청소년대상 학습상담 멘토링 프로그램 개발 및 효과
The Development and Effects of the Learning Counseling Mentoring Program for Adolescents
청소년상담연구 |
18 |
1 |
2010 |
상담심리/심리치료
청소년대상 학습상담 멘토링 프로그램 개발 및 효과
The Development and Effects of the Learning Counseling Mentoring Program for Adolescents
청소년상담연구 |
18 |
1 |
2010 |
상담심리/심리치료
과학영재의 미래목표, 성취목표지향성과 자기조절학습과의 관계
The Relationship Analysis between Future Goal, Achievement Goal-Orientation and Self-Regulated Learning of the Science Gifted Students
영재와 영재교육 |
11 |
1 |
2012 |
영재교육
초등학교 영재와 일반아동의 가정환경과 자기조절학습의 관계 비교
The difference of Home Environment and Self-Regulated Learning between gifted students and general students in elementary school
영재와 영재교육 |
10 |
2 |
2011 |
영재교육
스마트 러닝 활성화를 위한 자기주도 학습 전략 연구
A Study on strategies of Self-directed Learning to Promote Smart Learning
평생학습사회 |
8 |
1 |
2012 |
교육학
부모의 학업지원이 지능에 대한 변화신념과 성취목표지향성을 매개로 자기조절학습에 미치는 영향 관계 구조 모형 검증
The Effect of Parents' academic involvement on self-regulated learning through implicit theories of intelligence and goal orientation.
청소년학연구 |
17 |
10 |
2010 |
기타사회과학
부모의 학업지원이 지능에 대한 변화신념과 성취목표지향성을 매개로 자기조절학습에 미치는 영향 관계 구조 모형 검증
The Effect of Parents' academic involvement on self-regulated learning through implicit theories of intelligence and goal orientation.
청소년학연구 |
17 |
10 |
2010 |
기타사회과학
학급단위 자기조절학습 프로그램이 전환기 중학생의 시험불안 감소에 미치는 효과
The effect of a classroom-based self-regulated learning program on reduction of test anxiety of middle school 1st graders
교육학연구 |
50 |
3 |
2012 |
교육학
부모양육태도, 학업적 자기효능감, 성취목표지향성이 자기조절학습에 미치는 영향
Impact of Parenting Attitude, Academic Self-Efficacy and Achievement-Goal Orientation on Self-Regulated Learning
상담학연구 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
부모양육태도, 학업적 자기효능감, 성취목표지향성이 자기조절학습에 미치는 영향
Impact of Parenting Attitude, Academic Self-Efficacy and Achievement-Goal Orientation on Self-Regulated Learning
상담학연구 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
성취목표지향 프로파일에 따른 자기조절학습과 학업성취의 차이분석
The Differences in Self-regulated Learning and Academic Achievement according to Achievement Goal Profiles
교육연구논총 |
32 |
1 |
2011 |
교육사회학
가정환경과 자기조절학습의 관계
The Relationship between Home Environment and Self-Regulated Learning: The Case of Middle-School Students in South Korea
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
가정환경과 자기조절학습의 관계
The Relationship between Home Environment and Self-Regulated Learning: The Case of Middle-School Students in South Korea
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
고등학생의 지각된 시간관이 자기조절학습에 미치는 영향: 자기통제력을 매개변인으로
The Effect of High School Students' Perceived Time Perspective on Self-Regulated Learning: Self-Control as a Mediator
미래청소년학회지 |
8 |
2 |
2011 |
기타사회과학
초등학생의 자기결정성동기, 자기조절학습, 학업성취 간의 구조분석
The Structural Relationship among the Self-determination Motivation, Self-regulated Learning, and Academic Achievement in Elementary School
교육문화연구 |
16 |
3 |
2010 |
기타교육학
초등학생의 자기결정성동기, 자기조절학습, 학업성취 간의 구조분석
The Structural Relationship among the Self-determination Motivation, Self-regulated Learning, and Academic Achievement in Elementary School
교육문화연구 |
16 |
3 |
2010 |
기타교육학
자기조절학습에서 인지적 효율성의 즉시적 자기평가 효과 추이
The Effect of Repeated Immediate Self-Evaluation of Cognitive Efficiency in Self-Regulated Learning
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
자기조절학습에서 인지적 효율성의 즉시적 자기평가 효과 추이
The Effect of Repeated Immediate Self-Evaluation of Cognitive Efficiency in Self-Regulated Learning
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
초등학생이 지각하는 부모의 학습관여가 자기조절학습에 미치는 영향: 성취목표의 매개효과
The Effect of Elementary Students' Perceived Parent Academic Involvement on Self-Regulated Learning: Achievement Goals as a Mediator
청소년학연구 |
18 |
4 |
2011 |
기타사회과학
미래목표, 성취목표지향성과 자기조절학습의 인과적 관계 분석
The Causal Relationship Analysis among Future Goals, Achievement Goal-Orientation, and Self-Regulated Learning
아시아교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
자기조절 연구의 현황과 과제
The problems and challenges for self-regulation studies
교육문제연구 |
39 |
2011 |
교육학
A Study on the Effects of English Achievement on Self-Regulated Learning
순천향 인문과학논총 |
25 |
2010 |
기타인문학
A Study on the Effects of English Achievement on Self-Regulated Learning
순천향 인문과학논총 |
|
25 |
2010 |
기타인문학
우수동기 집단의 심리적 특성 및 자기조절학습 변화 탐색 : 성취목표지향성을 기반으로
A longitudinal study on the students with high academic motivation and their developmental changes with time
청소년학연구 |
19 |
7 |
2012 |
기타사회과학
초등학생의 자기조절학습 발달경향 분석
The Developmental Tendency of Self-Regulated Learning in Elementary School.
영재와 영재교육 |
10 |
2 |
2011 |
영재교육
Nomological Network를 통한 자기조절학습동기의 구인타당화
The Construct Validation of Self-Regulated Learning Motivation within Nomological Network
교육심리연구 |
25 |
4 |
2011 |
교육학
학습 컨설팅 프로그램이 전문대학 학생의 자기조절 학습과 학업성취에 미치는 효과
The Effect of Learning Consultation Program on Junior College Students' Self-Regulated Learning and Academic Achievement
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
학습 컨설팅 프로그램이 전문대학 학생의 자기조절 학습과 학업성취에 미치는 효과
The Effect of Learning Consultation Program on Junior College Students' Self-Regulated Learning and Academic Achievement
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
중등교사의 자기주도 학습능력과 교사효능감의 관련성
The Relationsip Between Self-Directed Learning Ability and Teacher-Efficacy Among Secondary School Teachers
학습과학연구 |
6 |
1 |
2012 |
교육학
고등학생의 개인공부시간과 수업이해도에 영향을 미치는 변인 간의 구조적 관계 분석 : 성별, 사회․심리적 관계, 자기조절학습, 입시부담감을 중심으로
The Structural Relationships between Variables Affecting High School Students’ Studying Time and Understanding of Their Classes in School : Gender, Socio-Psychological Relationships, Self-Regulated Learning, and University Entrance Examination Stress
한국청소년연구 |
23 |
2 |
2012 |
기타사회과학
의과대학생의 자기조절학습이 진로적응에 미치는 영향
The Effects of Medical Students' Self-regulated Learning on Career Adaptability
직업교육연구 |
30 |
4 |
2011 |
교육학
이러닝 수업에서 대학생의 학업지연행동에 대한 자기조절학습, 두려움, 학업적 자기효능감, 지각된 학업통제감 간의 관계
The Relationship among Academic Procrastination, Self-Regulated Learning, ear, Academic Self-Efficacy, and Perceived Academic Control in e-Learning
교육정보미디어연구 |
18 |
3 |
2012 |
교육학
성인 학습자로서 유아교사의 자기조절학습에 대한 고찰 및 교사교육을 위한 시사점 모색
Review of the Concept of Self-Regulated Learning for Early Childhood Teacher and Implications for Teacher Education
생태유아교육연구 |
10 |
1 |
2011 |
유아교육
자기조절학습과 미술치료를 통합한 프로그램이 자기결정동기, 자기효능감에 미치는 영향
A Study on the Positive Effect of Self-Regulated Learning Integrated with Art therapy Program on Self-determination Motivation and Self-Efficacy
예술심리치료연구 |
7 |
1 |
2011 |
특수교육
자기조절학습과 학업성취도간 관계에서 사회심리적 환경의 매개효과: 종단연구를 중심으로
The Mediation Effect of Socio-psychological Environments Relationship on Self-Regulated Learning and Academic Achievement : Focusing on a longitudinal study
청소년학연구 |
17 |
5 |
2010 |
기타사회과학
자기조절학습과 학업성취도간 관계에서 사회심리적 환경의 매개효과: 종단연구를 중심으로
The Mediation Effect of Socio-psychological Environments Relationship on Self-Regulated Learning and Academic Achievement : Focusing on a longitudinal study
청소년학연구 |
17 |
5 |
2010 |
기타사회과학
수정계획이 포함된 자기조절학습 초인지 촉진전략이 학습에 미치는 효과
Effects of Meta-cognitive Prompts of Self-regulated Learning with Revision Plan on Learning
사고개발 |
7 |
2 |
2011 |
교육심리학
중학생의 학업성취 정도에 따른 자기조절학습의 차이 탐색
The Difference of Self-regulated Learning with respect to Achievement for the Middle School Students
중등교육연구 |
60 |
1 |
2012 |
교육학
중ㆍ고등학생에 대한 자기조절학습 프로그램 효과의 메타분석
A Meta-Analysis for the Effect of Self-regulated Program on Middle & High School Students
교육과정평가연구 |
14 |
3 |
2011 |
교육학
자기조절학습 능력이 EFL 대학생의 영어 성취도에 미치는 영향
현대영어교육 |
11 |
1 |
2010 |
영어교육
자기조절학습 능력이 EFL 대학생의 영어 성취도에 미치는 영향
현대영어교육 |
11 |
1 |
2010 |
영어교육
영어전공 대학생의 자기조절학습과 학습몰입 분석
Analysis of English Major College Students' Self -Regulated Learning and Learning Flow
언어과학 |
18 |
2 |
2011 |
언어학
교사의 정서적 지원과 교사신념이 학생의 자기조절학습 전략 지원 수업행동에 미치는 영향
The Effects of Teachers' Emotional Support and Beliefs on Teaching Practice Supporting Students' Self-Regulated Learning Strategy
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
교사의 정서적 지원과 교사신념이 학생의 자기조절학습 전략 지원 수업행동에 미치는 영향
The Effects of Teachers' Emotional Support and Beliefs on Teaching Practice Supporting Students' Self-Regulated Learning Strategy
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
자기주도 학습능력 개발을 위한 MMIS 모형의 적용 방안 탐색
A Study of Applying MMIS Model for Development of Students' Self-directed Learning Competencies
역량개발학습연구(구 한국HRD연구) |
5 |
1 |
2010 |
교육학
자기주도 학습능력 개발을 위한 MMIS 모형의 적용 방안 탐색
A Study of Applying MMIS Model for Development of Students' Self-directed Learning Competencies
역량개발학습연구(구 한국HRD연구) |
5 |
1 |
2010 |
교육학
이러닝 수업에서 대학생의 자기조절학습에 영향을 미치는 과제가치, 자기효능감, 수업 성취목표구조, 학업정서 간의 구조적 관계
The structural relationship among task value, self-efficacy, goal structure, and academic emotions for promoting self-regulated learning in e-learning course
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
4 |
2012 |
교육학
자기조절학습 프로그램이 초등학생의 발달과 학업성취에 주는 효과의 메타분석
The effect of self-regulated program on elementary school students : A meta-analysis
교육과정연구 |
29 |
4 |
2011 |
교육학
자기조절학습과 학업성취도의 관련성: 변화추이 및 인과적 방향성 검토
A longitudinal analysis of relationships between self-regulated learning and academic achievement
교육과학연구 |
43 |
2 |
2012 |
교육학