장애유아에 대한 일반유아의 인식, 태도 변화와 장애유아의 사회적 능력 향상에 관한 연구: 소집단 협동학습에 기초한 요리활동을 중심으로
A Study on a Change in Awareness and Attitudes of Young Children without Disabilities towards Their Disabled Peers and on Improvements in the Social Competence of Young Children with Disabilities: Centering around the Cooking Activities Based on Small Group Cooperative Learning
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
장애유아에 대한 일반유아의 인식, 태도 변화와 장애유아의 사회적 능력 향상에 관한 연구: 소집단 협동학습에 기초한 요리활동을 중심으로
A Study on a Change in Awareness and Attitudes of Young Children without Disabilities towards Their Disabled Peers and on Improvements in the Social Competence of Young Children with Disabilities: Centering around the Cooking Activities Based on Small Group Cooperative Learning
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
소집단 협동학습의 효과성 인식 및 학업성취도에 대한 학습자의 학습몰입과 학교적응행동의 예측력 탐색
Exploring the Relationships among Students, Learning Flow, School Adjustment Behavior, Academic Achievement, and Perceived Effectiveness of Small Group Cooperative Learning
교육종합연구 |
10 |
1 |
2012 |
교육학