인성

연구분야 : A030100 인문학 > 철학 > 철학일반

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.9750

STNet ID : 9000331

한자 : 人性
영어 : personality
영어 : character
동의어(UF) : 인물(人物)

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-02 교육활동 교육활동

인성 교육 [ 人性敎育 ]

isConceptOf (개념(전체))

 

b01-02 교육활동 교육활동

학교 인성 교육 [ 學校人性敎育 ]

R2:기능적

isMeasurementOf (측정 방법/수단)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

인성 검사 [ 人性檢査 ]

劉恆 小說의 ‘原生態’에 관한 고찰

考察 劉恆 小説的 原生態

중국어문논역총간 | 26 | 2010 | 중국어와문학

劉恆 小說의 ‘原生態’에 관한 고찰

考察 劉恆 小説的 原生態

중국어문논역총간 | | 26 | 2010 | 중국어와문학

王夫之 ≪薑齋文集≫의 論三首에 대한 詮釋

Translation and Annotation of Three Pieces of Argumentation(Lun) in Wang Fu-zhi's JiangZhaiWenJi

중국어문논총 | 47 | 2010 | 중국어와문학

王夫之 ≪薑齋文集≫의 論三首에 대한 詮釋

Translation and Annotation of Three Pieces of Argumentation(Lun) in Wang Fu-zhi's JiangZhaiWenJi

중국어문논총 | | 47 | 2010 | 중국어와문학

金庸 무협소설의 惡人의 형상 연구

The Study on Villains in Jinyong(金庸)’s Kung-fu Novels

중국소설논총 | 34 | 2011 | 중국어와문학

체육전문인 전문성의 재검토 - 심성적 차원의 역할과 그 교육 -

Reexamining professionalism of sport professionals: The role and education of the spiritual dimension

한국스포츠교육학회지 | 18 | 2 | 2011 | 체육

한국 신화의 여성 주인공에게 나타나는 반인반수의 성격

The therianthropic feature of the heroines in Korean myths

기호학 연구 | 31 | 2012 | 언어학

한국 신화의 여성 주인공에게 나타나는 반인반수의 성격

The therianthropic feature of the heroines in Korean myths

기호학 연구 | 31 | 2012 | 언어학

원불교에서의 종교교육과 인권

Religious Education of Won-Buddhism and Human Rights

종교교육학연구 | 39 | 2012 | 종교학

가정과교육에서의 창의・인성 수업 모델 개발 -‘옷차림과 자기 표현’ 단원을 중심으로-

The Development Teaching Models for Creativity and Personality Education in Home Economics Education -Focusing on the Unit ‘Clothing and self-expression’-

한국가정과교육학회지 | 24 | 3 | 2012 | 교육학

예술교육을 통한 창의·인성교육

Creativity and Character Education Through Arts Education

미술교육연구논총 | 32 | 0 | 2012 | 예술교육학

하곡 정제두의 맹자학 연구 : 「맹자설」, 「고자잡해」, 「제장잡해」, 「천하지언성장해」를 중심으로

Hagok Jeong Jaedoo’s Studied on Mencius

한국학 | 33 | 2 | 2010 | 기타인문학

하곡 정제두의 맹자학 연구 : 「맹자설」, 「고자잡해」, 「제장잡해」, 「천하지언성장해」를 중심으로

Hagok Jeong Jaedoo’s Studied on Mencius

한국학 | 33 | 2 | 2010 | 기타인문학

미국 역사 수업 성공사례를 적용한 창의, 인성 수업의 시사

Fostering Creativity and Personality Development through History Education - Suggestions Based on Successful U.S. Models

교육문화연구 | 16 | 1 | 2010 | 기타교육학

미국 역사 수업 성공사례를 적용한 창의, 인성 수업의 시사

Fostering Creativity and Personality Development through History Education - Suggestions Based on Successful U.S. Models

교육문화연구 | 16 | 1 | 2010 | 기타교육학

음악비평 활동의 창의․인성 교육적 접근

The Creativity․Character Education Approach of Musical Criticism Activity

음악교육공학 | 13 | 2011 | 음악학

글로벌 무역환경 변화에 따른 우리나라 대학의선진형 무역전문인력 양성방안에 관한 연구

A Study on the Proposal for Training of Global Trade Expert of Korean University under Global Trade Environment

무역상무연구 | 47 | 2010 | 무역학

글로벌 무역환경 변화에 따른 우리나라 대학의선진형 무역전문인력 양성방안에 관한 연구

A Study on the Proposal for Training of Global Trade Expert of Korean University under Global Trade Environment

무역상무연구 | 47 | | 2010 | 무역학

경찰 인성검사의 개선방안에 관한 연구

A Study on the Improvement for the Police Personality Inventory

한국경찰연구 | 11 | 3 | 2012 | 사회과학

초등학교 남학생의 e-스포츠 참가정도와 중독성향이 인성에 미치는 영향

The Influence of Degree of Participation in e-sports and e-sports Addiction on Human Nature

한국체육교육학회지 | 15 | 3 | 2010 | 체육교육학

초등학교 남학생의 e-스포츠 참가정도와 중독성향이 인성에 미치는 영향

The Influence of Degree of Participation in e-sports and e-sports Addiction on Human Nature

한국체육교육학회지 | 15 | 3 | 2010 | 체육교육학

『尙書』‘性’字와 그 含意

The Letter 'Seong' in Sangseo and Its Implications

대동문화연구 | 71 | 2010 | 기타인문학

『尙書』‘性’字와 그 含意

The Letter 'Seong' in Sangseo and Its Implications

대동문화연구 | | 71 | 2010 | 기타인문학

학교 현장에서의 인격교육 실태와 그것의 극복으로 가는 길

The position of Saramdaum Education in schools and how to overcome its limit

인격교육 | 4 | 1 | 2010 | 기타교육학

학교 현장에서의 인격교육 실태와 그것의 극복으로 가는 길

The position of Saramdaum Education in schools and how to overcome its limit

인격교육 | 4 | 1 | 2010 | 기타교육학

초등학교 축구 스포츠클럽 지도자의 리더십유형과 스포츠맨십 및 인성과의 관계

The Relationship among Leadership Types of Sports Club Coaches, Sportsmanship and Personality of Elementary School Soccer Players

코칭능력개발지 | 14 | 3 | 2012 | 기타체육

다산 정약용의 『논어』 해석(1): 性개념을 중심으로

Dasan's interpretation of Confucian analects (I)

동양고전연구 | 38 | 2010 | 기타인문학

다산 정약용의 『논어』 해석(1): 性개념을 중심으로

Dasan's interpretation of Confucian analects (I)

동양고전연구 | | 38 | 2010 | 기타인문학

루쉰, 국민성을 논하다

鲁迅论国民性

중국어문논역총간 | 28 | 2011 | 중국어와문학

융합의 시대에 대비한 체육교육과정의 과제

Task of Physical Education in School as the Preparation for Changing Future Society

교육문화연구 | 18 | 1 | 2012 | 기타교육학

초등 체육에서 창의・인성 교육 실천을 위한 탐색

Implementing the education for developing 'creativity' and 'character' in elementary school physical education

교육연구 | 50 | 2011 | 교과교육학

맹자와 순자 사상의 결정적 차이

A study on crucial difference of Mengzi and Xunzi thought

동양철학연구 | 67 | 2011 | 철학

초등학생의 사회인식 및 대인관계 능력 함양을 위한 도덕교육의 통합적 방안 연구

A Study on the integrative ways of moral education for the building of children's social awareness and relationship skills

한국철학논집 | 29 | 2010 | 한국철학일반

초등학생의 사회인식 및 대인관계 능력 함양을 위한 도덕교육의 통합적 방안 연구

A Study on the integrative ways of moral education for the building of children's social awareness and relationship skills

한국철학논집 | | 29 | 2010 | 한국철학일반

中等 漢文敎科의 審美的 敎育에 對한 一 摸索

关于中等学校汉文教科的审美教育的小考

漢字漢文敎育 | 1 | 28 | 2012 | 한문교육

초등학교에서 나무사랑 체험활동 프로그램이 학생의 인성과 사회성 발달에 미치는 영향

The Effects of Love-the-Trees Experience Activities Program on Development of the Personality and Sociality to Elementary School Students

한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

초등학교에서 나무사랑 체험활동 프로그램이 학생의 인성과 사회성 발달에 미치는 영향

The Effects of Love-the-Trees Experience Activities Program on Development of the Personality and Sociality to Elementary School Students

한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

글로벌 시민성의 관점에서 본 대학생 해외자원봉사: A대학을 중심으로 한 탐색적 연구

An Exploratory Research on Overseas Volunteering of University Students from the Perspective of Global Citizenship

시민사회와 NGO | 9 | 2 | 2011 | 기타사회과학일반

청소년 운동선수들의 성취목표성향, 기본 심리적 욕구와스포츠퍼슨십 간의 관계

The Relationship of Achievement Goals on Basic Psychological Needs and Sportspersonship for Youth Athletes'

코칭능력개발지 | 13 | 4 | 2011 | 기타체육

태권도 인성 실천덕목 개념화

Concept of Practical Virtue on Taekwondo Personality

대한무도학회지 | 13 | 2 | 2011 | 무도학

태권도 지도자의 교육 프로그램에 대한 지도신념과 실제 간의 관계

A Relation between Taekwondo Instructor' Belief in Teaching and Actual Practice of Teaching

대한무도학회지 | 13 | 3 | 2011 | 무도학

유가의 도덕원리와 칸트

Confucian Moral Principles and Kant's Categorical Imperative

한국철학논집 | 29 | 2010 | 한국철학일반

유가의 도덕원리와 칸트

Confucian Moral Principles and Kant's Categorical Imperative

한국철학논집 | | 29 | 2010 | 한국철학일반

向秀의 人性에 대한 이해

A study on the perspective of the human nature of Xiang-xiu

한국철학논집 | 29 | 2010 | 한국철학일반

向秀의 人性에 대한 이해

A study on the perspective of the human nature of Xiang-xiu

한국철학논집 | | 29 | 2010 | 한국철학일반

생태학적 체계에 근거한 청소년의 인성 프로그램 개발

Development of humanity program based on ecological approach for adolescent

청소년상담연구 | 19 | 1 | 2011 | 상담심리/심리치료

창의·인성강조 체육수업의 개념과 방법:통합적 관점에서의 탐색

The concept and method of creativity and character-emphasized physical education: A view from an integrated approach

교육과정연구 | 29 | 1 | 2011 | 교육학

東圃 金時敏의 文藝觀 硏究

A study on literary standpoint of Dongpo(東圃)Kim si min(金時敏)

동방한문학 | 44 | 2010 | 한국어와문학

東圃 金時敏의 文藝觀 硏究

A study on literary standpoint of Dongpo(東圃)Kim si min(金時敏)

동방한문학 | | 44 | 2010 | 한국어와문학

유치원 교사의 창의인성교육에 대한 관심과 실행

Kindergarten Teachers' Concern and Implementation of Creativity and Character Education

한국교육문제연구 | 30 | 2 | 2012 | 기타교육학

중등 인성교육의 방향- 도덕과교육의 관점에서-

A Direction of the Character Education in the Middle and High School - From the Pperspective of Moral Subject Education -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

중등 인성교육의 방향- 도덕과교육의 관점에서-

A Direction of the Character Education in the Middle and High School - From the Pperspective of Moral Subject Education -

윤리연구 | 1 | 77 | 2010 | 학제간연구

역할 창조를 위한 접근 방법에 관한 연구 -≪가꾸로 가는 리어≫의 ‘아버지’(리어)를 중심으로-

Study on the Creation Method of Characterization -Focus on the Character of 'Lear' in ≪Lear in Reverse≫-

연극교육연구 | 1 | 18 | 2011 | 연극교육

「일리아드」(Iliad)의 인성(Humanities) 연구

The Study of Humanities in Iliad

고전 르네상스 영문학 | 20 | 1 | 2011 | 영어와문학

인성의 형성과 치료를 위한 미술교육 사례 연구 - 미술감상을 통한 인성치료를 중심으로 -

A Case Study of Art Education for the Personality Therapy

인문과학연구 | 30 | 2011 | 기타인문학

미술교육에서 인성교육의 의미 고찰

A study on the implication and meaning of character education in art education

미술교육연구논총 | 30 | 0 | 2011 | 예술교육학

학교 교육에서 인성교육의 인식과 개선 요구

A Study on the Status and Improvement Needs of Character Education in School Education

실과교육연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학

人物性同異論 硏究 成果를 통해 본 ‘같음’과 ‘다름’의 의미

On the Meanings of the Sameness and the Difference, from examining the Debates of the Original Sameness and the Difference between the Human beings and other Living Things, owing to the late Achievements of the Philosophical Studies

한국사상과 문화 | 58 | 2011 | 한국어와문학

인성교육에 대한 인식과 실태

Perception and Actual Performance of Character Education

종교교육학연구 | 38 | 2012 | 종교학