입학사정관전형 평가준거와 최종평가와의 관계-G대학 사례를 중심으로-
The Relationship between Dimensions for Assessment and Final Assessment by Admission Officer
한국교육문제연구 |
30 |
1 |
2012 |
기타교육학
‘입학사정관 전형 유형’ 분석을 통한 입학사정관제도의 발전 방향 탐색 : 초기 선도대학을 중심으로
Analysis of admissions officer system focusing on its implementation
교육문제연구 |
40 |
2011 |
교육학
음악중점학교의 운영 실태와 발전방향
A Study for Analysis and Improvement of Music Centered Secondary Schools
음악교육연구 |
40 |
2 |
2011 |
음악학
대학 단계의 과학영재 특화교육 프로그램 - 학생 선발 및 교육과정을 중심으로 -
Honors Program for Gifted Students at University-level ; on Selection and Curriculum
교양교육연구 |
4 |
1 |
2010 |
학제간연구
대학 단계의 과학영재 특화교육 프로그램 - 학생 선발 및 교육과정을 중심으로 -
Honors Program for Gifted Students at University-level ; on Selection and Curriculum
교양교육연구 |
4 |
1 |
2010 |
학제간연구