교사의 미적 안목 지원을 위한 교원연수 프로그램 개발: Maxine Greene의 미학교육이론을 중심으로
Developing a Teacher Training Program for the Improvement of Teacher Aesthetic Connoisseurship based on Maxine Greene's Philosophy
한국교원교육연구 |
29 |
1 |
2012 |
교육학
언어 및 의사소통장애와 언어치료에 대한 유아교사의 인식
Kinderarten teachers’perception on language disorders and speech-language therapy
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
언어 및 의사소통장애와 언어치료에 대한 유아교사의 인식
Kinderarten teachers’perception on language disorders and speech-language therapy
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
영유아 안전교육의 내용 및 방법에 대한 유아교사의 인식
Early childhood teachers' perceptions regarding the content and instructional methods in safety education for young children
유아교육연구 |
30 |
4 |
2010 |
교육학
영유아 안전교육의 내용 및 방법에 대한 유아교사의 인식
Early childhood teachers' perceptions regarding the content and instructional methods in safety education for young children
유아교육연구 |
30 |
4 |
2010 |
교육학
유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계
The relationships among emotional intelligence, emotional labor, and working stress of child-care teachers
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계
The relationships among emotional intelligence, emotional labor, and working stress of child-care teachers
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
유아교사의 심리적 안녕감에 영향을 주는 관련변인 탐색연구: 직무스트레스와 조직효과성을 중심으로
The Study on Variables Affected Children Teachers' Psychological Well-Being: Focused on Children Teachers' Job Stress and Organizational Effectiveness
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
유아교사의 심리적 안녕감에 영향을 주는 관련변인 탐색연구: 직무스트레스와 조직효과성을 중심으로
The Study on Variables Affected Children Teachers' Psychological Well-Being: Focused on Children Teachers' Job Stress and Organizational Effectiveness
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
유아교사의 빈곤에 대한 태도 관련 변인
Variables Related to Early Childhood Teachers' Attitudes Towards Poverty
유아교육학논집 |
16 |
2 |
2012 |
교육학
보육시설장과 유치원장의 자격제도에 대한 유아교사의 인식
A Study of Perception on the Certification System of Child-care Center and Kindergarten Director
어린이미디어연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
보육시설장과 유치원장의 자격제도에 대한 유아교사의 인식
A Study of Perception on the Certification System of Child-care Center and Kindergarten Director
어린이미디어연구 |
9 |
3 |
2010 |
유아교육
다문화시대 유아교사에게 요구되는 문화적 역량의 구성요소에 관한 연구
Components of cultural competency for preschool teachersin the multicultural era
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
다문화시대 유아교사에게 요구되는 문화적 역량의 구성요소에 관한 연구
Components of cultural competency for preschool teachersin the multicultural era
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
유아교사의 다문화가정 유아지도와 부모지원에 대한 인식 탐색
The teacher's of perception about teaching of multicultural children and support of multicultural parents in kindergartens or day-care centers
유아교육·보육복지연구 |
15 |
3 |
2011 |
사회과학교육
만5세반 유아교사의 생태유아교육과정 운영 연구
A Study on Early Childhood Teachers' Implementation of Eco-Early Childhood Education for Five-Year Old Children
생태유아교육연구 |
10 |
2 |
2011 |
유아교육
다문화 유아교사 연수프로그램에 대한 교사의 요구
Needs of Young Children Teacher about Muticultural Training Development Program
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
다문화 유아교사 연수프로그램에 대한 교사의 요구
Needs of Young Children Teacher about Muticultural Training Development Program
한국보육학회지 |
10 |
4 |
2010 |
영유아복지
레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험
The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching
한국영유아보육학 |
61 |
2010 |
사회복지학
레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험
The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching
한국영유아보육학 |
|
61 |
2010 |
사회복지학
유아교사가 인식하는 문해 교육과정의 의미
Meanings of Literacy Curriculum as Perceived by Early Childhood Teachers
어린이문학교육연구 |
13 |
2 |
2012 |
교육학
교사가 지각한 유아 다문화교육의 내용
Teachers’ perceptions of appropriate multicultural education content areas for young children
유아교육연구 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
컴퓨터 통합교육 정도와 관련된 유아교사의 내적 변인들 간의 구조모형 분석- 구성주의 교수신념, 일반적 교수효능감, 컴퓨터 교육에 대한 태도 및 컴퓨터 교수효능감을 중심으로
A causal model of early childhood teacher’s educational beliefs and computer integration education level- Focusing on the effects of constructivist teaching beliefs, general-teaching self-efficacy, computer attitudes, and computer teaching self-efficacy
유아교육연구 |
31 |
5 |
2011 |
교육학
유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식
Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식
Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
수업창안능력을 위한 유아교사연수프로그램의 구성과 참여교사들의 반응에 관한 연구: 표현실기를 중심으로
A Study on the Development of In-service Teacher Education Program for Improvement of Early Childhood Teachers' Lesson Building Capacity
유아교육학논집 |
15 |
6 |
2011 |
교육학
구성주의적 관점을 지닌 유아교사가 되는 것의 의미 : 교사의 역할을 중심으로
The Meaning of becoming Early Childhood Teacher based on Constructivist Perspective : Focused on Teacher's Role
한국보육학회지 |
10 |
1 |
2010 |
영유아복지
구성주의적 관점을 지닌 유아교사가 되는 것의 의미 : 교사의 역할을 중심으로
The Meaning of becoming Early Childhood Teacher based on Constructivist Perspective : Focused on Teacher's Role
한국보육학회지 |
10 |
1 |
2010 |
영유아복지
유아교사들이 인식하는 유아 주도성의 의미
The Meaning of Early Childhood Education Teachers’ Recognition of Child Initiative
한국교원교육연구 |
28 |
4 |
2011 |
교육학
유아교사의 다문화교육에 대한 인식, 실태 및 교사연수 요구도
A Study on the Early Childhood Teachers' Recognition, Practices and Needs of Teacher Education for Multicultural Education
유아교육학논집 |
15 |
6 |
2011 |
교육학
유아교사의 발달지체유아에 대한 이미지 유형 분석
A Study on Image of Children with Developmental Delay Recognized by Early Childhood Teachers
유아특수교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교육학
다문화교육을 위한 유아교사연수프로그램 모형 개발
Developing Model of Early Childhood Teacher Education Program for Multicultural Education
한국영유아보육학 |
71 |
2012 |
사회복지학
성교육에 대한 유아교사의 인식과 교수실제의 변화
A Study in Kindergarten Teacher's Variation of Awareness and Teaching Practice about Sex Education
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
성교육에 대한 유아교사의 인식과 교수실제의 변화
A Study in Kindergarten Teacher's Variation of Awareness and Teaching Practice about Sex Education
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
자아존중감에 대한 유아교사의 인식및 자아존중감 증진을 위한 교육 요구 분석
Early childhood teachers' perception about Self-esteem and Analysis of their Educational demand for Enhancement of Self-esteem
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
자아존중감에 대한 유아교사의 인식및 자아존중감 증진을 위한 교육 요구 분석
Early childhood teachers' perception about Self-esteem and Analysis of their Educational demand for Enhancement of Self-esteem
유아교육·보육복지연구 |
14 |
3 |
2010 |
사회과학교육
체험중심 과학캠프 프로그램이 유아교사의 과학적 교수태도에 미치는 영향
The Effect of Practice-Centered Science Camp Program on Early Childhood Teachers' Scientific Teaching Attitude
유아교육·보육복지연구 |
16 |
1 |
2012 |
사회과학교육
생태유아교육현장에서 경험하는 유아교사의 행복감에 관한 내러티브 탐구
Narrative Inquiry on Early Childhood Teachers’ Happiness in the Eco-early Childhood Education Field
생태유아교육연구 |
11 |
2 |
2012 |
유아교육
유아교사의 놀이치료 경험에 관한 질적연구
Qualitative research for the early childhood teacher's experience of play therapy
놀이치료연구 |
14 |
2 |
2010 |
상담심리/심리치료
유아교사의 놀이치료 경험에 관한 질적연구
Qualitative research for the early childhood teacher's experience of play therapy
놀이치료연구 |
14 |
2 |
2010 |
상담심리/심리치료
전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 반성에 대한 소고
Rethinking the concept of ‘reflection’ of early childhood teacher through the lens of transformative learning theory
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 반성에 대한 소고
Rethinking the concept of ‘reflection’ of early childhood teacher through the lens of transformative learning theory
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
국가수준 유치원평가의 내용 적합성에 대한 교사의 인식: 소속유치원의 설립주체 및 규모를 중심으로
An Analysis of Content Adequacy of Kindergarten Evaluation according to Kindergarten Ownership and Scale
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
국가수준 유치원평가의 내용 적합성에 대한 교사의 인식: 소속유치원의 설립주체 및 규모를 중심으로
An Analysis of Content Adequacy of Kindergarten Evaluation according to Kindergarten Ownership and Scale
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
수학교육에 대한 유아교사의 신념
The Early Childhood Teachers' Beliefs about Mathematics Education
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
수학교육에 대한 유아교사의 신념
The Early Childhood Teachers' Beliefs about Mathematics Education
아동교육 |
19 |
1 |
2010 |
유아교육
유아평가의 의미 만들어가기를 위한 실행연구
Meaning-making from early childhood assessment through action research
유아교육연구 |
32 |
1 |
2012 |
교육학
예비 유아교사의 수학에 대한 태도 및 수학 교수효능감에 관한 연구
A study corrrelating pre-service early childhood teachers' attitudestoward math with mathematics teaching efficacy
유아교육연구 |
30 |
4 |
2010 |
교육학
예비 유아교사의 수학에 대한 태도 및 수학 교수효능감에 관한 연구
A study corrrelating pre-service early childhood teachers' attitudestoward math with mathematics teaching efficacy
유아교육연구 |
30 |
4 |
2010 |
교육학
평가에 대한 유아교사의 인식 유형 분석: Q-방법론적 접근
An Analysis of Early-childhood Teachers' Perceptions of child evaluation Employing Q-methodological Approach
아동교육 |
20 |
1 |
2011 |
유아교육
전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 학습경험 연구
A Study on Early Childhood Teachers' Learning Experience Based on Transformative Learning Theory
열린유아교육연구 |
15 |
4 |
2010 |
교육학
전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 학습경험 연구
A Study on Early Childhood Teachers' Learning Experience Based on Transformative Learning Theory
열린유아교육연구 |
15 |
4 |
2010 |
교육학
유아교실에서 교수자료의 의미와 활용에 관한 교사의 인식 연구
Early Childhood Teachers' Beliefs about the Meaning and Use of Instructional Materials in Early Childhood Classrooms
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
유아교실에서 교수자료의 의미와 활용에 관한 교사의 인식 연구
Early Childhood Teachers' Beliefs about the Meaning and Use of Instructional Materials in Early Childhood Classrooms
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
예비 유아교사의 양성평등의식 및 자아존중감에 관한 연구
A study of pre-service early childhood teachers’ gender equality consciousness and their self-esteem
유아교육연구 |
31 |
2 |
2011 |
교육학
유능한 유아교사에 대한 현직교사와 예비교사의 주관적 이해 분석: Q-방법론을 활용하여
Teachers' and Pre-service Teachers' Subjective Understanding and Analysis of a Competent Early Childhood Teacher: Using Q-methodology
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
유능한 유아교사에 대한 현직교사와 예비교사의 주관적 이해 분석: Q-방법론을 활용하여
Teachers' and Pre-service Teachers' Subjective Understanding and Analysis of a Competent Early Childhood Teacher: Using Q-methodology
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
자유놀이에서 유아들이 생각하는 선생님의 의미
A story of a teacher's being in the free play of two-year old children
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
유아다문화교육에 대한 교사인식 연구를 통해 본 유아다문화교육
Korean Multicultural Education through Review of Multicultural Early Childhood Teacher's Perception Literatures
미래유아교육학회지 |
18 |
1 |
2011 |
교육학
통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구
A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구
A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
유아교사의 자기결정성 동기와 사회적 문제해결능력의 관계 연구
The relationship between the self-determination motivation of kindergarten teachers and their social problem-solving ability
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유아교사의 자기결정성 동기와 사회적 문제해결능력의 관계 연구
The relationship between the self-determination motivation of kindergarten teachers and their social problem-solving ability
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유치원 교사들의 수학교수 경험 돌아보기
Reflecting on Math Teaching Experience of Kindergarten Teachers
유아교육학논집 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
유아교사와 초등교사의 교직 전문성에 관한 인식
A Study of Perception of kindergarten and Elementary School Teachers on Teaching Profession
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
유아교사와 초등교사의 교직 전문성에 관한 인식
A Study of Perception of kindergarten and Elementary School Teachers on Teaching Profession
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
유아교사의 다문화적 효능감 척도 타당화
Validation of a multicultural efficacy scale for young children's teacher
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
유아교사의 다문화적 효능감 척도 타당화
Validation of a multicultural efficacy scale for young children's teacher
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
유아교사의 다문화 신념 측정도구 개발
Development of assessment tool for multicultural belief of early children’s teacher
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
유아교사의 다문화 신념 측정도구 개발
Development of assessment tool for multicultural belief of early children’s teacher
유아교육연구 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
집단미술치료가 유아교사의 자기효능감 및 직무스트레스에 미치는 효과
The Effects of Group Art Therapy on the Self-efficacy and the Occupational Stress of Childcare Teachers
미술치료연구 |
17 |
2 |
2010 |
심리과학
집단미술치료가 유아교사의 자기효능감 및 직무스트레스에 미치는 효과
The Effects of Group Art Therapy on the Self-efficacy and the Occupational Stress of Childcare Teachers
미술치료연구 |
17 |
2 |
2010 |
심리과학
유아교사의 국악교육에 대한 학습경험과 유아국악교육 인식 및 적용실태
Early Childhood Teachers’ Experience in Learning Korean Traditional Music Education and Their Perception and Application of Korean Traditional Music Education for Young Children
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
유아교사의 국악교육에 대한 학습경험과 유아국악교육 인식 및 적용실태
Early Childhood Teachers’ Experience in Learning Korean Traditional Music Education and Their Perception and Application of Korean Traditional Music Education for Young Children
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
유아교사의 평화교육활동에 대한 준비도와 실시 현황
Early Childhood Teachers’ Preparation for Peace Education and the Current State of Peace Education Activities
한국영유아보육학 |
61 |
2010 |
사회복지학
유아교사의 평화교육활동에 대한 준비도와 실시 현황
Early Childhood Teachers’ Preparation for Peace Education and the Current State of Peace Education Activities
한국영유아보육학 |
|
61 |
2010 |
사회복지학
유아교사가 지각한 원장의 변혁적 리더십과 유아교사의 창의성의 관계에 관한 연구
Early childhood teacher's perception of director's transformational leadership and early childhood teacher's creativity
학습자중심교과교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교과교육학
유아교사의 유머감각과 임파워먼트 간의 관계
The Relationship between Sense of Humor and Empowerment of Early Childhood Teachers
한국영유아보육학 |
66 |
2011 |
사회복지학
유아교사 인성 자기평가도구 개발에 관한 연구
Development and Validation of Personality Self Assessment Scale for Preschool Teachers
한국보육학회지 |
12 |
1 |
2012 |
영유아복지
유아교사의 대상관계 및 교사효능감과 교수스트레스와의 관계
Relationships between Object Relations, Teacher Efficacy and Teaching Stress of Early Childhood Teachers
유아교육학논집 |
15 |
2 |
2011 |
교육학
보육교사와 유치원교사의 직무수행을 위한 지원 요구에 대한 인식
The support requirements of kindergarten teachers and educare teachers who perform the duties
유아교육·보육복지연구 |
15 |
3 |
2011 |
사회과학교육
유아교사의 생태유아교사 이미지에 관한 연구
A Study on the Image of Early Childhood Teachers' Eco-Early Childhood Teachers
생태유아교육연구 |
10 |
2 |
2011 |
유아교육
한국과 중국 유아교사의 교수효능감과 직무만족도 비교
A Study on Comparison between the Chinese and the Korean Early Childhood Teachers in Teaching Efficacy and Job Satisfaction
유아교육학논집 |
15 |
3 |
2011 |
교육학
유아가 인식한 생태유아교사 이미지 연구
A Study of the Image of Eco-early Childhood Teachers Recognized by Children
생태유아교육연구 |
11 |
1 |
2012 |
유아교육
수업에 대한 유아교사의 이야기 -좋은 수업을 찾아서-
Interviews with early childhood teachers' on the meaning of good teaching
유아교육연구 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
유아교사의 국악교수효능감과 국악교수효능감에 따른 국악교육 실행 특성
Early childhood teachers' Korean traditional music teaching efficacy and the performance characteristics of Korean traditional music education according to the efficacy
유아교육연구 |
32 |
3 |
2012 |
교육학
좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식
Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching
유아교육·보육복지연구 |
14 |
4 |
2010 |
사회과학교육
좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식
Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching
유아교육·보육복지연구 |
14 |
4 |
2010 |
사회과학교육
생태유아교사 되어가기: 경력에 따른 생애사적 접근
Becoming an Eco-Early Childhood Teacher: A Life History Approach
생태유아교육연구 |
10 |
4 |
2011 |
유아교육
유아들의 경쟁을 유발하는 교사의 전략과 전략사용 이유
Teacher's Strategies that Cause Competition Among Children and the Reason why Teachers use Them
한국교원교육연구 |
29 |
1 |
2012 |
교육학
유아교사의 양성평등의식과 양성평등 교직사회의 실천방안에 대한 인식
Young children teachers awareness on the Gender Equality and on the Practical Method for Gender Equality teaching community
유아교육·보육복지연구 |
15 |
3 |
2011 |
사회과학교육
유아의 선생님에 대한 질문 탐색
An Inquiry into Young Children's Questions about a Teacher
미래유아교육학회지 |
19 |
2 |
2012 |
교육학
유아교사의 다문화 감수성, 다문화교육 이해 및 태도의 관계 : 다문화 교수효능감의 매개효과
The mediating effect of multicultural teaching efficacy on the relationships among early childhood teachers' sensitivity, understanding, and attitudes toward multicultural education
유아교육연구 |
32 |
3 |
2012 |
교육학
다문화교육 개념 및 현장적용에 대한 유아교사의 인식 탐색
A study of early childhood teachers' recognition of the conception of multicultural education and its application
유아교육연구 |
32 |
4 |
2012 |
교육학
유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구
Perceptions on the importance of a syllabus and its fulfillment by teachers in kindergartens and child care centers
육아지원연구 |
6 |
2 |
2011 |
유아교육