누리과정 교육연수 참여경험과 근무기관 형태에 따른 5세 누리과정의 영역별 목표와 세부내용에 대한 유아교사의 인식과 적용
Child teacher's perception and application about goals and contents of 5-years old children Nuri curriculum according to participation in training courses and center type
유아교육·보육복지연구 |
16 |
3 |
2012 |
사회과학교육
American teachers' textbook usage and its implications for Korean education
미국 교사의 교재 선택권과 한국 교육에의 시사점
교육과학연구 |
41 |
2 |
2010 |
교육학
American teachers' textbook usage and its implications for Korean education
미국 교사의 교재 선택권과 한국 교육에의 시사점
교육과학연구 |
41 |
2 |
2010 |
교육학
다문화 사회에서의 한국어 교육과 문학 활용 방안
The Korean Language Education and Utilization of Korean Literature in Multicultural Society
민족연구 |
47 |
2011 |
기타사회과학
무리 지수를 갖는 수에 대한 예비교사들의 인식과 오류
A study on the pre-service teacher's recognition and fallacy for a number with irrational exponent
수학교육 논문집 |
25 |
2 |
2011 |
수학교육학
실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제
A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제
A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
교사전문성의 ‘연계(連繫)’적 특성과 교사교육의 방향
‘Connective’ Characteristics of Teacher Expertise and Directions in Teacher Education
교육심리연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학