‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로
A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics
어문학 |
107 |
2010 |
한국어와문학
‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로
A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics
어문학 |
|
107 |
2010 |
한국어와문학
한국어교육을 위한 구어체 종결어미 ‘-잖아(요)’ 연구
A Study on the Colloquial Final Ending '-잖아(요)' for Korean Language Education
한국언어문학 |
79 |
2011 |
한국어와문학
학습클리닉 부진학생 국어(읽기) 학습 콘텐츠 개발 연구
The Research on the Contents Development for the Clinic of the Reading Achiever on the Cyber Home Learning
청람어문교육 |
42 |
2010 |
국어교육
학습클리닉 부진학생 국어(읽기) 학습 콘텐츠 개발 연구
The Research on the Contents Development for the Clinic of the Reading Achiever on the Cyber Home Learning
청람어문교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육