사교육 시간에 따른 학습동기, 학습전략 사용 및 학업성취도의 변화
Changes in Academic Motivation, Learning Strategy Use, and Test Scores by Private Tutoring Hours
한국심리학회지: 문화 및 사회문제 |
16 |
2 |
2010 |
심리과학
사교육 시간에 따른 학습동기, 학습전략 사용 및 학업성취도의 변화
Changes in Academic Motivation, Learning Strategy Use, and Test Scores by Private Tutoring Hours
한국심리학회지: 문화 및 사회문제 |
16 |
2 |
2010 |
심리과학
이러닝 수업에서 대학생의 자기조절학습에 영향을 미치는 과제가치, 자기효능감, 수업 성취목표구조, 학업정서 간의 구조적 관계
The structural relationship among task value, self-efficacy, goal structure, and academic emotions for promoting self-regulated learning in e-learning course
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
4 |
2012 |
교육학
사이버대학생들의 학업스트레스와 성취도의 관계에서 학업적 자기효능감, 과제가치의 조절효과
Moderating Effects of Academic Self-Efficacy and Task-Value between Academic Stress and Achievement in Cyber University
평생학습사회 |
8 |
1 |
2012 |
교육학
보험설계사 교육에 있어 과제가치와 조직지원의 만족도 및 학습성과 예측에 관한 연구
The Effects of Task-Value, Organizational Support on Satisfaction and Learning Outcome for Insurance Salesmen
직업교육연구 |
31 |
1 |
2012 |
교육학
체육 기대-가치 질문지의 교차 타당성 검증
Testing a Cross-validity of the Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education
한국스포츠심리학회지 |
22 |
3 |
2011 |
체육
온라인 토론 만족도에 대한 과제가치, 메타인지의 예측력과 사회적 실재감의 매개역할
The Effects of Task Value, Metacognition, and Social Presence on Learning Satisfaction in Online Discussion Learning
교육정보미디어연구 |
17 |
3 |
2011 |
교육학
기대-가치모델을 이용한 운동 정체성과 성취행동의 관계 이해: 스포츠 종목과 경력 간 다집단 분석
Understanding the Relationships between Athletic Identity and Achievement Behavior using Expectancy-Value Model: Multi-group Analysis across Sport Type and Career
한국스포츠심리학회지 |
23 |
2 |
2012 |
체육
온라인 학습자의 과제가치와 학습전략이 학습만족도 및 학업성취도에 미치는 영향
The effects of learning strategies and task value on learning satisfaction and academic achievement of online learners
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
온라인 학습자의 과제가치와 학습전략이 학습만족도 및 학업성취도에 미치는 영향
The effects of learning strategies and task value on learning satisfaction and academic achievement of online learners
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측
Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges
직업능력개발연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측
Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges
직업능력개발연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
원격교원연수에서 지각된 과제가치, ICT 활용능력, 학습 성과 간의 관계 규명
Relationship Among Perceived Task Value, ICT Literacy, and Learning Outcomes in Online In-Service Teacher Training
교원교육 |
27 |
2 |
2011 |
교육학
대학생의 수업 참여에 영향을 미치는 변인 탐색
Exploring the factors that influence college students' class participation: Focus on autonomy support, academic self-efficacy, and task value
교육방법연구 |
24 |
2 |
2012 |
교육학
트위터(Twitter)를 활용한 토론학습에서 과제가치, 트위터효능감과 사회적 실재감이 학습만족도에 미치는 영향
The Effects of Task Value, Twitter Self-efficacy, and Social Presence on Learning Satisfaction on Twitter Discussion
정보교육학회논문지 |
16 |
1 |
2012 |
컴퓨터교육학
사이버대학생의 학습성과에 대한 과제가치,지각된 유용성, 교수실재감의 영향
The Effects of Task Value, Perceived Usefulness, and Teaching Presence on Learning Outcomes in Cyber University
정보교육학회논문지 |
15 |
3 |
2011 |
컴퓨터교육학