도식기반 전략 교수가 자폐스펙트럼장애 학생의 문장제 문제 수행에 미치는 영향
Effects of Schema-based Direct Instruction on the Word Problem-solving of a Student with Autistic Spectrum Disorder
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육
읽기부진아동을 위한 읽기 게임 프로그램과 직접 교수 프로그램의 효과 비교
A Comparison of the Reading Game Program and the Direct Instruction Program for Low Achievers in Reading
한국심리학회지: 발달 |
25 |
1 |
2012 |
심리과학
직접교수의 적용가능성과 충실성에 대한 교사들의 지각: 교육 현장 적용을 위한 탐색
Teachers' perception on Direct Instruction: Acceptability and Integrity
학습장애연구 |
7 |
1 |
2010 |
교육학
직접교수의 적용가능성과 충실성에 대한 교사들의 지각: 교육 현장 적용을 위한 탐색
Teachers' perception on Direct Instruction: Acceptability and Integrity
학습장애연구 |
7 |
1 |
2010 |
교육학