유아 교사

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.53017

STNet ID : 1001995

한자 : 幼兒敎師
영어 : early childhood science education

a01-06-01 인간(직업)

직업의대상

유아 (幼兒)

활동

유아 교육 (幼兒敎育)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

대상

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 특수 교사 [ 幼兒特殊敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 초임 교사 [ 幼兒初任敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-02-01 인간(성별) 인간(성별)
a01-02-01 인간(성별) / a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

남자 유아 교사 [ 男子幼兒敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유치원 교사 [ 幼稚園敎師 ]

R1:개념적

hasPhenomenon (현상)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

교사-유아 상호작용 () [ 敎師幼兒相互作用 ]

RT (관련어)

 

a02-02 교육기관 교육기관

유아 교육 기관 [ 幼兒敎育機關 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

교사-유아 관계 () [ 敎師幼兒關係 ]

R3:시간적

succeedes (선행(시대,현상))

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

예비유아교사 () [ 豫備幼兒敎師 ]

교사의 미적 안목 지원을 위한 교원연수 프로그램 개발: Maxine Greene의 미학교육이론을 중심으로

Developing a Teacher Training Program for the Improvement of Teacher Aesthetic Connoisseurship based on Maxine Greene's Philosophy

한국교원교육연구 | 29 | 1 | 2012 | 교육학

언어 및 의사소통장애와 언어치료에 대한 유아교사의 인식

Kinderarten teachers’perception on language disorders and speech-language therapy

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

언어 및 의사소통장애와 언어치료에 대한 유아교사의 인식

Kinderarten teachers’perception on language disorders and speech-language therapy

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

영유아 안전교육의 내용 및 방법에 대한 유아교사의 인식

Early childhood teachers' perceptions regarding the content and instructional methods in safety education for young children

유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학

영유아 안전교육의 내용 및 방법에 대한 유아교사의 인식

Early childhood teachers' perceptions regarding the content and instructional methods in safety education for young children

유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학

유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계

The relationships among emotional intelligence, emotional labor, and working stress of child-care teachers

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계

The relationships among emotional intelligence, emotional labor, and working stress of child-care teachers

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

유아교사의 심리적 안녕감에 영향을 주는 관련변인 탐색연구: 직무스트레스와 조직효과성을 중심으로

The Study on Variables Affected Children Teachers' Psychological Well-Being: Focused on Children Teachers' Job Stress and Organizational Effectiveness

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

유아교사의 심리적 안녕감에 영향을 주는 관련변인 탐색연구: 직무스트레스와 조직효과성을 중심으로

The Study on Variables Affected Children Teachers' Psychological Well-Being: Focused on Children Teachers' Job Stress and Organizational Effectiveness

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

유아교사의 빈곤에 대한 태도 관련 변인

Variables Related to Early Childhood Teachers' Attitudes Towards Poverty

유아교육학논집 | 16 | 2 | 2012 | 교육학

보육시설장과 유치원장의 자격제도에 대한 유아교사의 인식

A Study of Perception on the Certification System of Child-care Center and Kindergarten Director

어린이미디어연구 | 9 | 3 | 2010 | 유아교육

보육시설장과 유치원장의 자격제도에 대한 유아교사의 인식

A Study of Perception on the Certification System of Child-care Center and Kindergarten Director

어린이미디어연구 | 9 | 3 | 2010 | 유아교육

다문화시대 유아교사에게 요구되는 문화적 역량의 구성요소에 관한 연구

Components of cultural competency for preschool teachersin the multicultural era

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

다문화시대 유아교사에게 요구되는 문화적 역량의 구성요소에 관한 연구

Components of cultural competency for preschool teachersin the multicultural era

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

유아교사의 다문화가정 유아지도와 부모지원에 대한 인식 탐색

The teacher's of perception about teaching of multicultural children and support of multicultural parents in kindergartens or day-care centers

유아교육·보육복지연구 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학교육

만5세반 유아교사의 생태유아교육과정 운영 연구

A Study on Early Childhood Teachers' Implementation of Eco-Early Childhood Education for Five-Year Old Children

생태유아교육연구 | 10 | 2 | 2011 | 유아교육

다문화 유아교사 연수프로그램에 대한 교사의 요구

Needs of Young Children Teacher about Muticultural Training Development Program

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

다문화 유아교사 연수프로그램에 대한 교사의 요구

Needs of Young Children Teacher about Muticultural Training Development Program

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험

The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

레지오 접근에서 배움과 가르침에 대한 유아교사의 경험

The Experience of a Preschool Teacher Who Teamed up with a Preschool Principal on Learning and Teaching

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

유아교사가 인식하는 문해 교육과정의 의미

Meanings of Literacy Curriculum as Perceived by Early Childhood Teachers

어린이문학교육연구 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

교사가 지각한 유아 다문화교육의 내용

Teachers’ perceptions of appropriate multicultural education content areas for young children

유아교육연구 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

컴퓨터 통합교육 정도와 관련된 유아교사의 내적 변인들 간의 구조모형 분석- 구성주의 교수신념, 일반적 교수효능감, 컴퓨터 교육에 대한 태도 및 컴퓨터 교수효능감을 중심으로

A causal model of early childhood teacher’s educational beliefs and computer integration education level- Focusing on the effects of constructivist teaching beliefs, general-teaching self-efficacy, computer attitudes, and computer teaching self-efficacy

유아교육연구 | 31 | 5 | 2011 | 교육학

유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식

Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식

Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

수업창안능력을 위한 유아교사연수프로그램의 구성과 참여교사들의 반응에 관한 연구: 표현실기를 중심으로

A Study on the Development of In-service Teacher Education Program for Improvement of Early Childhood Teachers' Lesson Building Capacity

유아교육학논집 | 15 | 6 | 2011 | 교육학

구성주의적 관점을 지닌 유아교사가 되는 것의 의미 : 교사의 역할을 중심으로

The Meaning of becoming Early Childhood Teacher based on Constructivist Perspective : Focused on Teacher's Role

한국보육학회지 | 10 | 1 | 2010 | 영유아복지

구성주의적 관점을 지닌 유아교사가 되는 것의 의미 : 교사의 역할을 중심으로

The Meaning of becoming Early Childhood Teacher based on Constructivist Perspective : Focused on Teacher's Role

한국보육학회지 | 10 | 1 | 2010 | 영유아복지

유아교사들이 인식하는 유아 주도성의 의미

The Meaning of Early Childhood Education Teachers’ Recognition of Child Initiative

한국교원교육연구 | 28 | 4 | 2011 | 교육학

유아교사의 다문화교육에 대한 인식, 실태 및 교사연수 요구도

A Study on the Early Childhood Teachers' Recognition, Practices and Needs of Teacher Education for Multicultural Education

유아교육학논집 | 15 | 6 | 2011 | 교육학

유아교사의 발달지체유아에 대한 이미지 유형 분석

A Study on Image of Children with Developmental Delay Recognized by Early Childhood Teachers

유아특수교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교육학

다문화교육을 위한 유아교사연수프로그램 모형 개발

Developing Model of Early Childhood Teacher Education Program for Multicultural Education

한국영유아보육학 | 71 | 2012 | 사회복지학

성교육에 대한 유아교사의 인식과 교수실제의 변화

A Study in Kindergarten Teacher's Variation of Awareness and Teaching Practice about Sex Education

유아교육·보육복지연구 | 14 | 3 | 2010 | 사회과학교육

성교육에 대한 유아교사의 인식과 교수실제의 변화

A Study in Kindergarten Teacher's Variation of Awareness and Teaching Practice about Sex Education

유아교육·보육복지연구 | 14 | 3 | 2010 | 사회과학교육

자아존중감에 대한 유아교사의 인식및 자아존중감 증진을 위한 교육 요구 분석

Early childhood teachers' perception about Self-esteem and Analysis of their Educational demand for Enhancement of Self-esteem

유아교육·보육복지연구 | 14 | 3 | 2010 | 사회과학교육

자아존중감에 대한 유아교사의 인식및 자아존중감 증진을 위한 교육 요구 분석

Early childhood teachers' perception about Self-esteem and Analysis of their Educational demand for Enhancement of Self-esteem

유아교육·보육복지연구 | 14 | 3 | 2010 | 사회과학교육

체험중심 과학캠프 프로그램이 유아교사의 과학적 교수태도에 미치는 영향

The Effect of Practice-Centered Science Camp Program on Early Childhood Teachers' Scientific Teaching Attitude

유아교육·보육복지연구 | 16 | 1 | 2012 | 사회과학교육

생태유아교육현장에서 경험하는 유아교사의 행복감에 관한 내러티브 탐구

Narrative Inquiry on Early Childhood Teachers’ Happiness in the Eco-early Childhood Education Field

생태유아교육연구 | 11 | 2 | 2012 | 유아교육

유아교사의 놀이치료 경험에 관한 질적연구

Qualitative research for the early childhood teacher's experience of play therapy

놀이치료연구 | 14 | 2 | 2010 | 상담심리/심리치료

유아교사의 놀이치료 경험에 관한 질적연구

Qualitative research for the early childhood teacher's experience of play therapy

놀이치료연구 | 14 | 2 | 2010 | 상담심리/심리치료

전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 반성에 대한 소고

Rethinking the concept of ‘reflection’ of early childhood teacher through the lens of transformative learning theory

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 반성에 대한 소고

Rethinking the concept of ‘reflection’ of early childhood teacher through the lens of transformative learning theory

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

국가수준 유치원평가의 내용 적합성에 대한 교사의 인식: 소속유치원의 설립주체 및 규모를 중심으로

An Analysis of Content Adequacy of Kindergarten Evaluation according to Kindergarten Ownership and Scale

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

국가수준 유치원평가의 내용 적합성에 대한 교사의 인식: 소속유치원의 설립주체 및 규모를 중심으로

An Analysis of Content Adequacy of Kindergarten Evaluation according to Kindergarten Ownership and Scale

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

수학교육에 대한 유아교사의 신념

The Early Childhood Teachers' Beliefs about Mathematics Education

아동교육 | 19 | 1 | 2010 | 유아교육

수학교육에 대한 유아교사의 신념

The Early Childhood Teachers' Beliefs about Mathematics Education

아동교육 | 19 | 1 | 2010 | 유아교육

유아평가의 의미 만들어가기를 위한 실행연구

Meaning-making from early childhood assessment through action research

유아교육연구 | 32 | 1 | 2012 | 교육학

예비 유아교사의 수학에 대한 태도 및 수학 교수효능감에 관한 연구

A study corrrelating pre-service early childhood teachers' attitudestoward math with mathematics teaching efficacy

유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학

예비 유아교사의 수학에 대한 태도 및 수학 교수효능감에 관한 연구

A study corrrelating pre-service early childhood teachers' attitudestoward math with mathematics teaching efficacy

유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학

평가에 대한 유아교사의 인식 유형 분석: Q-방법론적 접근

An Analysis of Early-childhood Teachers' Perceptions of child evaluation Employing Q-methodological Approach

아동교육 | 20 | 1 | 2011 | 유아교육

전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 학습경험 연구

A Study on Early Childhood Teachers' Learning Experience Based on Transformative Learning Theory

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

전환학습이론의 관점에서 본 유아교사의 학습경험 연구

A Study on Early Childhood Teachers' Learning Experience Based on Transformative Learning Theory

열린유아교육연구 | 15 | 4 | 2010 | 교육학

유아교실에서 교수자료의 의미와 활용에 관한 교사의 인식 연구

Early Childhood Teachers' Beliefs about the Meaning and Use of Instructional Materials in Early Childhood Classrooms

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

유아교실에서 교수자료의 의미와 활용에 관한 교사의 인식 연구

Early Childhood Teachers' Beliefs about the Meaning and Use of Instructional Materials in Early Childhood Classrooms

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

예비 유아교사의 양성평등의식 및 자아존중감에 관한 연구

A study of pre-service early childhood teachers’ gender equality consciousness and their self-esteem

유아교육연구 | 31 | 2 | 2011 | 교육학

유능한 유아교사에 대한 현직교사와 예비교사의 주관적 이해 분석: Q-방법론을 활용하여

Teachers' and Pre-service Teachers' Subjective Understanding and Analysis of a Competent Early Childhood Teacher: Using Q-methodology

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

유능한 유아교사에 대한 현직교사와 예비교사의 주관적 이해 분석: Q-방법론을 활용하여

Teachers' and Pre-service Teachers' Subjective Understanding and Analysis of a Competent Early Childhood Teacher: Using Q-methodology

유아교육학논집 | 14 | 6 | 2010 | 교육학

자유놀이에서 유아들이 생각하는 선생님의 의미

A story of a teacher's being in the free play of two-year old children

유아교육연구 | 31 | 1 | 2011 | 교육학

유아다문화교육에 대한 교사인식 연구를 통해 본 유아다문화교육

Korean Multicultural Education through Review of Multicultural Early Childhood Teacher's Perception Literatures

미래유아교육학회지 | 18 | 1 | 2011 | 교육학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

유아교사의 자기결정성 동기와 사회적 문제해결능력의 관계 연구

The relationship between the self-determination motivation of kindergarten teachers and their social problem-solving ability

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

유아교사의 자기결정성 동기와 사회적 문제해결능력의 관계 연구

The relationship between the self-determination motivation of kindergarten teachers and their social problem-solving ability

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 교사들의 수학교수 경험 돌아보기

Reflecting on Math Teaching Experience of Kindergarten Teachers

유아교육학논집 | 16 | 1 | 2012 | 교육학

유아교사와 초등교사의 교직 전문성에 관한 인식

A Study of Perception of kindergarten and Elementary School Teachers on Teaching Profession

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

유아교사와 초등교사의 교직 전문성에 관한 인식

A Study of Perception of kindergarten and Elementary School Teachers on Teaching Profession

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

유아교사의 다문화적 효능감 척도 타당화

Validation of a multicultural efficacy scale for young children's teacher

아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육

유아교사의 다문화적 효능감 척도 타당화

Validation of a multicultural efficacy scale for young children's teacher

아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육

유아교사의 다문화 신념 측정도구 개발

Development of assessment tool for multicultural belief of early children’s teacher

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

유아교사의 다문화 신념 측정도구 개발

Development of assessment tool for multicultural belief of early children’s teacher

유아교육연구 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

집단미술치료가 유아교사의 자기효능감 및 직무스트레스에 미치는 효과

The Effects of Group Art Therapy on the Self-efficacy and the Occupational Stress of Childcare Teachers

미술치료연구 | 17 | 2 | 2010 | 심리과학

집단미술치료가 유아교사의 자기효능감 및 직무스트레스에 미치는 효과

The Effects of Group Art Therapy on the Self-efficacy and the Occupational Stress of Childcare Teachers

미술치료연구 | 17 | 2 | 2010 | 심리과학

유아교사의 국악교육에 대한 학습경험과 유아국악교육 인식 및 적용실태

Early Childhood Teachers’ Experience in Learning Korean Traditional Music Education and Their Perception and Application of Korean Traditional Music Education for Young Children

열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학

유아교사의 국악교육에 대한 학습경험과 유아국악교육 인식 및 적용실태

Early Childhood Teachers’ Experience in Learning Korean Traditional Music Education and Their Perception and Application of Korean Traditional Music Education for Young Children

열린유아교육연구 | 15 | 2 | 2010 | 교육학

유아교사의 평화교육활동에 대한 준비도와 실시 현황

Early Childhood Teachers’ Preparation for Peace Education and the Current State of Peace Education Activities

한국영유아보육학 | 61 | 2010 | 사회복지학

유아교사의 평화교육활동에 대한 준비도와 실시 현황

Early Childhood Teachers’ Preparation for Peace Education and the Current State of Peace Education Activities

한국영유아보육학 | | 61 | 2010 | 사회복지학

유아교사가 지각한 원장의 변혁적 리더십과 유아교사의 창의성의 관계에 관한 연구

Early childhood teacher's perception of director's transformational leadership and early childhood teacher's creativity

학습자중심교과교육연구 | 11 | 3 | 2011 | 교과교육학

유아교사의 유머감각과 임파워먼트 간의 관계

The Relationship between Sense of Humor and Empowerment of Early Childhood Teachers

한국영유아보육학 | 66 | 2011 | 사회복지학

유아교사 인성 자기평가도구 개발에 관한 연구

Development and Validation of Personality Self Assessment Scale for Preschool Teachers

한국보육학회지 | 12 | 1 | 2012 | 영유아복지

유아교사의 대상관계 및 교사효능감과 교수스트레스와의 관계

Relationships between Object Relations, Teacher Efficacy and Teaching Stress of Early Childhood Teachers

유아교육학논집 | 15 | 2 | 2011 | 교육학

보육교사와 유치원교사의 직무수행을 위한 지원 요구에 대한 인식

The support requirements of kindergarten teachers and educare teachers who perform the duties

유아교육·보육복지연구 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학교육

유아교사의 생태유아교사 이미지에 관한 연구

A Study on the Image of Early Childhood Teachers' Eco-Early Childhood Teachers

생태유아교육연구 | 10 | 2 | 2011 | 유아교육

한국과 중국 유아교사의 교수효능감과 직무만족도 비교

A Study on Comparison between the Chinese and the Korean Early Childhood Teachers in Teaching Efficacy and Job Satisfaction

유아교육학논집 | 15 | 3 | 2011 | 교육학

유아가 인식한 생태유아교사 이미지 연구

A Study of the Image of Eco-early Childhood Teachers Recognized by Children

생태유아교육연구 | 11 | 1 | 2012 | 유아교육

수업에 대한 유아교사의 이야기 -좋은 수업을 찾아서-

Interviews with early childhood teachers' on the meaning of good teaching

유아교육연구 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

유아교사의 국악교수효능감과 국악교수효능감에 따른 국악교육 실행 특성

Early childhood teachers' Korean traditional music teaching efficacy and the performance characteristics of Korean traditional music education according to the efficacy

유아교육연구 | 32 | 3 | 2012 | 교육학

좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식

Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching

유아교육·보육복지연구 | 14 | 4 | 2010 | 사회과학교육

좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식

Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching

유아교육·보육복지연구 | 14 | 4 | 2010 | 사회과학교육

생태유아교사 되어가기: 경력에 따른 생애사적 접근

Becoming an Eco-Early Childhood Teacher: A Life History Approach

생태유아교육연구 | 10 | 4 | 2011 | 유아교육

유아들의 경쟁을 유발하는 교사의 전략과 전략사용 이유

Teacher's Strategies that Cause Competition Among Children and the Reason why Teachers use Them

한국교원교육연구 | 29 | 1 | 2012 | 교육학

유아교사의 양성평등의식과 양성평등 교직사회의 실천방안에 대한 인식

Young children teachers awareness on the Gender Equality and on the Practical Method for Gender Equality teaching community

유아교육·보육복지연구 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학교육

유아의 선생님에 대한 질문 탐색

An Inquiry into Young Children's Questions about a Teacher

미래유아교육학회지 | 19 | 2 | 2012 | 교육학

유아교사의 다문화 감수성, 다문화교육 이해 및 태도의 관계 : 다문화 교수효능감의 매개효과

The mediating effect of multicultural teaching efficacy on the relationships among early childhood teachers' sensitivity, understanding, and attitudes toward multicultural education

유아교육연구 | 32 | 3 | 2012 | 교육학

다문화교육 개념 및 현장적용에 대한 유아교사의 인식 탐색

A study of early childhood teachers' recognition of the conception of multicultural education and its application

유아교육연구 | 32 | 4 | 2012 | 교육학

유아교사의 수업설계에 대한 인식과 실천 정도에 관한 연구

Perceptions on the importance of a syllabus and its fulfillment by teachers in kindergartens and child care centers

육아지원연구 | 6 | 2 | 2011 | 유아교육