클레멘티네

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.89172

한자 :
영어 : Clementine

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로

A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics

어문학 | 107 | 2010 | 한국어와문학

‘-(으)니까’의 의미기능과 형태․통사적 특징에 대한 교육 방안 연구 -교육 내용 선정과 배열을 중심으로

A Study on the teaching of conjunctive ending ‘-(u)nikka' from the point of semantic and morpho-syntactic characteristics

어문학 | | 107 | 2010 | 한국어와문학

한국어교육을 위한 구어체 종결어미 ‘-잖아(요)’ 연구

A Study on the Colloquial Final Ending '-잖아(요)' for Korean Language Education

한국언어문학 | 79 | 2011 | 한국어와문학

학습클리닉 부진학생 국어(읽기) 학습 콘텐츠 개발 연구

The Research on the Contents Development for the Clinic of the Reading Achiever on the Cyber Home Learning

청람어문교육 | 42 | 2010 | 국어교육

학습클리닉 부진학생 국어(읽기) 학습 콘텐츠 개발 연구

The Research on the Contents Development for the Clinic of the Reading Achiever on the Cyber Home Learning

청람어문교육 | | 42 | 2010 | 국어교육