영아 교사

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.91956

STNet ID : 1002812

한자 : 嬰兒敎師
영어 : infant teacher

a01-06-01 인간(직업)

활동

영아 교육 (嬰兒敎育)

직업의대상

영아 (嬰兒)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

대상

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

c03-03 문화/생활 문화/생활

보육시설 조직문화 () [ 保育施設組織文化 ]

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

영아 프로그램 [ 嬰兒-- ]

영아교사의 교사효능감 및 직무스트레스가 직무만족도에 미치는 영향

Teacher Self-Efficacy and Job Stress as Predictors of the Job Satisfaction of Infant Teachers

인간발달연구 | 19 | 1 | 2012 | 기타사회과학

영아반의 낮잠시간이 갖는 의미 고찰 : 만 1세와 만 2세 영아반을 중심으로

A Study on the Meanings of Infants Nap Time

유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학

영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향

Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

영아-교사간 상호작용의 질적 수준과 교사의 민감성이 영아의 부모와 교사에 대한 애착과 사회적 행동에 미치는 영향

Influence of Infant-Teacher Interaction Quality and Teachers' Sensitivity on Infants' Attachment to Parents and Teachers and Social Behaviors

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

어린이집 영아반 교사의 지도방법에 대한 연구

A Study on Infants caregiver's guidance to the Day Care Center

아동교육 | 19 | 1 | 2010 | 유아교육

어린이집 영아반 교사의 지도방법에 대한 연구

A Study on Infants caregiver's guidance to the Day Care Center

아동교육 | 19 | 1 | 2010 | 유아교육

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

경력에 따른 영아반 교사들의 어려움과 관심사, 현직교육 요구에 관한 고찰

A Study on the Difficulties, Interests and In-Service Training Demands of Infant Teachers according to Experience

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

영아-교사 상호작용 증진 교사교육 프로그램의 적용과정에서 나타나는 영아교사의 인식 탐색

The Study on Child Care Teachers' Realization Produced in the Application Process of Child Care Teacher Education Programs for Enhancing Infant-teacher Interaction

한국영유아보육학 | 67 | 2011 | 사회복지학

영아반 교사들이 인식한 일 헌신에 영향을 미치는 요인에 대한 내러티브 연구

Narrative Study about the Factors Affecting Work Commitment Recognized by Teachers of Toddlers

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

영아반 교사들이 인식한 일 헌신에 영향을 미치는 요인에 대한 내러티브 연구

Narrative Study about the Factors Affecting Work Commitment Recognized by Teachers of Toddlers

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향

The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향

The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학