고부담 시험에 관한 세 가지 이야기: 미국 뉴욕시 공립학교 사회과 교사들에 대한 질적 연구
Three Narratives of High Stakes Testing: A Qualitative Case Study of Social Studies Teachers in New York City Public Schools
시민교육연구 |
43 |
4 |
2011 |
교육학
‘교사의 국어 능력’에 대한 전문가의 인식 연구
A Research on the Researchers’ Recognition about the Teachers’ Korean Language Ability
국어교육학연구 |
43 |
2012 |
한국어와문학
다문화 국어교육에 대한예비 초등 교사들의 인식 양상 연구
A study on preservice elementary teachers' perceptions about multicultural Korean education
한국초등국어교육 |
44 |
2010 |
국어교육
다문화 국어교육에 대한예비 초등 교사들의 인식 양상 연구
A study on preservice elementary teachers' perceptions about multicultural Korean education
한국초등국어교육 |
|
44 |
2010 |
국어교육
융합인재교육의 관점에서 에너지 및 기후변화 교육 연수 프로그램 개선 방안
A study on How to Improve the Professionalism Enhancement Program for Teachers in Charge of Energy and Climate Change Education Based on STEAM Perspectives
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학
교육심리학에서의 목표 연구를 통해 본 교사의 역할과 전문성
Teacher's Roles and Professionalism viewed through Research on Goal in Educational Psychology
교육심리연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학
교사 연수를 통한 과제 수행형 과학적 창의성 평가도구(TATSC) 현장 활용 가능성 탐색
Exploration for the Application of TATSC to Schools through the In-Service Program
교사교육연구 |
51 |
1 |
2012 |
교사교육
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구
Qualitative Method for Assessment of Text Difficulty
국어교육 |
131 |
2010 |
한국어와문학
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구
Qualitative Method for Assessment of Text Difficulty
국어교육 |
|
131 |
2010 |
한국어와문학
A Case Study of'Lesson Study'in an U.S. School: As an Alternative Model for Teacher-led School Reform
미국의 레슨 스터디 실행 사례 연구: 교사주도의 학교 교육개혁의 대안적 모델
비교교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
A Case Study of'Lesson Study'in an U.S. School: As an Alternative Model for Teacher-led School Reform
미국의 레슨 스터디 실행 사례 연구: 교사주도의 학교 교육개혁의 대안적 모델
비교교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
다항식과 다항함수에 관한 교수학적 분석
A Study of Didactical Analysis of Polynomials and Polynomial Functions
교과교육학연구 |
15 |
2 |
2011 |
교과교육학
교육과정 재구성력 지표로서 PCK 표상 탐색- 초등 영어 교과를 중심으로 -
Investigating Representations of Pedagogical Content Knowledge as Indicator of Competence for Curriculum Reconstruction - focused on Elementary English Subject -
교육연구 |
47 |
2010 |
교과교육학
교육과정 재구성력 지표로서 PCK 표상 탐색- 초등 영어 교과를 중심으로 -
Investigating Representations of Pedagogical Content Knowledge as Indicator of Competence for Curriculum Reconstruction - focused on Elementary English Subject -
교육연구 |
47 |
|
2010 |
교과교육학
“모두를 위한 교육”을 표방하는 미국 교사교육프로그램의 주요 쟁점 -미국 위스콘신 매디슨 대학 교사교육프로그램을 중심으로-
The main issues of teacher education programs in the U.S. for "Education for All" - Based on the teacher education program of University of Wisconsin-Madison -
교육사회학연구 |
21 |
3 |
2011 |
교육학
교원연수체제 개선 요구조사 분석
Analysis on the In-service Training System of Teachers : Focused on Needs of Teacher
한국교육논단 |
9 |
1 |
2010 |
교육학
교원연수체제 개선 요구조사 분석
Analysis on the In-service Training System of Teachers : Focused on Needs of Teacher
한국교육논단 |
9 |
1 |
2010 |
교육학
한국어 학습자들이 지각한 ‘좋은’ 한국어 교사의 특성
The characteristics of a 'good' Korean teacher perceived by Korean learners
한국어교육 |
21 |
1 |
2010 |
한국어와문학
한국어 학습자들이 지각한 ‘좋은’ 한국어 교사의 특성
The characteristics of a 'good' Korean teacher perceived by Korean learners
한국어교육 |
21 |
1 |
2010 |
한국어와문학
중학교 여자 체육교사의 학습공동체 형성 과정
A Study on Building Process of Community of Practice in Middle School Female Physical Education Teachers
한국체육교육학회지 |
16 |
1 |
2011 |
체육교육학
고부담 시험 시대의 사회과교육: 학교 책무성의 신화, 학력, 그리고 교사 전문성의 관계
Social Studies Teachers in the Era of High-Stakes Testing: Analyzing the Relationship between School Accountability, Academic Achievement, and Social Studies Teacher Professionalism
사회과교육 |
50 |
2 |
2011 |
교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
교사의 업무부담, 직무만족, 조직몰입, 교사 전문성과 학교교육 성과의 구조적 관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship Among Teachers' Work Load, Job Satisfaction, Organizational Commitment, Teachers’ Professionalism and Schools' Educational Outcomes
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
교사의 업무부담, 직무만족, 조직몰입, 교사 전문성과 학교교육 성과의 구조적 관계 분석
An Analysis of the Structural Relationship Among Teachers' Work Load, Job Satisfaction, Organizational Commitment, Teachers’ Professionalism and Schools' Educational Outcomes
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
사회과 예비교사의 젠더인식과 교사교육사회과 예비교사의 젠더인식과 교사교육
Social Studies Preservice Teachers?Perceptions of Gender and Teacher Education
사회과교육 |
50 |
1 |
2011 |
교육학
중등교사의 교직이수 유형별 전문성 및 만족도 차이
An Analysis of Differences in Secondary School Teachers' Professional Expertise and Job Satisfaction According to the Types of Teacher Education
교육과학연구 |
42 |
1 |
2011 |
교육학
한국과 중국의 시각장애학교 특수교사발달단계와 특수교사전문성 인식 비교
A Comparative Study on teacher’s development stage and professionalism of cognition of visually impaired School Teachers in Korea and China
시각장애연구 |
28 |
2 |
2012 |
특수교육
초등 교사의 국어 수업 전문성 신장을 위한 PDS 프로그램 개발 연구
A Study on the Development of a PDS Program for Enhancing Elementary School Teachers’ Korean Language Instruction Professionalism
한국초등국어교육 |
43 |
2010 |
국어교육
초등 교사의 국어 수업 전문성 신장을 위한 PDS 프로그램 개발 연구
A Study on the Development of a PDS Program for Enhancing Elementary School Teachers’ Korean Language Instruction Professionalism
한국초등국어교육 |
|
43 |
2010 |
국어교육
관찰ㆍ추천 영재판별에서의 측정학적 쟁점과 과제
Psychometric Issues and Challenges of Teacher Nominations in the Identification of Gifted Students
영재와 영재교육 |
10 |
1 |
2011 |
영재교육
우리나라 수학 수업 연구의 현황과 전망
Current State and Prospect of Research about Mathematics Instruction in Korea
수학교육학연구 |
20 |
2 |
2010 |
수학교육학
우리나라 수학 수업 연구의 현황과 전망
Current State and Prospect of Research about Mathematics Instruction in Korea
수학교육학연구 |
20 |
2 |
2010 |
수학교육학
중학교 과학영재교육 교사 전문성에 대한 질적 연구
A Qualitative Research on Teacher Professional in Science Gifted Education at Middle School Level
교사교육연구 |
49 |
2 |
2010 |
교사교육
수업컨설팅 경험을 통한 중학교 체육교사의 전문성 요소 탐색
Research on physical education teachers' professional factors in middle school according to practicing experiences of instruction consulting
한국스포츠교육학회지 |
18 |
4 |
2011 |
체육
교육 시장화 시대의 교사 전문성
The Teacher's Professionalism in Market-Based Education Policy Era
교육철학연구 |
33 |
3 |
2011 |
교육학
학습공동체에 대한 유치원교사와 어린이집교사의 인식 연구
A Study to Discover Kindergarten and Day Center Teachers’ Perceptions of the Learning Community
생태유아교육연구 |
10 |
3 |
2011 |
유아교육
학생-교사관계와 학생의 심리적 탄력성
Effects of Student-Teacher Relationship on Students' Psychological Resilience
교육심리연구 |
26 |
2 |
2012 |
교육학
An Analysis of Research on Physical Education Teacher’s Professional Development
체육교사 전문성 개발에 관한 연구동향
한국스포츠학회 |
9 |
4 |
2011 |
기타체육
교사의 변화능력에 대한 의미와 함의
A Discussion on the concept and implication of Change Capability
학습자중심교과교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교과교육학
학습조직으로서의 학교가 교사전문성에 미치는 효과
The Effects of a Learning Organization on Teachers' Professionalism
한국교원교육연구 |
28 |
3 |
2011 |
교육학
정보윤리 담당교사의 전문성 구성 요인 도출 및 검증
Deduction and Verification of Professionalism Constructing Factors of Teachers Responsible for Information Ethics
컴퓨터교육학회 논문지 |
15 |
5 |
2012 |
교육학
사회과 예비교사가 교육실습과정에서 경험한 수업실천과 그 반성에 대한 이해
Understanding the Experience of the Pre-service Social Studies Teachers’ Instruction and Reflection in Practicum
한국교원교육연구 |
29 |
3 |
2012 |
교육학
초등학교 교사용 창의적 교수행동 척도 개발
Development of the scale for elementary school teacher‘s creative teaching behaviors
초등교육연구 |
23 |
2 |
2010 |
교육학
초등학교 교사용 창의적 교수행동 척도 개발
Development of the scale for elementary school teacher‘s creative teaching behaviors
초등교육연구 |
23 |
2 |
2010 |
교육학
교사전문성 핵심요인으로서의 교사효능감
Teacher Efficacy: The Key Factor of Teacher Professionalism
교육심리연구 |
26 |
1 |
2012 |
교육학
유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식
Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아교사의 전문성에 대한 경력교사들의 인식
Experienced Teachers’ Perception of Early Childhood Teachers’ Professionalism
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
독일의 초등 미술 교사 양성 과정에 관한 고찰
Study on the Art Teacher Education Program for Elementary school in Germany
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학
독일의 초등 미술 교사 양성 과정에 관한 고찰
Study on the Art Teacher Education Program for Elementary school in Germany
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학
공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색
Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색
Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학