연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육
클래스 : 인간(직업)
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105467
STNet ID : 1003275
한자 : 豫備幼兒敎師
영어 : pre-service early childhood teacher
a01-06-01 인간(직업)
직업의대상 |
|
직업분류(군) |
교육전문가 |
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
CL:클래스 |
CCType (개념범주type) |
|
|
|
R3:시간적 |
precedes (후행(시대,현상)) |
|
|
예비유아교사의 자아탄력성과 개인적 교수효능감의 관계에서 종교성의 매개효과
The Mediating Effects of Religiosity on the Relationships Between Ego-Resiliency and Personal Teaching Efficacy
종교교육학연구 | 35 | 2011 | 종교학
‘다문화 가정’의 유아를 조력하는 예비유아교사의 경험
The experience of pre-service early childhood education teachers assisting children with multi-cultural family
유아교육·보육복지연구 | 15 | 1 | 2011 | 사회과학교육
‘생태유아교육개론’강의를 통한 예비유아교사의 생태중심적인 사고와 태도에 관한 연구
A Study on the Effects of an Introductory Course in Eco-Early Childhood Education on the Eco-Centered Thinking and Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers
생태유아교육연구 | 10 | 3 | 2011 | 유아교육
장애 유아 통합교육 교과목을 수강한 예비유아교사들의 통합교육에 대한 인식과 태도의 변화
A Study on Change of Pre-Childhood Educators' Cognition and Attitude about Inclusive Education through Inclusive Early Childhood Educational Program
미래유아교육학회지 | 19 | 3 | 2012 | 교육학
예비유아교사의 그림저널쓰기 활동에 나타난 경험 탐색
An Inquiry into the Drawing and Journal Writing Activity of Preservice Early Childhood Teachers
생태유아교육연구 | 10 | 1 | 2011 | 유아교육
예비 유아교사의 과학교수 효능감, 과학적 태도와 구성주의 교육신념 간의 관계
The Study of the Relationships among Pre-service Early Childhood Teachers' Science Teaching Efficacy, Science Attitudes and Education Belief in Constructivism
유아교육학논집 | 15 | 1 | 2011 | 교육학
예비유아교사 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 개발에 관한 연구
The Development of Mentoring Practice Program for Professional Improvement of Pre-service Preschool Teachers
열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 개발에 관한 연구
The Development of Mentoring Practice Program for Professional Improvement of Pre-service Preschool Teachers
열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사와 예비유아특수교사의 국가수준 유치원 교육과정 각 생활영역에 대한 교수역량의 자기평가
Prospective early childhood educators and early childhood special educators' Self-reported Instructional Competencies in the 7th National Preschool Curriculum
유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학
예비유아교사와 예비유아특수교사의 국가수준 유치원 교육과정 각 생활영역에 대한 교수역량의 자기평가
Prospective early childhood educators and early childhood special educators' Self-reported Instructional Competencies in the 7th National Preschool Curriculum
유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 아동권리 감수성 증진을 위한 문제중심학습(Problem-based Learning)의 효과
Pre-service early childhood teacher’s effect in the problem-based learning for children’s rights sensitivity improvement
유아교육·보육복지연구 | 14 | 1 | 2010 | 사회과학교육
예비유아교사의 아동권리 감수성 증진을 위한 문제중심학습(Problem-based Learning)의 효과
Pre-service early childhood teacher’s effect in the problem-based learning for children’s rights sensitivity improvement
유아교육·보육복지연구 | 14 | 1 | 2010 | 사회과학교육
유아교육과 학생들 학습활동에서 인터넷 정보 이용에 관한 연구
The analysis of utilization of internet information for their learning activities by college students for majoring in early childhood education
유아교육·보육복지연구 | 15 | 1 | 2011 | 사회과학교육
예비유아교사의 두뇌우성 사고유형과 창의적 인성 간의 관계
The Relationships between the Brain Dominance Thinking Types and Creative Personality of Pre-Service Early Childhood Teachers
사고개발 | 6 | 1 | 2010 | 교육심리학
예비유아교사의 두뇌우성 사고유형과 창의적 인성 간의 관계
The Relationships between the Brain Dominance Thinking Types and Creative Personality of Pre-Service Early Childhood Teachers
사고개발 | 6 | 1 | 2010 | 교육심리학
협력적 프로젝트 교수-학습 방법이 예비유아교사의 자기효능감에 미치는 영향
The Effects of the Cooperative Project Teaching-Learning Methode on Self-efficacy for Pre-service Early Childhood Teachers
한국교원교육연구 | 29 | 2 | 2012 | 교육학
예비유아교사의 유아수학교육내용지식 분석
An Analysis on the Mathematics Content Knowledge for Early Years of Early Childhood Pre-Service Teachers'
한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 유아수학교육내용지식 분석
An Analysis on the Mathematics Content Knowledge for Early Years of Early Childhood Pre-Service Teachers'
한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학
장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화
Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education
유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학
장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화
Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education
유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학
취업을 준비하는 예비유아교사의 어려움
The difficulties that early childhood student teachers felt in the process of preparing for their employment
어린이미디어연구 | 10 | 2 | 2011 | 유아교육
예비유아교사의 음악능력에 관한 연구
A study of pre-service kindergarten teacher's music ability
유아교육연구 | 31 | 1 | 2011 | 교육학
마이크로티칭 기법을 활용한 수업에 따른 예비유아교사의 자기효능감 변화 탐색
The Change of Self Efficacy of Preservice Early Childhood Teacher using Microteaching
어린이문학교육연구 | 12 | 1 | 2011 | 교육학
수학에 대한 예비 및 현직 유아교사의 태도
Pre-service and in-service early childhood teachers’ attitudesabout mathematics
유아교육연구 | 31 | 2 | 2011 | 교육학
사전실습에서 예비유아교사의 어려움과 지원요구
A Study on the Difficulties and Requirements of Early Childhood Pre-Service Teacher in the Pre-Student Teaching
한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지
사전실습에서 예비유아교사의 어려움과 지원요구
A Study on the Difficulties and Requirements of Early Childhood Pre-Service Teacher in the Pre-Student Teaching
한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지
예비유아교사의 장애유아에 대한 이미지 유형 분석
A Study on Image of Young Children with Disabilities Recognized by Pre-service Early Childhood Teachers
특수아동교육연구 | 13 | 2 | 2011 | 교육학
다문화 교육에 대한 예비유아교사의 인식 및 요구
Pre-Service Early Childhood Teachers' Perceptions on and Needs for Multicultural Education
어린이문학교육연구 | 12 | 1 | 2011 | 교육학
예비유아교사가 인식한 좋은 전공수업의 특징 및 의미
A Feature and Meaning of Good Major Teaching Perceived Early Childhood Pre-service Teachers
한국영유아보육학 | 62 | 2010 | 사회복지학
예비유아교사가 인식한 좋은 전공수업의 특징 및 의미
A Feature and Meaning of Good Major Teaching Perceived Early Childhood Pre-service Teachers
한국영유아보육학 | | 62 | 2010 | 사회복지학
무용프로그램 참여에 따른 예비유아교사의 신체적 자기효능감 및 체력에 관한 연구
A Study of the Dance Program on Physical Self-Efficacy and Physical Fitness in Pre-service Early Childhood Teachers
생태유아교육연구 | 11 | 1 | 2012 | 유아교육
예비유아교사들이 선호하는 유아교육과 교수의 이미지
Preservice Teachers' Preferred Images on the Professors of Early Childhood Education.
미래유아교육학회지 | 18 | 3 | 2011 | 교육학
한국과 미국의 예비 유아교사의 다문화교육에 관한 개념도 분석
An Analysis of the Concept Map of Multicultural Education of Korea and American preservice teachers for young childhood education
미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학
예비유아교사의 회복탄력성 분석
An analysis of pre-service kindergarten teachers’ resilience
육아지원연구 | 6 | 1 | 2011 | 유아교육
유아 행복에 대한 예비 유아교사의 인식
A Study on the Recognition on Young Children's Happiness of Pre-service Early Childhood Teachers
한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지
유아 행복에 대한 예비 유아교사의 인식
A Study on the Recognition on Young Children's Happiness of Pre-service Early Childhood Teachers
한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지
남자 유아교사에 대한 현직유아교사와 예비유아교사의 인식비교
The Comparison of Awareness on Male Teacher between In-service Teachers and Pre-service Teachers
유아교육학논집 | 15 | 2 | 2011 | 교육학
성격유형에 따른 예비유아교사의 실습불안
A Study on Student Teachers' Anxiety on Kindergarten Practical Teaching by Personality Type
열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학
성격유형에 따른 예비유아교사의 실습불안
A Study on Student Teachers' Anxiety on Kindergarten Practical Teaching by Personality Type
열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 실천적 지식 함양을 위한 블렌디드 수업모형 개발
Development of blended Instructional Model for Practical Knowledge Improvement of pre-service early child teacher
어린이미디어연구 | 11 | 1 | 2012 | 유아교육
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육
예비유아교사와 현직유아교사의 수학 본질에 대한 신념
Pre-service and In-service Early Childhood Teachers' Beliefs about the Nature of Mathematics
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
예비유아교사와 현직유아교사의 수학 본질에 대한 신념
Pre-service and In-service Early Childhood Teachers' Beliefs about the Nature of Mathematics
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
반성적 저널을 통한 예비유아교사의 교육실습 경험 탐색
The Exploration of Pre-service Teachers' Experiences through Intern Teaching in Early Childhood Education by Focusing on Reflective Journal Writing
유아교육학논집 | 15 | 1 | 2011 | 교육학
남자 예비유아교사로서의 어려움과 교사양성기관의 지원방안 탐색
Exploring Male Preservice Teachers' Difficulties and the Effective Ways of Support for Male Preservice Teachers in Early Childhood Teacher Education Program
유아교육학논집 | 15 | 1 | 2011 | 교육학
온라인 상호작용을 병행한 유아요리활동 지도프로그램이 예비유아교사의 요리 교수효능감 및 교수태도에 미치는 영향
The Effects of Children's Cooking Teaching Program with On-line interaction On Preservice Teacher’s Teaching Efficacy and Teaching Attitude
어린이미디어연구 | 9 | 3 | 2010 | 유아교육
온라인 상호작용을 병행한 유아요리활동 지도프로그램이 예비유아교사의 요리 교수효능감 및 교수태도에 미치는 영향
The Effects of Children's Cooking Teaching Program with On-line interaction On Preservice Teacher’s Teaching Efficacy and Teaching Attitude
어린이미디어연구 | 9 | 3 | 2010 | 유아교육
자연관찰을 활용한 과학교육 수업이 예비유아교사의 과학에 대한 태도와 과학교수 효능감에 미치는 영향
The Effects of Science Education Using Natural observation Activities on Pre-service Early Childhood Teachers' Attitudes Toward Science and Science Teaching Efficacy
한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학
자연관찰을 활용한 과학교육 수업이 예비유아교사의 과학에 대한 태도와 과학교수 효능감에 미치는 영향
The Effects of Science Education Using Natural observation Activities on Pre-service Early Childhood Teachers' Attitudes Toward Science and Science Teaching Efficacy
한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학
현장중심 미술수업을 통한예비유아교사의 지식 변화 탐색
Exploring a change of pre-service early childhood teachers' knowledgethrough a field-based art lesson
유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학
현장중심 미술수업을 통한예비유아교사의 지식 변화 탐색
Exploring a change of pre-service early childhood teachers' knowledgethrough a field-based art lesson
유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 음악교수불안 정도에 따른 음악적 태도 및 교수 학습능력 고찰
A study on Pre-Service Teachers’ attitude toward Music and Music Teaching by Their Anxiety on Music Teaching
열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 음악교수불안 정도에 따른 음악적 태도 및 교수 학습능력 고찰
A study on Pre-Service Teachers’ attitude toward Music and Music Teaching by Their Anxiety on Music Teaching
열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학
체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -
A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -
유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학
체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -
A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -
유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학
예비유아교사를 위한 창의성 프로그램 개발과 효과검증연구
A study on the development and application of creativity program for pre-service teachers
유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학
예비유아교사를 위한 창의성 프로그램 개발과 효과검증연구
A study on the development and application of creativity program for pre-service teachers
유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학
예비유아교사들이 경험한 작가비평 수업에 대한 의미 탐색
Study on the Learning Experiences of Preservice Early Childhood Education Teachers with a Focus on Author Criticism
생태유아교육연구 | 11 | 2 | 2012 | 유아교육
예비유아교사의 통합교육 담당 교사에 대한 이미지 유형 분석
A Study on Image Types of Inclusive education teacher perceived by would-be teachers in early childhood education
유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학
블랜디드 러닝이 예비유아교사의 수학태도, 수학교육내용 및 수학교수방법에 대한 인식에 미치는 영향
The Effects of Blended Learning on Early Childhood Pre-Service Teachers' Attitudes toward Mathematics and Perception of Mathematics Teaching Contents and Methods
교육연구논총 | 32 | 2 | 2011 | 교육사회학
예비유아교사의 PBL 수업체험에 관한 현상학적 연구
A Phenomenological Study of the Experiences of Pre-service Early Childhood Education Teachers Participating in PBL lessons
유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학
탐구중심 과학교사교육이 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도에 미치는 효과
The Effect of the Inquiry-Based Science Method Course on Pre-service Early Childhood Teachers' Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes
미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학
교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미
Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children
열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학
교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미
Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children
열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 발문 능력 향상을 위한 프로그램 구성과 적용 후 나타나는 발문 변화 탐색
Developing and assessing a questioning program aimed at improving early childhood pre-service teacher questioning abilities
유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 발문 능력 향상을 위한 프로그램 구성과 적용 후 나타나는 발문 변화 탐색
Developing and assessing a questioning program aimed at improving early childhood pre-service teacher questioning abilities
유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 과학교수지식(PCK) 신장을 위한 유아과학교육 강좌 모형 개발
Development of an early childhood science education course model for enhancing pre-service teachers' pedagogical content knowledge
유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 과학교수지식(PCK) 신장을 위한 유아과학교육 강좌 모형 개발
Development of an early childhood science education course model for enhancing pre-service teachers' pedagogical content knowledge
유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학
과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학
과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 장애유아통합교육에 대한 갈등 고찰 - 장애유아통합교육 교과목을 수강한 예비교사를 중심으로 -
A Study on the Pre-childhood educators Conflicts in Inclusive Early Childhood Educational Programs
유아교육학논집 | 14 | 3 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 장애유아통합교육에 대한 갈등 고찰 - 장애유아통합교육 교과목을 수강한 예비교사를 중심으로 -
A Study on the Pre-childhood educators Conflicts in Inclusive Early Childhood Educational Programs
유아교육학논집 | 14 | 3 | 2010 | 교육학
아동권리교육이 예비유아교사의 아동권리 인식에 미치는 효과
Effectiveness of Children's Rights Education in Pre-service Early Childhood Teachers on Their Children's Rights Recognition
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
아동권리교육이 예비유아교사의 아동권리 인식에 미치는 효과
Effectiveness of Children's Rights Education in Pre-service Early Childhood Teachers on Their Children's Rights Recognition
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과- 멘티의 변화를 중심으로 -
Application of Mentoring Practice Program and Its Effection the Professional Development of Preservice Early Childhood Teachers
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과- 멘티의 변화를 중심으로 -
Application of Mentoring Practice Program and Its Effection the Professional Development of Preservice Early Childhood Teachers
유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 수학교육 내용지식 분석과 내용지식에 따른 수학교수효능감의 차이 확인 연구
A study of kindergarten preservice teachers’ mathematics subject knowledge and their mathematics teaching efficacy beliefs
유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 수학교육 내용지식 분석과 내용지식에 따른 수학교수효능감의 차이 확인 연구
A study of kindergarten preservice teachers’ mathematics subject knowledge and their mathematics teaching efficacy beliefs
유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학
예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험
A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course
유아교육학논집 | 14 | 1 | 2010 | 교육학
예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험
A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course
유아교육학논집 | 14 | 1 | 2010 | 교육학
예비 유아 교사가 바라본 유치원 수업
The Awareness of Pre-Teacher's on Kindergarten Instruction
교원교육 | 26 | 4 | 2010 | 교육학
예비 유아 교사가 바라본 유치원 수업
The Awareness of Pre-Teacher's on Kindergarten Instruction
교원교육 | 26 | 4 | 2010 | 교육학
예비유아교사들의 동 식물 키우기 활동에 대한 긍정적 경험과 어려움
Prospective early childhood teachers' positive experiences of and difficulties from animal and plant activities
유아교육·보육복지연구 | 15 | 1 | 2011 | 사회과학교육
과학저널쓰기를 통한 예비유아교사의 과학 및 과학교수지식과 과학에 대한 태도의 변화
The Change of Scientific Knowledge, Science Pedagogical Content Knowledge, and Attitude toward Science of Pre-service Early Childhood Teachers through Science Journal Writing
유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학
예비유아교사가 경험한 유아문제행동 지도에 대한 어려움 및 요구
Pre-service Early Childhood Teachers’ Difficulties and Needs with Regards to Children’s Behavior Problems
유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학
수업연구를 위한 예비유아교사의 수업연구회 경험 이야기
Story of Experiences of Class Research Society to Increase Teaching Professionalism
유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학
예비유아교사들의 과학자 이미지 분석
An Analysis of Pre-Service Early Childhood Educators perceptions of Scientists
유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학
자아성장 프로그램이 예비유아교사의 자아존중감 발달에 미치는 효과
The Effect of Self-Growth Program on Self-Esteem and Self-Efficacy Development of Pre-Service Kindergarten Teachers
유아교육학논집 | 15 | 6 | 2011 | 교육학
교육실습에 비춰진 예비유아교사의 감정에 관한 연구
A Study on the Pre-service Kindergarten Teacher's Emotion in Response to Teaching Practice
생태유아교육연구 | 10 | 4 | 2011 | 유아교육
예비유아교사의 생물 기르기 경험의 의미
The Significance of the Experience Raising Animate Creatures for Pre-Service Teacher
유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학
예비유아교사의 장애인에 대한 사회적 거리감 분석
A Study on Pre-service Early Childhood Teachers' Social Distance from People with Disabilities
특수아동교육연구 | 14 | 1 | 2012 | 교육학
예비유아교사의 성격 강점과 행복과의 관계
An analysis of the relationship between pre-service early childhood teachers’ character strengths and their happiness
유아교육연구 | 32 | 4 | 2012 | 교육학
예비유아교사의 자기효능감과 학과만족도가 교육실습 불안에 미치는 영향
Early Childhood Pre-Service Teachers’ Practical Teaching Anxiety and the Effects on Self-Efficacy and Satisfaction of Department
생태유아교육연구 | 11 | 3 | 2012 | 유아교육
예비유아교사의 직무영역 중요도에 대한 인식과 직무수행 과정에서의 갈등과 지원요구
Investigation of Duties Derived from Student Teachers Experienced in Early Childhood Practicum
한국교육문제연구 | 30 | 3 | 2012 | 기타교육학
그림책을 이용한 수학교육 계획안에 나타난 예비유아교사의 수학교육 내용 활용정도와 그림책 활용방법 분석
Analysis of Mathematics Contents are Based on Mathematical Activity Plannings Using Picture Books by Pre-Service Teachers
어린이문학교육연구 | 12 | 1 | 2011 | 교육학
예비유아교사의 유치원교사에 대한 이미지 변화
A Study on the Change in Pre-service Teachers' Images about Kindergarten teachers
교원교육 | 26 | 1 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 유치원교사에 대한 이미지 변화
A Study on the Change in Pre-service Teachers' Images about Kindergarten teachers
교원교육 | 26 | 1 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 교육실습 전·후 자기평가에 대한 비교연구
A Comparative Study on the Self-Evaluation of Preservice Early Childhood Teachers Before and After Teaching Practice
유아교육·보육복지연구 | 14 | 2 | 2010 | 사회과학교육
예비유아교사의 교육실습 전·후 자기평가에 대한 비교연구
A Comparative Study on the Self-Evaluation of Preservice Early Childhood Teachers Before and After Teaching Practice
유아교육·보육복지연구 | 14 | 2 | 2010 | 사회과학교육
튜터링 프로그램에 참여한 예비유아교사의 경험
A study on pre-service early childhood teachers' experiences with a tutoring program
열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학
튜터링 프로그램에 참여한 예비유아교사의 경험
A study on pre-service early childhood teachers' experiences with a tutoring program
열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학
전문대학과 4년제 대학 예비 유아교사의 주관적 안녕감에 대한 기질적 낙관성, 사회적 지지 및 스트레스 대처전략 영향 분석
The Effect of Optimism, Social Support, and Coping Strategies for Stress on Pre-service Early Childhood Teacher's Educational Level
유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학
예비유아교사들의 첫 모의수업에 나타난 수업의 특징과 마이크로티칭을 활용한 반성적 수업분석의 의미
The Main Feature of Preservice Early Childhood Teachers' Classes and The Meaning of Reflective Instructional Analysis Through Microteaching
어린이문학교육연구 | 13 | 1 | 2012 | 교육학
자아성장 집단 상담프로그램 참여가 예비유아교사들의 자아존중감과 자아개념에 미치는 영향
The effect of group counseling based on self-growth improvement on the self-esteem and self-concept of pre-service early childhood teachers
유아교육연구 | 32 | 2 | 2012 | 교육학