인터넷 광고가 사이트에 대한 신뢰도 및 태도에 미치는 영향: 전이효과를 중심으로
The Effects of Internet Ads on Credibility and Attitude toward the Host Site: Focusing on Spillover Effect
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
APARCH모형을 이용한 한·중·일 주식시장간의 변동성 동조화에 대한 연구
A Study on the Coupling of Volatility among Korea, China and Japan Stock Markets Using the APARCH Model
대한경영학회지 |
24 |
5 |
2011 |
경영학
Spillover Effects between Exchange Rate and Stock Price in Asian Emerging Markets
아시아 신흥시장에서 환율과 주가간의 변동성 전이효과
金融工學硏究 |
11 |
2 |
2012 |
경영학
국제상품시장과 채권․주식시장의 가격 및 변동성의 상호연계성에 대한 연구
Transmission of Price and Volatility in International Commodity, Bonds, and Stock Markets
국제경제연구 |
16 |
2 |
2010 |
경제학
국제상품시장과 채권․주식시장의 가격 및 변동성의 상호연계성에 대한 연구
Transmission of Price and Volatility in International Commodity, Bonds, and Stock Markets
국제경제연구 |
16 |
2 |
2010 |
경제학
브랜드 선호에 따라 제휴 로열티 프로그램 가입이 가맹점 브랜드 충성도에 미치는 영향
Effects of Joining Coalition Loyalty Program : How the Brand affects Brand Loyalty Based on Brand Preference
유통연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
Asymmetric BEKK-MGARCH모형을 이용한 선진주식수익률의 변동성에 대한 연구
A Study on the Volatility in Stock Returns of Advanced Countries using an Asymmetric BEKK-MGARCH model
경영교육연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
변동성 전이효과의 비대칭성에 관한 연구:미국과 한국․중국 주식시장을 중심으로
The Study on Asymmetric Volatility among Korean, Chinese, and American Stock Markets
국제경제연구 |
18 |
1 |
2012 |
경제학
International Linkages in Equity Markets: Evidence from Emerging European Countries
주식시장의 국제적 연계: 유럽 신흥국가들에서의 증거
국제지역연구 |
15 |
3 |
2011 |
경제학
사회복지사 보수교육의 효과성 결정요인에 관한 연구
A Study on Determinants of Effectiveness in Continuing Education for Social Workers
한국사회복지교육 |
13 |
13 |
2010 |
사회복지교육
사회복지사 보수교육의 효과성 결정요인에 관한 연구
A Study on Determinants of Effectiveness in Continuing Education for Social Workers
한국사회복지교육 |
13 |
13 |
2010 |
사회복지교육
동아시아 주식시장의 동조화에 관한 연구
Comovement of East Asian Stock Markets
국제경영연구 |
21 |
2 |
2010 |
경영학
동아시아 주식시장의 동조화에 관한 연구
Comovement of East Asian Stock Markets
국제경영연구 |
21 |
2 |
2010 |
경영학
부정적 퍼블리시티가 광고효과에 미치는 영향
The Influence of Negative Publicity on Advertising Effect
광고학연구 |
22 |
6 |
2011 |
신문방송학
배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구
A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구
A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
글로벌 주식시장간 비대칭적 변동성의 동조화 현상에 대한 연구
A Study on Asymmetric Volatility Transmission among Global Stock Markets
경영교육연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
유럽재정위기로 인한 유로 존 주식시장의 충격에 관한 연구
A Study on the Shocks of Euro zone's Stock Market under the European Debt Crisis
유럽연구 |
30 |
2 |
2012 |
지역학
중국과 홍콩 주식시장간의 변동성의 선도지연관계에 대한 연구
A Study on the Lead-Lag Relationships of Volatility between China and Hong Kong Stock Markets
산업경제연구 |
23 |
4 |
2010 |
경제학
중국과 홍콩 주식시장간의 변동성의 선도지연관계에 대한 연구
A Study on the Lead-Lag Relationships of Volatility between China and Hong Kong Stock Markets
산업경제연구 |
23 |
4 |
2010 |
경제학
글로벌 금융위기에 따른 미국 주식시장의 충격이 국내 금융시장에 미친 영향에 관한 연구
Study on the impact of US stock market's shock due to global financial crisis on Korean financial markets
금융안정연구 |
12 |
2 |
2011 |
경제학