교육과정의 효과적인 운영을 위한 학급․학교 규모에 관한 시론적 연구
A Study on the Optimal Size of School and Class for Effective Curricular Implementation
아시아교육연구 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
국어과 교육과정 성취기준 진술 방식의 비판적 검토
A Critical Review of Achievement Standards in Korean Language Arts Curriculum -Focused on statement of Achievement standards-
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
국어과 교육과정 성취기준 진술 방식의 비판적 검토
A Critical Review of Achievement Standards in Korean Language Arts Curriculum -Focused on statement of Achievement standards-
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
일제강점기부터 제1차 교육과정기 교육과정 문서 체계 분석 -총론과 교과의 분화와 독립-
The relationship of national curriculum related documents from the Japanese Colonial Period to the 1st National curriculum -the differentiation and independence of subjects from general guidelines-
한국교육사학 |
34 |
1 |
2012 |
교육학
양성평등의식 함양을 위한 교육과정 구성 및 효과 연구
The Effect of Curriculum Construction for the Improvement of Gender Equality Consciousness
법교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
기타교육학
양성평등의식 함양을 위한 교육과정 구성 및 효과 연구
The Effect of Curriculum Construction for the Improvement of Gender Equality Consciousness
법교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
기타교육학
교과 교육과정의 적정화 지침 개발 연구
A study on the development of the guidelines on the relevance of subject-matters in the national curriculum
교육학연구 |
49 |
3 |
2011 |
교육학