과학고

연구분야 : B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105557

한자 : 科學高
영어 : ScienceHighSchool

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

약어

a02-02 교육기관 교육기관

과학 고등학교 [ 科學高等學校 ]

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

How Many Korean Science High‐school Students Find the Same Scientific Problem as Kepler Found in Optics and Physiology?

얼마나 많은 과학고등학교 학생들이 케플러가 광학과 생리학에서 발견한 과학적 문제를 발견하는가?

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

언플러그드 알고리즘 학습이 영재 학생의 학업성취도에 미치는 영향

The Effect of Unplugged Algorithm Learning on Gifted and Talented Student's Academic Achievement

교원교육 | 28 | 1 | 2012 | 교육학

특수목적고등학교 졸업 대학생의 대학생활 적응 영향요인 분석

Investigating the Influential Variables Affecting the Adjustment of the Enrolled College Students who Graduated Foreign Language High Schools and Science High Schools

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

특수목적고등학교 졸업 대학생의 대학생활 적응 영향요인 분석

Investigating the Influential Variables Affecting the Adjustment of the Enrolled College Students who Graduated Foreign Language High Schools and Science High Schools

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

영재학교 및 과학고와 대학과의 연계 현황에 대한 대학생들의 인식 분석

University students' perception of the educational connection between gifted science academy/science high school and university

영재와 영재교육 | 10 | 1 | 2011 | 영재교육

고등학교 수학영재와 일반학생의 수학적 사고력의 비교

Difference between Gifted and Regular High School Students in Mathematical Thinking Ability

영재교육연구 | 21 | 4 | 2011 | 교육학

과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색

Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색

Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

과학고등학교 학생들의 초등학교부터 고등학교까지의 진로발달 과정

Career Development of Korean Science-Gifted Students from Elementary Through High School Years

한국과학교육학회지 | 31 | 1 | 2011 | 교육학

고등학생의 학교 유형과 성별에 따른 행복 비교

The Comparison on the Science gifted and General Adolescent's happiness

영재와 영재교육 | 10 | 3 | 2011 | 영재교육