대학수학능력시험(영어시험)의 문항개선에 대한 연구
A study on the improvement of the test items in Korean scholastic ability test (English test)
영어어문교육 |
18 |
2 |
2012 |
영어와문학
카두신의 직무성과 척도의 라쉬 모형 적용
Rasch Rating Scale Modeling of Kadushin' Job Performance Scale
한국사회복지행정학 |
13 |
3 |
2011 |
사회복지학
중학교 과학영재와 일반학생의 Peer Instruction을 통한 인지갈등: 문항의 난이도에 따른 비교를 중심으로
Comparison of Cognitive Conflict on Peer Instruction by Middle School Science Gifted Students and Non-Gifted Students -Focusing on the level of difficulty in question-
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
시큐리티 요원의 심리적 임파워먼트 척도의 문항 적합도
Item Goodness-of-Fit of Psychological Empowerment Scale in Private Security Guards
시큐리티연구 |
31 |
2012 |
기타행정학
직업탐구 영역 문항의 난이도 결정 요인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Critical Factors of Item Difficulty at Problem of Vocational Education Test
상업교육연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학
직업탐구 영역 문항의 난이도 결정 요인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Critical Factors of Item Difficulty at Problem of Vocational Education Test
상업교육연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학
기업 e-러닝 학업성취도 측정 문항 난이도 분석: 문항반응 이론을 기반으로
Validation of corporate e-Learning test item difficulty in Korea: IRT(Item Response Theory)-based approach
교육정보미디어연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
기업 e-러닝 학업성취도 측정 문항 난이도 분석: 문항반응 이론을 기반으로
Validation of corporate e-Learning test item difficulty in Korea: IRT(Item Response Theory)-based approach
교육정보미디어연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
한국 근현대사 과목의 문항 난이도 특성 분석 - 전국 연합학력평가(10월) 채점 결과를 중심으로 -
An Analysis of the Characteristics of Item Difficulty in Assessment of Korean Modern and Contemporary History
역사교육 |
119 |
2011 |
역사학