영아교사의 교사효능감 및 직무스트레스가 직무만족도에 미치는 영향
Teacher Self-Efficacy and Job Stress as Predictors of the Job Satisfaction of Infant Teachers
인간발달연구 |
19 |
1 |
2012 |
기타사회과학
영아반의 낮잠시간이 갖는 의미 고찰 : 만 1세와 만 2세 영아반을 중심으로
A Study on the Meanings of Infants Nap Time
유아교육학논집 |
16 |
2 |
2012 |
교육학
영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향
Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors
한국영유아보육학 |
61 |
2010 |
사회복지학
영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향
Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors
한국영유아보육학 |
|
61 |
2010 |
사회복지학
어린이집 영아반 교사의 지도방법에 대한 연구
A Study on Infants caregiver's guidance to the Day Care Center
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
어린이집 영아반 교사의 지도방법에 대한 연구
A Study on Infants caregiver's guidance to the Day Care Center
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰
A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학
경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰
A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학
영아-교사 상호작용 증진 교사교육 프로그램의 적용과정에서 나타나는 영아교사의 인식 탐색
The Study on Child Care Teachers' Realization Produced in the Application Process of Child Care Teacher Education Programs for Enhancing Infant-teacher Interaction
한국영유아보육학 |
67 |
2011 |
사회복지학
영아반 교사들이 인식한 일 헌신에 영향을 미치는 요인에 대한 내러티브 연구
Narrative Study about the Factors Affecting Work Commitment Recognized by Teachers of Toddlers
한국영유아보육학 |
61 |
2010 |
사회복지학
영아반 교사들이 인식한 일 헌신에 영향을 미치는 요인에 대한 내러티브 연구
Narrative Study about the Factors Affecting Work Commitment Recognized by Teachers of Toddlers
한국영유아보육학 |
|
61 |
2010 |
사회복지학
영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향
The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향
The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학