공립 유치원

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 교육기관

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.103847

STNet ID : 1003130

한자 : 公立幼稚園
영어 : public kindergarten

a02-02 교육기관

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:반의

hasAntonym (반의(대응)어)

 

a02-02 교육기관 교육기관

사립 유치원 [ 私立幼稚園 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a02-02 교육기관 교육기관

유치원 [ 幼稚園 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

공립 유치원 교사 [ 公立幼稚園敎師 ]

RT (관련어)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

유치원 평가 [ 幼稚園評價 ]

이 시대의 유아교육 당면과제 해결을 위한 현상학적 접근

Early childhood education in the current eraa phenomenological approach to settling urgent problems

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

이 시대의 유아교육 당면과제 해결을 위한 현상학적 접근

Early childhood education in the current eraa phenomenological approach to settling urgent problems

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

교육과학기술부의 유아교육 선진화 추진 계획에 대한 공ㆍ사립유치원 교원의 인식 연구

A Study to Recognition of the Teaching Staff Working in Public and Private Kindergartens on the Policy to Plan for the Advancement of Early Childhood Education.

유아교육학논집 | 15 | 2 | 2011 | 교육학

공립유치원 단일학급의 특성에 대한 교사의 인식

Teacher's Perception on characteristics of One-class in Public Kindergartens

유아교육학논집 | 16 | 3 | 2012 | 교육학

공립유치원 소인수 학급 교사의 교직생활에 관한 연구

Teacher’s Life Discussed by Five Teachers of Small Class of Public kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

공립유치원 소인수 학급 교사의 교직생활에 관한 연구

Teacher’s Life Discussed by Five Teachers of Small Class of Public kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 평가 지침에 대한 공사립 유치원 교원의 인식

The different perspectives on kindergarten evaluation criteria between teachers of public kindergarten and private kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 평가 지침에 대한 공사립 유치원 교원의 인식

The different perspectives on kindergarten evaluation criteria between teachers of public kindergarten and private kindergarten

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

현행 교원평가에 대한 공립유치원 교사의 인식

The perception of teachers of public kindergartens on current teacher assessment

열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학

현행 교원평가에 대한 공립유치원 교사의 인식

The perception of teachers of public kindergartens on current teacher assessment

열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학