교사의전문성

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105598

한자 :
영어 : multi-cultural education,

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

교사전문성 () [ 敎員專門性 ]

누리과정 교육연수 참여경험과 근무기관 형태에 따른 5세 누리과정의 영역별 목표와 세부내용에 대한 유아교사의 인식과 적용

Child teacher's perception and application about goals and contents of 5-years old children Nuri curriculum according to participation in training courses and center type

유아교육·보육복지연구 | 16 | 3 | 2012 | 사회과학교육

American teachers' textbook usage and its implications for Korean education

미국 교사의 교재 선택권과 한국 교육에의 시사점

교육과학연구 | 41 | 2 | 2010 | 교육학

American teachers' textbook usage and its implications for Korean education

미국 교사의 교재 선택권과 한국 교육에의 시사점

교육과학연구 | 41 | 2 | 2010 | 교육학

다문화 사회에서의 한국어 교육과 문학 활용 방안

The Korean Language Education and Utilization of Korean Literature in Multicultural Society

민족연구 | 47 | 2011 | 기타사회과학

무리 지수를 갖는 수에 대한 예비교사들의 인식과 오류

A study on the pre-service teacher's recognition and fallacy for a number with irrational exponent

수학교육 논문집 | 25 | 2 | 2011 | 수학교육학

실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제

A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem

한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학

실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제

A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem

한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학

교사전문성의 ‘연계(連繫)’적 특성과 교사교육의 방향

‘Connective’ Characteristics of Teacher Expertise and Directions in Teacher Education

교육심리연구 | 26 | 1 | 2012 | 교육학