특수학급 교사

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.102721

STNet ID : 1003026

한자 : 特殊學級敎師
영어 : special educational teacher

a01-06-01 인간(직업)

활동

특수교육 (特殊敎育)

직업의대상

장애 학생 (障碍學生)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

특수 교사 () [ 特殊敎師 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

y05-01 법률/법령 법률/법령

장애인 등에 대한 특수교육법 [ 障碍人等--對--特殊敎育法 ]

RT (관련어)

 

a02-02 교육기관 교육기관

특수학급 () [ 特殊學級 ]

RT (관련어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

통합 학급 교사 [ 統合學級敎師 ]

RT (관련어)

 

a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

특수교육 대상자 () [ 特殊敎育對象者 ]

특수학급 교사의 성취목표지향성과 교수효능감의 관련성 분석

An Analysis of Relationship between Special Class Teachers Goal Orientation and Teaching Efficacy

특수교육재활과학연구 | 50 | 1 | 2011 | 기타사회과학

특수학급교사의 직무스트레스와 대처방안에 대한 예비특수교사의 인식

Preservice special education teachers' perception on occupational stress and coping strategies of special class teachers

통합교육연구 | 6 | 1 | 2011 | 특수교육

초등학교 특수학급 교사의 직무유형에 따른 교사효능감과 직무만족도의 관계 연구

A Comparative Study on Teacher Efficacy and Job Satisfaction according to the Job Types of Special Class Teacher in the Elementary School

특수아동교육연구 | 14 | 1 | 2012 | 교육학

특수학급교사의 직무환경위험요인과 소진간의 관계에서 사회적 지지의 매개효과

Mediating Effects of Social Support between Burnout of Teachers at Special Class and Risk factors of the Job environment

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

특수학급 교사의 전문성 인식에 따른 교사효능감 및 교직헌신도의 관계 분석

Relationship analysis of teacher’s efficacy and commitment to teaching profession in accordance with recognition of special class teachers’ professionalism

특수교육재활과학연구 | 51 | 1 | 2012 | 기타사회과학

특수학급교사의 전환교육인식 및 성과에 미치는 영향요인 연구

A Study on Factors Effecting on Transitional Education Perception and outcome of Teacher in Special Classes

지적장애연구 | 13 | 3 | 2011 | 사회과학일반

특수학급 학생의 문제행동에 대한 특수학급 교사의 스트레스 및 대처방식 특성

A study on special classroom teachers' stresses & coping styles towards problem behaviors of students with disabilities in the special classroom

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 4 | 2010 | 교육학

특수학급 학생의 문제행동에 대한 특수학급 교사의 스트레스 및 대처방식 특성

A study on special classroom teachers' stresses & coping styles towards problem behaviors of students with disabilities in the special classroom

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 4 | 2010 | 교육학