연구분야 :
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.90203
한자 : 沒入
영어 : flow
용어관계 |
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A Study of Factors Affecting Usage Intentions of Mobile TV Service: For Korean DMB Users
모바일 TV 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 한국 DMB 사용자를 대상으로
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
A Study of Factors Affecting Usage Intentions of Mobile TV Service: For Korean DMB Users
모바일 TV 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 한국 DMB 사용자를 대상으로
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
스마트폰 게임센서에 따른 상호작용성과 플로우, 태도 그리고 이용의도에 관한 연구
Difference in Interactivity, Flow, Mood, Attitude, and Intention According to Smartphone Game Sensor
한국방송학보 | 26 | 1 | 2012 | 신문방송학
스마트 기기의 이용의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
A Study on the Factors Affecting Intention to Use on Smart Devices
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
무엇이 이러닝을 성공으로 이끄는가: 학습자 만족에 영향을 미치는 주요요인을 중심으로
What Drives a Successful e-Learning: Focusing on the Critical Factors Influencing e-Learning Satisfaction
대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학
로봇프로그래밍 학습참여자의 학습의도 구조모형 분석
An Analysis of Structural Model on the Learning Intention of the Participants in the Robot Programming
컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 2 | 2011 | 교육학
플로우 이론을 활용한 전자상거래 학습자 특성이 학업성취도 미치는 영향 분석
An Analysis on the E-learning Effect of Online Electronic Commerce based Flow Theory
e-비즈니스연구 | 11 | 2 | 2010 | 무역학
플로우 이론을 활용한 전자상거래 학습자 특성이 학업성취도 미치는 영향 분석
An Analysis on the E-learning Effect of Online Electronic Commerce based Flow Theory
e-비즈니스연구 | 11 | 2 | 2010 | 무역학
긴장의 교육학적 해석
An educational interpretation about tension
교육인류학연구 | 15 | 1 | 2012 | 교육학
맞벌이부부의 일상활동 정서와 행복 : 플로우(Flow)경험을 중심으로
Dual-Earner Couple’s Emotional Experiences in Everyday Life And Happiness: An Investigation into the Flow Experiences
한국가족관계학회지 | 16 | 4 | 2012 | 사회과학일반
문화콘텐츠 확산에 관한 비교 문화적 연구: 한국과 영국의 온라인게임 콘텐츠를 중심으로
A Cross-Cultural Study on Diffusion of Culture-Contents: Focusing on Online Game Contents in Korea and the UK
경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학
문화콘텐츠 확산에 관한 비교 문화적 연구: 한국과 영국의 온라인게임 콘텐츠를 중심으로
A Cross-Cultural Study on Diffusion of Culture-Contents: Focusing on Online Game Contents in Korea and the UK
경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학
온라인 관광기업 사이트의 지각된 개인화서비스, 유용성, 플로우, 인터넷접점만족도에 관한 연구
Study on Their Perceived Personalization, Usefulness, Flow, Internet Service Encounter Satisfaction of Online Travel Company Web Site
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
온라인 관광기업 사이트의 지각된 개인화서비스, 유용성, 플로우, 인터넷접점만족도에 관한 연구
Study on Their Perceived Personalization, Usefulness, Flow, Internet Service Encounter Satisfaction of Online Travel Company Web Site
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
라인 브랜드 커뮤니티의 이용 동기, 플로우(Flow), 커뮤니티 동일시, 브랜드 애착 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study On The Structural Relationship Between Utilization Motivation Of Online Brand Community And The Flow, Community Identification, Brand Attachment
경영과 정보연구 | 29 | 2 | 2010 | 경영학
라인 브랜드 커뮤니티의 이용 동기, 플로우(Flow), 커뮤니티 동일시, 브랜드 애착 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study On The Structural Relationship Between Utilization Motivation Of Online Brand Community And The Flow, Community Identification, Brand Attachment
경영과 정보연구 | 29 | 2 | 2010 | 경영학
모바일 인터넷 서비스 사용 의도 영향요인
Factors Influencing the Intention of UsingMobile Internet Service
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
모바일 인터넷 서비스 사용 의도 영향요인
Factors Influencing the Intention of UsingMobile Internet Service
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
UCC 이용 행태에 따른 차별적 미디어 경험: 드라마 관련 UCC 생산자 집단과 UCC 참여자 집단 간의 의사사회적 상호작용이 플로우 경험에 미치는 영향력 비교를 중심으로
Media Experience in UCC: Comparative Study on the Effects of Parasocial Interaction in Flow between UCC Producers and UCC Participants
한국방송학보 | 26 | 2 | 2012 | 신문방송학
인터넷 쇼핑몰에서 플로우와 신뢰가 이용자의 몰입에 미치는 영향
The Effects of Flow and Trust on the Commitment in the Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 | 13 | 1 | 2011 | 경영학
다차원척도법(MDS)을 이용한 테마파크 포지셔닝에 관한 연구
A study for positioning of theme park, based on Multi-Dimensional Scaling(MDS)
관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반
다차원척도법(MDS)을 이용한 테마파크 포지셔닝에 관한 연구
A study for positioning of theme park, based on Multi-Dimensional Scaling(MDS)
관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반
양방향 제품배치(IPPL: Interactive Product Placement)의 광고효과에 관한 탐색적 연구
An Exploratory Study on IPPL(Interactive Product Placement) Ad-related Effect
사회과학연구 | 17 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반
양방향 제품배치(IPPL: Interactive Product Placement)의 광고효과에 관한 탐색적 연구
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사회과학연구 | 17 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반
서바이벌 오디션 프로그램 시청과 플로우의 매개적 역할
The Mediating Role of Flow Experience in Survival Audion Program Viewing
한국방송학보 | 26 | 2 | 2012 | 신문방송학
유아교사의 생활경험에 나타난 플로우와 정서 탐색
Exploring Flow and Emotion in Early Childhood Teachers' Daily Life Experiences
열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학
유아교사의 생활경험에 나타난 플로우와 정서 탐색
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열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학
플로우(Flow)이론을 적용한 테마파크 방문객 만족도 평가 연구 -미로공원을 대상으로-
A Study on Theme Park Visitor Satisfaction Using Flow Theory: Focused on Visitors of the Maze Park
관광학연구 | 36 | 5 | 2012 | 관광학
능동적 수용자로서 UCC 생산자들의 미디어 경험에 관한 탐색적 연구: 드라마 관련 UCC 동영상 제작자, 포토샵 제작자, 리뷰 글 제작자 간의 플로우 경험과 사회적 커뮤니케이션 비교를 중심으로
Media Experience in UCC: Comparative Study on Flow and Social Communication among UCC Audiovisual Producers, UCC Photoshop Producers and UCC Reviewers
한국언론학보 | 55 | 5 | 2011 | 신문방송학
무용공연 관객의 관람특성이 플로우(Flow)에 미치는 영향
A Study of the Effect of viewing characteristics on the Flow Experience in the Dance Performance Audience
한국무용과학회지 | 21 | 2010 | 기타무용
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한국무용과학회지 | | 21 | 2010 | 기타무용