Facebook Friends as Social Capital: How Will They Respond to the Normative Request?
사회적 자본으로서의 페이스북 친구: 온라인 친구들은 규범적인 요청에 어떻게 반응하는가?
언론정보연구 |
48 |
2 |
2011 |
신문방송학
정치적 소통의 새로운 전망:20~30대 여성들의 온라인 정치커뮤니티를 중심으로
New prospects of political communication:focusing on the online political communities of womenin their twenties and thirties
한국언론학보 |
55 |
1 |
2011 |
신문방송학
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
새로운 사회운동 방식을 통한 집단기억의 형성과 유지: 스누라이프에서의 태그달기
Collective Memory Through a New Form of Activism: SNULife and Tagging
기억과 전망 |
26 |
2012 |
사회학
사이버 공간에서의 핵티비즘 전개동향 분석
An Analysis of Developing Trend of Hacktivism in Cyber Space
한국민간경비학회보 |
11 |
1 |
2012 |
경찰행정
한국, 미국 학과간 콜래보레이션에 의한 e-book 동화 만들기 사례연구
A Study on A Transcontinental Collaboration Children’s e-book Project
기초조형학연구 |
12 |
3 |
2011 |
예술일반
대중매체에서 나타나는 간접광고 효과와 온라인에 관한 연구 - 온라인 매체의 PPL을 중심으로 -
A Study on PPL Effects Appeared in Mass Media and Online - Focused on PPL in Online Media -
정보디자인학연구 |
14 |
1 |
2011 |
정보디자인
A Study on Adoption of Online Automobile Insurance from the Aspect of Trust-Reinforcement : Approach by Gender and Purchase Intention Level
리스크관리연구 |
21 |
1 |
2010 |
경영학
A Study on Adoption of Online Automobile Insurance from the Aspect of Trust-Reinforcement : Approach by Gender and Purchase Intention Level
리스크관리연구 |
21 |
1 |
2010 |
경영학
인터넷 광고에 대한 불쾌감 형성요인: 척도개발 및 타당성 검증을 중심으로
Developing a Scale to Measure the Unpleasantness Toward Internet Advertising
미디어 경제와 문화 |
8 |
3 |
2010 |
기타신문방송학
인터넷 광고에 대한 불쾌감 형성요인: 척도개발 및 타당성 검증을 중심으로
Developing a Scale to Measure the Unpleasantness Toward Internet Advertising
미디어 경제와 문화 |
8 |
3 |
2010 |
기타신문방송학
온라인상 청소년 유해정보 심의에 관한 연구
A Study on the Deliberation of Harmful On-line Information for Children and Young People
법학논총 |
36 |
1 |
2012 |
법학
멀티미디어 검색 서비스를 적용한 온라인 디자인 수업에 관한 연구
A Study on Online Design Lesson Applied to Multimedia Searching Servic
기초조형학연구 |
13 |
4 |
2012 |
예술일반
온라인 패션 쇼핑몰의 첫인상과 시각적 속성 지각에 관한 연구
A Study on the Perception of the First Impression and Visual Attributes of Online Fashion Shopping Malls
패션과 니트 |
9 |
2 |
2011 |
패션디자인
온라인 도움행동의 원인에 관한 경험연구 -서울시 대학생을 중심으로-
An Empirical Study on Explanatory Factors of Online Helping Behavior: Focusing on University Students in Seoul
정보화정책 |
18 |
1 |
2011 |
사회과학