『極樂莊嚴經』의 五種莊嚴과 穢土의 淨土化
The five categories of the magnificence of Sukhāvatīvyūha-sūtra and the developing of the Pure Land in this sahālokadhātu world
정토학연구(淨土學硏究) |
13 |
2010 |
정토학
『極樂莊嚴經』의 五種莊嚴과 穢土의 淨土化
The five categories of the magnificence of Sukhāvatīvyūha-sūtra and the developing of the Pure Land in this sahālokadhātu world
정토학연구(淨土學硏究) |
|
13 |
2010 |
정토학
제주형 자율학교의 창의․인성 교육 프로그램 분석
An Analysis on the Creativity and Character Education Program Developed by Jeju Self-Governing School
윤리교육연구 |
24 |
2011 |
윤리교육학
디지털 컨버전스 사회의 맥락에서 과학기술영재의 프로파일링
Profiles of the gifted & talented of science and technology in the context of digital convergence society.
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
디지털 컨버전스 사회의 맥락에서 과학기술영재의 프로파일링
Profiles of the gifted & talented of science and technology in the context of digital convergence society.
영재와 영재교육 |
9 |
1 |
2010 |
영재교육
정보혁명의 사회제도적 파장: 유연화 논제를 중심으로
Institutional Flexibility: A Social Consequence of the Information Revolution
사회와 이론 |
17 |
2010 |
기타사회학
정보혁명의 사회제도적 파장: 유연화 논제를 중심으로
Institutional Flexibility: A Social Consequence of the Information Revolution
사회와 이론 |
|
17 |
2010 |
기타사회학
로버트 하인라인의 『프라이데이』와 존 쿳시의 『포』의 비교 - 유토피아의 담론을 중심으로
A Comparative study of Friday by Heinlein and Foe by Coetzee - in the discourse of utopia
비교문학 |
50 |
2010 |
인문학
로버트 하인라인의 『프라이데이』와 존 쿳시의 『포』의 비교 - 유토피아의 담론을 중심으로
A Comparative study of Friday by Heinlein and Foe by Coetzee - in the discourse of utopia
비교문학 |
|
50 |
2010 |
인문학
사회과에서 미래문제 접근으로서 시나리오 방법을 활용한 미래교육과정 구성 방안
Future Education Curriculum Constitution Method Using Scenario Planning For Approaching Future Problem In Social Studies Education
사회과교육연구 |
18 |
3 |
2011 |
사회교육학
21세기 융복합 교육을 위한 미술교육의 역할과 특성 탐색
Study on the Role and Elements of Art Education for the 21st Century Convergence Education
조형교육 |
43 |
2012 |
미술교육