그림책을 활용한 정서인식 및 표현 프로그램이 만 3세 유아의 정서적 능력 및 사회적 행동에 미치는 효과
An analysis of the effects of emotional awareness and expression program using picture books on 3-year-olds' emotional competence and social behavior
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
그림책을 활용한 정서인식 및 표현 프로그램이 만 3세 유아의 정서적 능력 및 사회적 행동에 미치는 효과
An analysis of the effects of emotional awareness and expression program using picture books on 3-year-olds' emotional competence and social behavior
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
재외동포 아동학습자용 한국어 교재 개발 방안 연구 -아동문학 제재를 활용한 문화교육 단원 구성 방안
A Study on the Enrichment of Korean Language Materials for the Children of Overseas Koreans; An Alternative for Cultural Education by Using Materials of Korean Children's Literature
한국어교육 |
21 |
1 |
2010 |
한국어와문학
재외동포 아동학습자용 한국어 교재 개발 방안 연구 -아동문학 제재를 활용한 문화교육 단원 구성 방안
A Study on the Enrichment of Korean Language Materials for the Children of Overseas Koreans; An Alternative for Cultural Education by Using Materials of Korean Children's Literature
한국어교육 |
21 |
1 |
2010 |
한국어와문학
그림책, 빈틈의 미학
A picture book, aesthetics of the crack(Lücke)
어린이문학교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
그림책, 빈틈의 미학
A picture book, aesthetics of the crack(Lücke)
어린이문학교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
공공도서관 어린이 열람실 장서구성의 영향요인 변화와 개선과제에 관한 연구 −그림책 장서 평가를 중심으로
A study on the present stage of children's collection development in the public library −Focused on picture books of the public library in Daegu
인문학논총 |
15 |
2 |
2010 |
기타인문학
공공도서관 어린이 열람실 장서구성의 영향요인 변화와 개선과제에 관한 연구 −그림책 장서 평가를 중심으로
A study on the present stage of children's collection development in the public library −Focused on picture books of the public library in Daegu
인문학논총 |
15 |
2 |
2010 |
기타인문학
흐려지는 경계와 확장되는 상상력: 앤서니 브라운의 그림책
Blurring the Boundaries and Extending Imagination: Anthony Browne’s Picturebooks
영미문학교육 |
15 |
2 |
2011 |
영어와문학
그림책의 은유와 환상성 연구
Metaphor and Fantasy in Picture Books
한국문학이론과 비평 |
15 |
1 |
2011 |
한국어와문학
성교육 그림책 연구 - 야노쉬의 『엄마 말해 주세요, 누가 아이를 만드나요?』를 중심으로
Zum Genre der Aufklärungsbilderbücher - am Beispiel von Janoschs Mutter sag, wer macht die Kinder?
헤세연구 |
23 |
2010 |
독일어와문학
성교육 그림책 연구 - 야노쉬의 『엄마 말해 주세요, 누가 아이를 만드나요?』를 중심으로
Zum Genre der Aufklärungsbilderbücher - am Beispiel von Janoschs Mutter sag, wer macht die Kinder?
헤세연구 |
|
23 |
2010 |
독일어와문학
5세 누리과정 교사용 지도서에 제시된 그림책에 나타난 보살핌의 내용
‘Caring' in Picture-books in Nuri-curriculum for 5-year-old Children in Korea
어린이문학교육연구 |
13 |
2 |
2012 |
교육학
어린이 그림책 주요 등장인물의 얼굴 조형에 대한 연구
A Study on the Plastic of Main Characters' Face in Picture Books
기초조형학연구 |
12 |
1 |
2011 |
예술일반
유아를 위한 장애 관련 그림책에 포함된장애에 대한 편견 분석
Analysis of prejudices towards disabled people shown in children's picture books
어린이문학교육연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
유아의 비판적 사고 향상을 위한리모델링 접근법에 따른 그림책 읽기 활동의 효과
The effects of picture-book reading activity based on remodelling approach
어린이문학교육연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
앤서니 브라운(Anthony Browne) 그림책에 나타난 ‘숲’의 의미
The Meaning of Forest in Anthony Browne’s Picturebooks
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
앤서니 브라운(Anthony Browne) 그림책에 나타난 ‘숲’의 의미
The Meaning of Forest in Anthony Browne’s Picturebooks
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
유아의 그림책에 대한 의미구성 과정 -자서전적 상호텍스트를 중심으로-
Young children's meaning making process of picturebook -focus on autobiographical intertexts-
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
유아의 그림책에 대한 의미구성 과정 -자서전적 상호텍스트를 중심으로-
Young children's meaning making process of picturebook -focus on autobiographical intertexts-
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
미국 출판 “콩쥐팥쥐” 그림책 비교 연구
A Comparative Study of Two Different Korean Cinderella Stories Published in USA
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
미국 출판 “콩쥐팥쥐” 그림책 비교 연구
A Comparative Study of Two Different Korean Cinderella Stories Published in USA
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
상보적 수업을 활용한 그림읽기가 유아의 창의성 향상에 미치는 영향
Effects of picture reading activities using reciprocal teaching on young children's creativity
창의력교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교육심리학
한국 전래동화 그림책에 나타난 아이의 성장 - 인물 유형과 퀘스트 모티프를 중심으로 -
A study on children’s growth in Korean fairy tales- focused on character types and the quest motif -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
한국 전래동화 그림책에 나타난 아이의 성장 - 인물 유형과 퀘스트 모티프를 중심으로 -
A study on children’s growth in Korean fairy tales- focused on character types and the quest motif -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
패트리샤 폴라코(Patricia Polacco)의 그림책에 나타난 노인 인물의 이미지 분석
The analysis on the image of the elderly in Patricia Polacco's picturebooks
어린이미디어연구 |
10 |
2 |
2011 |
유아교육
독자반응이론의 관점에서 본 아동학과 대학원생의 그림책 읽기
Reading Picturebooks of Graduate Students in Department of Child Psychology and Education in the Light of Reader-Response Criticism
문학교육학 |
31 |
2010 |
한국어와문학
독자반응이론의 관점에서 본 아동학과 대학원생의 그림책 읽기
Reading Picturebooks of Graduate Students in Department of Child Psychology and Education in the Light of Reader-Response Criticism
문학교육학 |
|
31 |
2010 |
한국어와문학
그림책을 활용한 독서교육연극
Teaching Reading Using Picture Books Play
우리말교육현장연구 |
4 |
1 |
2010 |
국어교육
그림책을 활용한 독서교육연극
Teaching Reading Using Picture Books Play
우리말교육현장연구 |
4 |
1 |
2010 |
국어교육
그림책에 나타난 대중매체
Mass Media represented in the Picturebooks
문학교육학 |
36 |
2011 |
한국어와문학
그림책을 이용한 수학교육 계획안에 나타난 예비유아교사의 수학교육 내용 활용정도와 그림책 활용방법 분석
Analysis of Mathematics Contents are Based on Mathematical Activity Plannings Using Picture Books by Pre-Service Teachers
어린이문학교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
그림책에서 감성소통을 위한 시각조합변인으로서 빛에 관한 연구
A Study on Light as a Visual Composite Variables for Sensitive Communication in the Picture Book
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
그림책에서 감성소통을 위한 시각조합변인으로서 빛에 관한 연구
A Study on Light as a Visual Composite Variables for Sensitive Communication in the Picture Book
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
유아전통문화교육을 위한 그림책 분석 및그림책 활용에 대한 교사의 인식
Analysis of Picture Book Contents and the Teacher's Perception on the Utilization of Picture Books for Early Childhood Traditional Culture Education
어린이문학교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
그림책의 성인독자
Adult Audience of Picturebooks
어린이문학교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
그림책과 플래시카드를 활용한 유아 영어교육 방법의 비교분석 연구
A Study on the Effects of Teaching English for Young Children with Different Methods: Picture-Book and Flash Card
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
그림책과 플래시카드를 활용한 유아 영어교육 방법의 비교분석 연구
A Study on the Effects of Teaching English for Young Children with Different Methods: Picture-Book and Flash Card
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
그림책을 활용한 유아 성교육에 대한 교사의 인식 및 실태
Teachers' Recognition and Current Condition of Early Childhood Sex Education Using Picture Books
생태유아교육연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
그림책을 활용한 유아 성교육에 대한 교사의 인식 및 실태
Teachers' Recognition and Current Condition of Early Childhood Sex Education Using Picture Books
생태유아교육연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
전래동화 그림책에 나타난 미래지향적인 아이상 탐색
Research on the Future-oriented Children’s Images in Korean Traditional Fairy Tale Picturebooks
어린이미디어연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
전래동화 그림책에 나타난 미래지향적인 아이상 탐색
Research on the Future-oriented Children’s Images in Korean Traditional Fairy Tale Picturebooks
어린이미디어연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
그림책에 대한 유아 반응 연구들의 재분석
A Review of Researches on Children's Responses to Picture Books
어린이문학교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
전자매체 시대 그림책의 ‘그림 쓰기’와 ‘글 그리기’ - 아이코노텍스트 중심으로 살펴본 박연철의 창작 그림책들 -
‘Writing pictures’ and ‘Drawing words’ in Picturebooks - An iconotext-based analysis of Park Yeon-Chul’s works-
인문콘텐츠 |
17 |
2010 |
기타인문학
전자매체 시대 그림책의 ‘그림 쓰기’와 ‘글 그리기’ - 아이코노텍스트 중심으로 살펴본 박연철의 창작 그림책들 -
‘Writing pictures’ and ‘Drawing words’ in Picturebooks - An iconotext-based analysis of Park Yeon-Chul’s works-
인문콘텐츠 |
|
17 |
2010 |
기타인문학
정보그림책의 본문텍스트와 면지의 관계성
The Relationship of Text and Endpaper in Informational Picturebooks
어린이문학교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
그림책에 나타난 유치원 이미지 분석
A Study of the Images of Kindergarten in Picture Books
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
그림책에 나타난 유치원 이미지 분석
A Study of the Images of Kindergarten in Picture Books
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
또래와 그림책 읽기에서 나타난 영아-어머니 책 읽기 변화 탐색
The Exploration of Changing Process from Picture Book Reading through Infants, Mother, and Peers
유아교육학논집 |
15 |
3 |
2011 |
교육학
창작 그림책에 나타난 노인 등장인물 분석
How elderly main characters are portrayed in picture books
유아교육연구 |
31 |
2 |
2011 |
교육학
유아교육기관에서의 그림책을 활용한 명상프로그램이 유아의 자기조절력과 공격성에 미치는 영향
The Influences of Meditation Program using Picture Books on Self-regulation and Aggression of Young Children
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
유아교육기관에서의 그림책을 활용한 명상프로그램이 유아의 자기조절력과 공격성에 미치는 영향
The Influences of Meditation Program using Picture Books on Self-regulation and Aggression of Young Children
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
그림책 읽기 맥락에서 또래 상호작용의 탐색: 소집단 활동 중심으로
Exploring the peer interactions in the context of picturebook reading: focusing on small group activities
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
그림책을 활용한 통합적 활동경험이 유아의 언어능력 및 조망수용능력에 미치는 영향
The Effect of Integrated Activities Using Picture Books on Young Children's Language and Perspective Taking Abilities
아동과 권리 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
동화를 활용한 요리활동이 유아의 창의성에 미치는 영향
The Effects of Cooking Activities using Children's Story on Young Children's Creativity
어린이미디어연구 |
10 |
2 |
2011 |
유아교육
창작 그림책 ‘지원이와 병관이’ 시리즈에 나타난 현대 아동의 식문화(食文化)
A Study of the Food Culture of Modern Children in The Picturebook Series of ‘Ji-Won and Byung-Gwan’
생태유아교육연구 |
11 |
2 |
2012 |
유아교육
그림책의 서사방식이 독자의 수용양상에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Narrative Methods in Picture Books on Reader's Mode of Perception
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
그림책의 서사방식이 독자의 수용양상에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of Narrative Methods in Picture Books on Reader's Mode of Perception
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
독창적 서사 방식이 적용된 사례 분석을 통한 그림책 창작의 가이드라인 도출
A Study on the Deduction of Guideline for Picture Book Creation Based on the Analysis of Examples Applying Inventive Narratives
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
독창적 서사 방식이 적용된 사례 분석을 통한 그림책 창작의 가이드라인 도출
A Study on the Deduction of Guideline for Picture Book Creation Based on the Analysis of Examples Applying Inventive Narratives
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
국내 학술지에 나타난 그림책 관련 논문의 경향 분석
Trend analysis of picturebook-related papers in Korean journals
어린이문학교육연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
그림책을 활용한 표현활동 프로그램이 다문화가정 아동의 문해능력에 미치는 영향
The Effects of an Expressive Activities Program Using Picture Books on the Literacy Abilities of Children from Multi-cultural Families
인간발달연구 |
19 |
2 |
2012 |
기타사회과학
그림책 중심의 언어활동을 통한 다문화 가정 유아의 언어적 변화 탐색: 또래와의 상호작용을 중심으로
The Search for the Language Change of the Multi-Cultured Preschoolers through Picture Book Practice : Based on Mutual Interaction with Peer
한국교육문제연구 |
30 |
1 |
2012 |
기타교육학
정보그림책에 대한 만 2세 영아의 반응
Two Year Olds' Response to Informational Picture Books
어린이문학교육연구 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
그림책에 묘사된 아버지 양육참여 특성에 관한 연구
A Study on Fathers’ Involvement Characteristics in Child Rearing as Portrayed in Picture Books.
어린이문학교육연구 |
12 |
2 |
2011 |
교육학
교사의 그림책 읽기 상호작용 유형이 중국 출신 다문화가정 유아의 어휘력, 이야기 이해에 미치는 영향
The Effects of Teachers' Picture-Book Reading Interaction Style on Vocabulary, Story Comprehension of Young Children from the Chinese-Korean Families
미래유아교육학회지 |
18 |
4 |
2011 |
교육학
아동 그림책에 있어서 색채 표현 방법과 의미전달 역할에 관한 연구
A study on the Way to Present Colors and the Roles to Convey Meaning in the Picture Book for Children
기초조형학연구 |
13 |
1 |
2012 |
예술일반
John Burningham 그림책의 시간성 연구: Genette의 이론을 중심으로
An analysis of the time in John Burningham's picturebooks: based on the theory of Gerard Genette
어린이미디어연구 |
11 |
1 |
2012 |
유아교육
그림책을 통한 통합적 교수학습방법이 유아의 창의성 및 사고력에 미치는 영향
Influence of Integrated Teaching Method Using Picture Books on Children's Creativity and Thinking Power
한국영유아보육학 |
62 |
2010 |
사회복지학
그림책을 통한 통합적 교수학습방법이 유아의 창의성 및 사고력에 미치는 영향
Influence of Integrated Teaching Method Using Picture Books on Children's Creativity and Thinking Power
한국영유아보육학 |
|
62 |
2010 |
사회복지학
그림책을 활용한 문학교육 프로그램이 만 1, 2세 영아의 문학적 태도와 언어발달에 미치는 영향
The Effects of a Picture Book Based Literature Education Program for Infants and Toddlers
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
그림책을 활용한 문학교육 프로그램이 만 1, 2세 영아의 문학적 태도와 언어발달에 미치는 영향
The Effects of a Picture Book Based Literature Education Program for Infants and Toddlers
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
유치원에서 실천해 본 책읽기 활동과 부모의 책읽기 관련 활동에 대한 인식 변화
The Changes of Parent’s Perspective on Reading and Other Related Activities Practiced in Kindergartens
우리말교육현장연구 |
4 |
1 |
2010 |
국어교육
유치원에서 실천해 본 책읽기 활동과 부모의 책읽기 관련 활동에 대한 인식 변화
The Changes of Parent’s Perspective on Reading and Other Related Activities Practiced in Kindergartens
우리말교육현장연구 |
4 |
1 |
2010 |
국어교육
그림책을 활용한 유아 탄력성 증진 프로그램의 구성과 적용 효과
A Study on the Construction and Effect of a Resilience Improving Program Using Picture Books with Young Children
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
그림책을 활용한 유아 탄력성 증진 프로그램의 구성과 적용 효과
A Study on the Construction and Effect of a Resilience Improving Program Using Picture Books with Young Children
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색
An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
1세 영아의 그림책 읽기 행동 변화 탐색
An Exploration on the Behavioral Changes of an One Year Infant's Picture Book Reading
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
그림책 읽기의 심미적 접근 : “Don't Let the Pigeon Drive the Bus!” 를 중심으로
An Analytical Study of Aesthetic Elements in a Picture Book : “Don't Let the Pigeon Drive the Bus!”
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
그림책 읽기의 심미적 접근 : “Don't Let the Pigeon Drive the Bus!” 를 중심으로
An Analytical Study of Aesthetic Elements in a Picture Book : “Don't Let the Pigeon Drive the Bus!”
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
학습주기를 활용한 그림책 통합 요리활동에 따른 유아의 과학적 태도와 탐구능력의 차이분석
The Effectiveness of Cooking Activities Integrated Picture Books using Learning Cycle: Young Children's Science Ability
한국영유아보육학 |
67 |
2011 |
사회복지학
그림책을 통한 유아의 동일시 현상과 자아개념 분석 연구
Study on the Analysis about Identification and Self-concept in Children Through the Picture Books
한국영유아보육학 |
67 |
2011 |
사회복지학
그림책의 페이지브레이크에 대한 만 4세·5세 유아의 언어적 반응 분석
An analysis of 4-and 5-year-old children's linguistic responsesto page breaks in picture books
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
그림책의 페이지브레이크에 대한 만 4세·5세 유아의 언어적 반응 분석
An analysis of 4-and 5-year-old children's linguistic responsesto page breaks in picture books
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
메타픽션 그림책 분석 및 그에 대한 아동의 반응 연구
The analysis on the Metafictive Devices in Picture books and Children's Response on the Metafiction Picture books
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
메타픽션 그림책 분석 및 그에 대한 아동의 반응 연구
The analysis on the Metafictive Devices in Picture books and Children's Response on the Metafiction Picture books
어린이문학교육연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
그림책의 시각적 수사학
The Use of Visual Rhetoric for Reading Picture Books
어린이문학교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
그림책의 시각적 수사학
The Use of Visual Rhetoric for Reading Picture Books
어린이문학교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
그림책을 활용한 문학치료 프로그램이 또래 수용도가 낮은 아동의 사회기술과 마음읽기 능력 향상에 미치는 효과
The Influence of the Literatherapy Program Using Picture Books on the Social Skill and Mind-reading Ability of the Socially Withdrawn Children
어린이문학교육연구 |
13 |
2 |
2012 |
교육학
그림책에 나타난 '창'의 의미
The Meaning of the 'Window' in picture book
기초조형학연구 |
12 |
4 |
2011 |
예술일반