미래사회

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.81956

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

y02-01 문헌명 문헌명

디지털이다 [Being Digital]

『極樂莊嚴經』의 五種莊嚴과 穢土의 淨土化

The five categories of the magnificence of Sukhāvatīvyūha-sūtra and the developing of the Pure Land in this sahālokadhātu world

정토학연구(淨土學硏究) | 13 | 2010 | 정토학

『極樂莊嚴經』의 五種莊嚴과 穢土의 淨土化

The five categories of the magnificence of Sukhāvatīvyūha-sūtra and the developing of the Pure Land in this sahālokadhātu world

정토학연구(淨土學硏究) | | 13 | 2010 | 정토학

제주형 자율학교의 창의․인성 교육 프로그램 분석

An Analysis on the Creativity and Character Education Program Developed by Jeju Self-Governing School

윤리교육연구 | 24 | 2011 | 윤리교육학

디지털 컨버전스 사회의 맥락에서 과학기술영재의 프로파일링

Profiles of the gifted & talented of science and technology in the context of digital convergence society.

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

디지털 컨버전스 사회의 맥락에서 과학기술영재의 프로파일링

Profiles of the gifted & talented of science and technology in the context of digital convergence society.

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

정보혁명의 사회제도적 파장: 유연화 논제를 중심으로

Institutional Flexibility: A Social Consequence of the Information Revolution

사회와 이론 | 17 | 2010 | 기타사회학

정보혁명의 사회제도적 파장: 유연화 논제를 중심으로

Institutional Flexibility: A Social Consequence of the Information Revolution

사회와 이론 | | 17 | 2010 | 기타사회학

로버트 하인라인의 『프라이데이』와 존 쿳시의 『포』의 비교 - 유토피아의 담론을 중심으로

A Comparative study of Friday by Heinlein and Foe by Coetzee - in the discourse of utopia

비교문학 | 50 | 2010 | 인문학

로버트 하인라인의 『프라이데이』와 존 쿳시의 『포』의 비교 - 유토피아의 담론을 중심으로

A Comparative study of Friday by Heinlein and Foe by Coetzee - in the discourse of utopia

비교문학 | | 50 | 2010 | 인문학

사회과에서 미래문제 접근으로서 시나리오 방법을 활용한 미래교육과정 구성 방안

Future Education Curriculum Constitution Method Using Scenario Planning For Approaching Future Problem In Social Studies Education

사회과교육연구 | 18 | 3 | 2011 | 사회교육학

21세기 융복합 교육을 위한 미술교육의 역할과 특성 탐색

Study on the Role and Elements of Art Education for the 21st Century Convergence Education

조형교육 | 43 | 2012 | 미술교육