베단따의 ‘듣기·숙고하기·명상하기’(문·사·수)에 관하여
On Listening, Reflection and Meditation in Vedānta
철학연구 |
116 |
2010 |
철학
베단따의 ‘듣기·숙고하기·명상하기’(문·사·수)에 관하여
On Listening, Reflection and Meditation in Vedānta
철학연구 |
116 |
|
2010 |
철학
온라인 공연사이트의 활성화 방안에 관한 연구
A Study on Vitalizations of Online Sites for Performance Arts
미디어와 공연예술 연구 |
5 |
1 |
2010 |
기타신문방송학
온라인 공연사이트의 활성화 방안에 관한 연구
A Study on Vitalizations of Online Sites for Performance Arts
미디어와 공연예술 연구 |
5 |
1 |
2010 |
기타신문방송학
구술ㆍ퍼포먼스ㆍ에스노그라피
OralㆍPerformanceㆍEthnography
시학과 언어학 |
20 |
2011 |
기타인문학
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
지역축제 활성화 방안에 관한 연구-전라북도 지역 축제를 중심으로-
A Study on the Activation Strategy for the Regional Festival-With a focus on the regional festivals held in Jeollabuk-do-
글로벌경영학회지 |
7 |
2 |
2010 |
경영교육
지역축제 활성화 방안에 관한 연구-전라북도 지역 축제를 중심으로-
A Study on the Activation Strategy for the Regional Festival-With a focus on the regional festivals held in Jeollabuk-do-
글로벌경영학회지 |
7 |
2 |
2010 |
경영교육
한국지역축제의 핵심성공요인(CSF)과 측정변수 개발
The Development of Critical Success Factors and Measurement Variable for Korea Local Festival
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
한국지역축제의 핵심성공요인(CSF)과 측정변수 개발
The Development of Critical Success Factors and Measurement Variable for Korea Local Festival
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
Impact of the Changes in Social Trends on Wedding Culture - focusing on a five to three to five star hotels -
사회·문화적 변화가 한국의 결혼식 문화에 미치는 영향 - 특급 및 관광1급 호텔 소규모 웨딩 중심으로 -
관광연구 |
26 |
1 |
2011 |
관광학일반
클러스터 특성이 MICE 산업의 성과에 미치는 영향
Cluster characteristics and impact of MICE Industry
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
클러스터 특성이 MICE 산업의 성과에 미치는 영향
Cluster characteristics and impact of MICE Industry
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
브랜드와 이벤트간의 조화여부에 따른 이미지 전이효과에 관한 연구
What Happens When the Apple Sponsors the Orange? : Congruent and Incongruent Matches of Brands with Events and Image Transfer Effect
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
브랜드와 이벤트간의 조화여부에 따른 이미지 전이효과에 관한 연구
What Happens When the Apple Sponsors the Orange? : Congruent and Incongruent Matches of Brands with Events and Image Transfer Effect
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
축제가 문화관광에 미치는 영향력에 대한 연구-영국의 에든버러 축제와 리즈 웨스트 인디언 카니발을 중심으로-
A Research on the Impacts of Festival over Culture Tourism - Centering on the Edinburgh Festival and Leeds West Indian Carnival -
유라시아연구 |
9 |
2 |
2012 |
기타사회과학
IPA를 이용한 이벤트 유형별 체험전략: 공연·박람회·스포츠․축제 이벤트를 중심으로
Experience Strategy on The 4 Types of Events Using IPA : The Cases of Performing, Exposition, Sport and Festival Event
관광레저연구 |
23 |
7 |
2011 |
관광학
이벤트 체험요인이 브랜드자산에 미치는 영향 - 판촉 이벤트를 중심으로
The Effects of Event Experience on Brand Equity - Focusing on Promotions event
광고연구 |
88 |
2011 |
광고/홍보학