국가수준 체육과교육과정의 연구 성과 및 향후 과제
The Research Outcomes and Future Tasks of National Level Physical Education Curriculum
한국스포츠교육학회지 |
19 |
2 |
2012 |
체육
‘교육과정 개발자’ 관점에서 바라본 체육교사의 교육적 성장과 교육과정 실천의 의미
The educational growth of physical educator and the meaning of curricular practice to review with the perspective of curriculum developer
한국스포츠교육학회지 |
18 |
3 |
2011 |
체육
예비체육교사의 교육과정 개발 과정을 통해 본 ‘행위 중 반성’에 관한 내러티브 탐구
A Narrative Inquiry on ‘reflection-in-action’ in the Curriculum Making Process of Pre-service Physical Education Teachers
한국스포츠교육학회지 |
19 |
2 |
2012 |
체육
교육과정 실행 주체로서의 유치원 교사의 역할과 전문성
Kindergarten Teacher as an Initiator of Curriculum Implementation
유아교육학논집 |
15 |
6 |
2011 |
교육학
체육교육과정 개발자로서의 경력 교사가 경험한 실천적 딜레마와 실행 전략
Practical dilemmas and strategies of experienced teachers as curriculum makers
한국스포츠교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
체육
체육교육과정 개발자로서의 경력 교사가 경험한 실천적 딜레마와 실행 전략
Practical dilemmas and strategies of experienced teachers as curriculum makers
한국스포츠교육학회지 |
17 |
4 |
2010 |
체육