월드컵

연구분야 : G100000 예술체육 > 체육

클래스 : 행사/축제명

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.8778

STNet ID : 1000669

한자 :
영어 : World Cup
동의어(UF) : 월드컵대회(--大會)
동의어(UF) : 월드컵축구(--蹴球)

y03-03 행사/축제명

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

CL:클래스

CCType (개념범주type)

 

B01 행위/행동/역할 행위/행동/역할

행사 () [ 行事 ]

C:공통속성

hasProperty (특성/속성)

 

c03-05 정치/국제 정치/국제

국제 [ 國際 ]

hasSubject (주제)

 

e01-04 스포츠/놀이유형 스포츠/놀이유형

축구 () [ 蹴球 ]

P:개념속성연관

hasYear_From (시작년도)

 

 

1930년 () [ 一九三○年 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

 

국제 스포츠 대회 () [ 國際--大會 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

b01-05 신체운동/행동 신체운동/행동

엘리트 체육 () [ --體育 ]

남아공 월드컵과 흑인 노동자, 민중

The 2010 World Cup and Black Worker of South Africa

역사비평 | 92 | 2010 | 역사학

남아공 월드컵과 흑인 노동자, 민중

The 2010 World Cup and Black Worker of South Africa

역사비평 | | 92 | 2010 | 역사학

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

2006 독일월드컵 축구경기와 한국국가대표 축구경기에 있어서 볼 터치 빈도가 승패에 미치는 영향

The Effect of The Frequency of Ball Touch in Korea National Soccer Games and 2006 German World Cup Games on the Outcome

코칭능력개발지 | 12 | 3 | 2010 | 기타체육

2006 독일월드컵 축구경기와 한국국가대표 축구경기에 있어서 볼 터치 빈도가 승패에 미치는 영향

The Effect of The Frequency of Ball Touch in Korea National Soccer Games and 2006 German World Cup Games on the Outcome

코칭능력개발지 | 12 | 3 | 2010 | 기타체육

보도사진 속 감정과 댓글이 공감을 통해 태도와 의도에 미치는 영향

The Relationships Among Emotional Feelings Presented in Photo News, the Valence of Online Replies, Empathy, Attitudes, and Behavioral Intention : Focusing on the Mediative Role of Empathy

미디어 경제와 문화 | 9 | 1 | 2011 | 기타신문방송학

자본의 거리응원 공간 사유화: “Hyundai Fan Park 2010” 사례를 중심으로

The Privatization of Street Cheering Space by a Capital: A Case study of "Hyundai Fan Park 2010"

한국스포츠사회학회지 | 23 | 4 | 2010 | 체육

자본의 거리응원 공간 사유화: “Hyundai Fan Park 2010” 사례를 중심으로

The Privatization of Street Cheering Space by a Capital: A Case study of "Hyundai Fan Park 2010"

한국스포츠사회학회지 | 23 | 4 | 2010 | 체육

2010 FIFA 월드컵 TV 스포츠 중계방송에서 나타난 인종주의 담론 분석

An Analysis of Racial Discourses on 2010 FIFA World Cup TV Sports Broadcastings

한국스포츠사회학회지 | 25 | 1 | 2012 | 체육