한국 그리스도인의 성격과 전일성의 회복
The Characteristics of Korean Christian and the Recovering of Wholeness
신학과 실천 |
24 |
2010 |
기독교신학
한국 그리스도인의 성격과 전일성의 회복
The Characteristics of Korean Christian and the Recovering of Wholeness
신학과 실천 |
|
24 |
2010 |
기독교신학
종교적 사고능력 향상을 위한 수업활동-홀리스틱 환경교육을 중심으로-
Environmental Education as a Religious Education from the Viewpoints of Holistic Education
종교교육학연구 |
35 |
2011 |
종교학
목회상담의 위기적 상황과 정신치료 -현대 심층심리학적 정신치료이론과의 연관성을 중심으로-
The Critical Situation of Pastoral Counseling and the Psychotherapy
목회와상담 |
16 |
2011 |
목회상담학
홀리즘[Holism]의 교육적 인식론과 영재교육
Holism and Education for the Gifted
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
홀리즘[Holism]의 교육적 인식론과 영재교육
Holism and Education for the Gifted
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
홀리스틱 교육의 개념 설계의 틀 연구
A Study on the Frame of Designing of Holistic Education
홀리스틱융합교육연구 |
16 |
1 |
2012 |
교육철학/사상
1920년대 상징의 두 양상 - 김우진의 문학의 ‘상징’ 언어에 나타난 ‘전일성’ 사상을 중심으로
Two aspects of the 1920's symbo - Focusing 'a complete whole character(전일성)' idea in 'symbol' language of U-Jin Kim's literature
한국문학이론과 비평 |
14 |
4 |
2010 |
한국어와문학
1920년대 상징의 두 양상 - 김우진의 문학의 ‘상징’ 언어에 나타난 ‘전일성’ 사상을 중심으로
Two aspects of the 1920's symbo - Focusing 'a complete whole character(전일성)' idea in 'symbol' language of U-Jin Kim's literature
한국문학이론과 비평 |
14 |
4 |
2010 |
한국어와문학