과학 고등학교

연구분야 : B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 : 교육기관

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107811

STNet ID : 1004958

한자 : 科學高等學校
영어 : Science High School

a02-02 교육기관

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

약어

 

과학고 [ 科學高 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a02-02 교육기관 교육기관

특수목적 고등학교 () [ 特殊目的高等學校 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

d02-01 사회제도 사회제도

영재교육과정 [ 英才敎育課程 ]

hasIssue (이슈/주제)

 

d02-01 사회제도 사회제도

조기 졸업 [ 早期卒業 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

고등학교 과학 교육 () [ 高等學校科學敎育 ]

RT (관련어)

관련 교육기관

a02-02 교육기관 교육기관

영재학교 [ 英才學校 ]

How Many Korean Science High‐school Students Find the Same Scientific Problem as Kepler Found in Optics and Physiology?

얼마나 많은 과학고등학교 학생들이 케플러가 광학과 생리학에서 발견한 과학적 문제를 발견하는가?

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

고등학교 수학영재와 일반학생의 수학적 사고력의 비교

Difference between Gifted and Regular High School Students in Mathematical Thinking Ability

영재교육연구 | 21 | 4 | 2011 | 교육학

과학고등학교 학생들의 초등학교부터 고등학교까지의 진로발달 과정

Career Development of Korean Science-Gifted Students from Elementary Through High School Years

한국과학교육학회지 | 31 | 1 | 2011 | 교육학