유치원 교사

연구분야 : B120105 사회과학 > 교육학 > 교육학일반 > 교육자

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.103646

STNet ID : 1003093

한자 : 幼稚園敎師
영어 : kindergarten teacher

a01-06-01 인간(직업)

활동

유아 교육 (幼兒敎育)

직업의대상

유아 (幼兒)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 교사 () [ 幼兒敎師 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 교육 교사 () [ 幼兒敎育敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

공립 유치원 교사 [ 公立幼稚園敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

[R] 유치원 종일반 교사 ()

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

초등학교 병설 유치원 교사 () [ 初等學校倂設幼稚園敎師 ]

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

사립 유치원 교사 [ 私立幼稚園敎師 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

유치원 교육과정 () [ 幼稚園敎育課程 ]

RT (관련어)

관련 직업

a02-02 교육기관 교육기관

유치원 [ 幼稚園 ]

RT (관련어)

유사

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교양원 [ 敎養員 ]

공립과 사립 유치원 교사의 내ㆍ외재 동기, 자기효능감 및 창의성

Public and Private Kindergarten Teachers' Intrinsic/Extrinsic Motivation, Self-Efficacy, and Creativity

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

공립과 사립 유치원 교사의 내ㆍ외재 동기, 자기효능감 및 창의성

Public and Private Kindergarten Teachers' Intrinsic/Extrinsic Motivation, Self-Efficacy, and Creativity

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 교육과정 적용 평가 연구

Research on applying the national kindergarten curriculum to practice

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

유치원 교육과정 적용 평가 연구

Research on applying the national kindergarten curriculum to practice

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

유치원 교사의 정체성에 영향을 주는 정서경험 탐색

The exploration of emotion experiences which affect on the kindergarten teacher’s identity

유아교육·보육복지연구 | 14 | 1 | 2010 | 사회과학교육

유치원 교사의 정체성에 영향을 주는 정서경험 탐색

The exploration of emotion experiences which affect on the kindergarten teacher’s identity

유아교육·보육복지연구 | 14 | 1 | 2010 | 사회과학교육

원내 자율장학에 대한 유치원 경력교사의 인식

A study of the experienced teachers' perception on the kindergarten-based supervision

유아교육·보육복지연구 | 16 | 1 | 2012 | 사회과학교육

교권에 대한 유치원과 초등학교 교사의 인식 비교

A Comparative Study of the perception of Teacher's Authority Between Kindergarten Teachers and Elementary Teachers

어린이미디어연구 | 11 | 1 | 2012 | 유아교육

유치원 교사의 교수몰입도 분석: 양상, 변인별 차이 및 유치원 조직풍토와의 관계

An Analysis of Kindergarten Teachers' Teaching Flow: Trends, Differences of Variables, and Relationships with Kindergarten Organizational Climates

한국교원교육연구 | 29 | 1 | 2012 | 교육학

'놀이에 기초한 평가'에 대한 유치원 교사의 인식과 실행에 대한 의미 탐색

A Qualitative Research on the Educational Meaning of Kindergarten Teacher's Perception and Experience on Play-based Assessment

한국영유아보육학 | 71 | 2012 | 사회복지학

과학의 본성에 대한 유치원 교사의 인식 조사

A Study on Kindergarten Teachers' Perception of the Nature of Science

미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학

유치원 교사가 인식하는 심리적 안녕감과 협동적 조직문화

Kindergarten Teachers' Perceived Psychological Well-being and Collaborative Culture of Kindergartens

한국교원교육연구 | 28 | 2 | 2011 | 교육학

2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 유치원 지도서에 대한 교사들의 인식 및 활용실태

A study on teachers' perceptions of 'the guide books for the 2007 revised kindergarten curriculum'

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 유치원 지도서에 대한 교사들의 인식 및 활용실태

A study on teachers' perceptions of 'the guide books for the 2007 revised kindergarten curriculum'

유아교육연구 | 30 | 3 | 2010 | 교육학

유치원 멘토링 실태 및 이에 대한 교사의 요구 및 효과에 대한 인식

The Actual Conditions, Recognition of Requirements & Effects of Teachers for Kindergarten Mentoring

유아교육학논집 | 16 | 1 | 2012 | 교육학

유치원 교사의 다문화 교육에 대한 생각

The Perception of Kindergarten Teacher's Multicultural Education

한국교원교육연구 | 28 | 2 | 2011 | 교육학

유치원 교사의 어려움과 회복력(resilience)에 대한 탐색

An exploration of experienced teachers’ resilience in early childhood educational setting

유아교육·보육복지연구 | 14 | 2 | 2010 | 사회과학교육

유치원 교사의 어려움과 회복력(resilience)에 대한 탐색

An exploration of experienced teachers’ resilience in early childhood educational setting

유아교육·보육복지연구 | 14 | 2 | 2010 | 사회과학교육

유치원 교사, 학부모, 일반인이 인식하는 유치원 교사의 직업 이미지

The Recognition of Kindergarten Teachers, Kindergarten Parents and Ordinary People on the Occupational Image of Kindergarten Teachers

유아교육학논집 | 15 | 3 | 2011 | 교육학

국가수준 유치원평가 기준의 적합성에 대한 교사의 인식

National-Level Standards Adequacy in Kindergarten Evaluation as Perceived by Kindergarten Teachers

미래유아교육학회지 | 17 | 3 | 2010 | 교육학

국가수준 유치원평가 기준의 적합성에 대한 교사의 인식

National-Level Standards Adequacy in Kindergarten Evaluation as Perceived by Kindergarten Teachers

미래유아교육학회지 | 17 | 3 | 2010 | 교육학

수석교사제에 대한 유치원 교사의 인식 : 유치원 기관유형 중심으로

Kindergarten Teachers’ Perceptions about the Master Teacher System

유아교육학논집 | 16 | 4 | 2012 | 교육학

유치원 교사의 회복탄력성 분석

An Analysis of Kindergarten Teachers' Resilience

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 교사의 회복탄력성 분석

An Analysis of Kindergarten Teachers' Resilience

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 교사의 회복탄력성에 영향을 미치는 위험요인과 보호요인 탐색

The Investigation of Risk Factors and Protective Factors that Influence Resilience in Kindergarten Teachers

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 교사의 회복탄력성에 영향을 미치는 위험요인과 보호요인 탐색

The Investigation of Risk Factors and Protective Factors that Influence Resilience in Kindergarten Teachers

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 평가의 과정에 대한 교사와 평가위원의 인식

The perceptions of kindergarten teachers and evaluators of South Korea’s national kindergarten evaluation process

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 평가의 과정에 대한 교사와 평가위원의 인식

The perceptions of kindergarten teachers and evaluators of South Korea’s national kindergarten evaluation process

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 평가위원이 인식한 평가의 의미와 개선방안에 대한 요구

Evaluator's perception and need regarding kindergarten evaluation meaning and improvement

육아지원연구 | 5 | 1 | 2010 | 유아교육

유치원 평가위원이 인식한 평가의 의미와 개선방안에 대한 요구

Evaluator's perception and need regarding kindergarten evaluation meaning and improvement

육아지원연구 | 5 | 1 | 2010 | 유아교육

순환형 소집단 장학 경험의 의미

Understanding the Kindergarten Teachers’ Experiences of Circular Supervision in a Small Group

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

순환형 소집단 장학 경험의 의미

Understanding the Kindergarten Teachers’ Experiences of Circular Supervision in a Small Group

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

예비유아교사의 유치원교사에 대한 이미지 변화

A Study on the Change in Pre-service Teachers' Images about Kindergarten teachers

교원교육 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

예비유아교사의 유치원교사에 대한 이미지 변화

A Study on the Change in Pre-service Teachers' Images about Kindergarten teachers

교원교육 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

유치원 수학활동에 나타난 교사의 교수전략 고찰

Teachers’ approach and teaching strategies in kindergarten math-activities

유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학

유치원 수학활동에 나타난 교사의 교수전략 고찰

Teachers’ approach and teaching strategies in kindergarten math-activities

유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학

Q방법론을 이용한 유치원교사의 장애유아 통합교육에 대한 인식 연구

A Study on the Types of Kindergarten Teachers' Perception of the Inclusive Education for Children with Disabilities

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

Q방법론을 이용한 유치원교사의 장애유아 통합교육에 대한 인식 연구

A Study on the Types of Kindergarten Teachers' Perception of the Inclusive Education for Children with Disabilities

통합교육연구 | 5 | 2 | 2010 | 특수교육

좋은 수업에 대한 유치원 교사들의 이야기

The Kindergarten Teachers’ Stories for Good Teaching

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

좋은 수업에 대한 유치원 교사들의 이야기

The Kindergarten Teachers’ Stories for Good Teaching

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

사립유치원 교사들이 경험하는 인간관계의 어려움

The Difficulties of Private-kindergarten Teachers- Concentrating on Human Relations

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

유치원교사의 직무환경의 위험요소와 심리적 소진과의 관계에서 교사효능감의 역할

Mediating Effect of Teacher Efficacy in the Relationship Between Risk Factor of Job Environment and Psychological Burnout of Kindergarten Teachers

미래유아교육학회지 | 19 | 3 | 2012 | 교육학

유치원 교사의 언어치료 서비스에 대한 인식 조사

Kindergarten Teachers' Perception on Speech and Language Therapy Related Services

특수아동교육연구 | 14 | 1 | 2012 | 교육학

유치원교사들의 ADHD에 대한 지식 조사

A Survey of Preschool Teachers Knowledge of Attention Deficit Hyperactivity Disorder

발달장애연구 | 15 | 1 | 2011 | 특수교육

유치원 교사의 피드백 특성 탐색 -유아의 음악적 반응에 대한 피드백을 중심으로-

Inquiry into the Characteristics of the Feedback by Kindergarten Teachers -Focused on the feedback on young children's reaction to music-

아동교육 | 20 | 1 | 2011 | 유아교육

유치원 교사가 경험하는 수업의 어려움과 개선방안

Study on the Kindergarten Teacher's Difficulties and Improvement on Instruction

교원교육 | 27 | 2 | 2011 | 교육학

유치원 교사의 교직경력에 따른 교사관심사의 차이

A Search for Kindergarten Teacher Experience of Concerns

미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학

유치원 교사 수급 전망에 관한 연구

Study on the Projected Demand and Supply of Kindergarten Teachers in Korea

미래유아교육학회지 | 18 | 4 | 2011 | 교육학

유치원교사의 교직 인식과 직무만족도에 영향을 주는 변인

Perception of Teaching Profession and Factors Influencing Occupational Satisfaction among Preschool Teachers

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

유치원교사의 교직 인식과 직무만족도에 영향을 주는 변인

Perception of Teaching Profession and Factors Influencing Occupational Satisfaction among Preschool Teachers

한국보육학회지 | 10 | 4 | 2010 | 영유아복지

유치원 교사의 직무환경의 위험요소와 심리적 소진의 관계에서 사회적 지지의 매개효과

The Buffering Effect of Social Support in the Relationship of Risk Factors of Job Environment and Psychological Burnout of Kindergarten Teachers

직업교육연구 | 30 | 3 | 2011 | 교육학

유치원 교사가 인식하는 역할갈등 및 역할갈등이 역할수행에 미치는 영향 분석: 회복탄력성 상·하 집단을 중심으로

Comparing kindergarten teachers’ role conflict and its influence on performance in high and low resilience groups

유아교육연구 | 31 | 2 | 2011 | 교육학

유치원 교사의 의사결정 참여정도와 집단적 교사효능감에 관한 연구

Early childhood teachers' participation in decision-making and collective teacher efficacy

유아교육연구 | 31 | 1 | 2011 | 교육학

유치원 교사가 지각하는 교사효능감과 사회적 지지가 교사의 소진에 미치는 영향

The Effect of Teacher Efficacy and Social Support on Kindergarten Teachers' Burnout: A Structural Equation Modeling Analysis

직업교육연구 | 30 | 1 | 2011 | 교육학

유치원 현장에서 교사의 긍정적 정서와 부정적 정서

Positive and Negative Affect in Working Preschool Teachers

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 현장에서 교사의 긍정적 정서와 부정적 정서

Positive and Negative Affect in Working Preschool Teachers

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

유치원 교사의 직무스트레스와 소진의 관계에서 스트레스 대처방식의 매개효과

Mediating Effect of Coping Strategies on the Relationship Between Job Stress and Burnout of Kindergarten Teachers

인문학논총 | 29 | 2012 | 기타인문학

유치원 교사의 낙관주의와 교사효능감, 직무만족도 연구

A Study on Kindergarten Teachers’ Optimism, Teachers’ Efficacyand Job Satisfaction

어린이문학교육연구 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

유치원 교사의 셀프리더십과 전문성 인식과의 관계연구

Relationships Between Kindergarten Teacher's Self-Leadership and Perceptions of Teaching Professionalism

직업교육연구 | 31 | 2 | 2012 | 교육학

유치원 교사의 의사결정 참여정도와 교사효능감에 관한 연구

A study on participation in decision-making and teacher efficacy of kindergarten teachers

유아교육연구 | 32 | 3 | 2012 | 교육학

유치원교사 포트폴리오 평가 루브릭 개발

Developing Rubrics for Assessment for a Teaching Portfolio in Kindergarten

유아교육학논집 | 15 | 6 | 2011 | 교육학

유치원 교사의 직무 스트레스와 직무 만족도에 대한 조직문화의 매개효과

A Study on the Mediating Effect of Kindergarten's Organization Culture in the Relationship between Kindergarten Teacher's Job Stress and Job Satisfaction

미래유아교육학회지 | 18 | 2 | 2011 | 교육학