한문과 정의적 특성 평가의 성과와 과제
Performances and Problems of Affective Characteristic Assessment in Sino-Korean Class.
漢字漢文敎育 |
1 |
25 |
2010 |
한문교육
한문과 정의적 특성 평가의 성과와 과제
Performances and Problems of Affective Characteristic Assessment in Sino-Korean Class.
漢字漢文敎育 |
1 |
25 |
2010 |
한문교육
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
진로적성 검사 개발 및 타당화
Development and Validation of Career Aptitude Scale
교육심리연구 |
25 |
2 |
2011 |
교육학
정의적 특성 신장을 위한 중학교 한문과창의적 교수법의 학습효과
The Teaching and Learning Effect of the Creative Training Techniques on the Affective Characteristics and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
동방한문학 |
43 |
2010 |
한국어와문학
정의적 특성 신장을 위한 중학교 한문과창의적 교수법의 학습효과
The Teaching and Learning Effect of the Creative Training Techniques on the Affective Characteristics and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
동방한문학 |
|
43 |
2010 |
한국어와문학
초등학교 교사의 체육지도유형과 학생의 정의적 특성과의 관계
The Relation of Elementary School Teacher's Teaching Types of Physical Education and Student's Affective Characteristics
통합교육과정연구 |
6 |
1 |
2012 |
교육학
중등 수학 교사들의 정의적 특성에 대한 인식과 수업 실태 분석
Secondary mathematics teachers' recognition of the affective domain and analysis of condition in mathematics teaching
한국학교수학회논문집 |
14 |
4 |
2011 |
교육학