소집단 협동 학습

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.83507

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

소집단 토론학습 () [ 小集團討論學習 ]

장애유아에 대한 일반유아의 인식, 태도 변화와 장애유아의 사회적 능력 향상에 관한 연구: 소집단 협동학습에 기초한 요리활동을 중심으로

A Study on a Change in Awareness and Attitudes of Young Children without Disabilities towards Their Disabled Peers and on Improvements in the Social Competence of Young Children with Disabilities: Centering around the Cooking Activities Based on Small Group Cooperative Learning

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

장애유아에 대한 일반유아의 인식, 태도 변화와 장애유아의 사회적 능력 향상에 관한 연구: 소집단 협동학습에 기초한 요리활동을 중심으로

A Study on a Change in Awareness and Attitudes of Young Children without Disabilities towards Their Disabled Peers and on Improvements in the Social Competence of Young Children with Disabilities: Centering around the Cooking Activities Based on Small Group Cooperative Learning

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

소집단 협동학습의 효과성 인식 및 학업성취도에 대한 학습자의 학습몰입과 학교적응행동의 예측력 탐색

Exploring the Relationships among Students, Learning Flow, School Adjustment Behavior, Academic Achievement, and Perceived Effectiveness of Small Group Cooperative Learning

교육종합연구 | 10 | 1 | 2012 | 교육학