초등학교 초임교사 사회과 수업컨설팅에 관한 실행 연구
A Study on Instructional Consulting for Beginning Elementary School Teachers in Social Studies
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 초임교사 사회과 수업컨설팅에 관한 실행 연구
A Study on Instructional Consulting for Beginning Elementary School Teachers in Social Studies
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
보육교사의 전문성 발달 수준에 따른 이야기 나누기와 조형 활동의 수업 전문성 평가
Evaluation of Childcare Teachers' Instructional Expertise in Story Discussion and Art Activity Classes in Relation to Their Professional Development Levels
한국영유아보육학 |
60 |
2010 |
사회복지학
보육교사의 전문성 발달 수준에 따른 이야기 나누기와 조형 활동의 수업 전문성 평가
Evaluation of Childcare Teachers' Instructional Expertise in Story Discussion and Art Activity Classes in Relation to Their Professional Development Levels
한국영유아보육학 |
|
60 |
2010 |
사회복지학
사회과 교수·학습 과정안의 반성적 멘토링에 의한 예비교사의 수업전문성 형성과정 연구
Research Pre-teacher? Instruction Expertise Formation Course by Social Studies Guidance Plan Reflective Mentoring
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
사회과 교수·학습 과정안의 반성적 멘토링에 의한 예비교사의 수업전문성 형성과정 연구
Research Pre-teacher? Instruction Expertise Formation Course by Social Studies Guidance Plan Reflective Mentoring
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
수업시연과 반성적 저널쓰기를 통하여 경험한 예비특수교사의 실천적 지식 분석
An Analysis of the Practical Knowledge Experiences of Pre-service Special Education Teachers through Teaching Demonstrations and Reflective Journal Writing
특수교육재활과학연구 |
51 |
2 |
2012 |
기타사회과학
예비초등교사의 단계적 교육실습 경험에 따른 교직사회화 과정
A process of teaching professional socialization through the practicum in stages of elementary student teachers
교육과정연구 |
30 |
3 |
2012 |
교육학
초등교사의 영어 수업전문성에 대한 인식 변화 탐색
A Study of Changes in Elementary School Teachers' Perception of the English Teaching Profession during an In-Depth EFL Staff Development Program
교육과학연구 |
43 |
3 |
2012 |
교육학
초등학교 수석교사의 교수역량 인식 분석
A study on the analysis of perception and the teaching competency of master teachers in elementary schools
교육과정연구 |
30 |
2 |
2012 |
교육학
‘수업 사례 공모전’의 평가 기준에 관한 연구
A Study on the Teaching Evalution Standards:Focus on the Teaching Contest
교육연구 |
52 |
2011 |
교과교육학
고등학교 과학 교사의 수업 구성에 영향을 미치는 요인 분석
Analysis of Factors affecting High School Science Teachers' Class Compositions
한국과학교육학회지 |
32 |
5 |
2012 |
교육학
공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색
Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색
Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
동영상을 활용한 수업비평 활동과 예비교원의 수업전문성 변화
A Study of Teaching Critique Using Video for Enhancing Teaching Expertise for Pre-Service Teachers
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
한 초등교사의 수업 보기를 통한 성찰 사례
A Case of Reflection on an Elementary School Teacher's self-monitoring on teaching
통합교육과정연구 |
4 |
2 |
2010 |
교육학
한 초등교사의 수업 보기를 통한 성찰 사례
A Case of Reflection on an Elementary School Teacher's self-monitoring on teaching
통합교육과정연구 |
4 |
2 |
2010 |
교육학
저경력 교사의 사회·문화 수업에 대한 멘토링 사례 연구
A case study on mentoring for beginning teacher in highschool’s ‘society & Culture’ subject
사회과교육 |
50 |
3 |
2011 |
교육학
중등 사회과 교사의 PCK 형성에 관한 근거이론적 분석
Grounded Theory on Secondary Social Studies Teachers' PCK Formation
중등교육연구 |
60 |
2 |
2012 |
교육학
수업전문성 신장을 위한 사회 수업 학습공동체 활동 사례 연구
The Activities of a Learning Community on a Social Studies Lesson for Professional Development
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
수업전문성 신장을 위한 사회 수업 학습공동체 활동 사례 연구
The Activities of a Learning Community on a Social Studies Lesson for Professional Development
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
초등영어회화 전문강사의 수업 전문성 신장을 위한 연수방안 연구
A study on the training program for elementary English conversation instructor’s improvement of teaching professionalism
영어어문교육 |
17 |
4 |
2011 |
영어와문학
수석교사제의 효과적인 운영방안 모색 : 수석교사와 동료교원의 인식을 중심으로
A Study on the Effective Managements of Master Teacher System : Focused on the Perception of Master Teachers and Peer Teachers
교육연구논총 |
31 |
2 |
2010 |
교육사회학
수석교사제의 효과적인 운영방안 모색 : 수석교사와 동료교원의 인식을 중심으로
A Study on the Effective Managements of Master Teacher System : Focused on the Perception of Master Teachers and Peer Teachers
교육연구논총 |
31 |
2 |
2010 |
교육사회학
학습자중심교육을 위한 교사역량요소 도출 및 예비교사와 현직교사의 인식 비교
Teaching Competencies for Learner-Centered Education and Comparison of the Perception of Pre-service and In-service Teachers
학습자중심교과교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교과교육학
수업 컨설팅의 실상과 그것의 해체
The Reality of Teaching Consulting and Its Deconstruction
교육철학연구 |
33 |
4 |
2011 |
교육학
경력교사의 유치원 수업평가 기준 탐색: 질적 접근
Teaching Evaluation Criteria Found in Kindergarten Classroom Activities
미래유아교육학회지 |
18 |
4 |
2011 |
교육학
초등교사의 ‘국어수업 어려움’ 유형에 따른 교사교육 개선 방안
Improving Method of Teacher Education According to Types of ‘Teaching Difficulties in Korean Language Class’ by Elementary School Teacher
국어교육학연구 |
44 |
2012 |
한국어와문학
초등교사의 도덕과교육 수업전문성 향상을 위한 교수내용지식(PCK) 탐색 실행 연구
The search for pedagogical content knowledge related to moral education of elementary school teachers for professional instructional expertise
초등도덕교육 |
34 |
2010 |
윤리교육학
초등교사의 도덕과교육 수업전문성 향상을 위한 교수내용지식(PCK) 탐색 실행 연구
The search for pedagogical content knowledge related to moral education of elementary school teachers for professional instructional expertise
초등도덕교육 |
|
34 |
2010 |
윤리교육학
수업연구를 위한 예비유아교사의 수업연구회 경험 이야기
Story of Experiences of Class Research Society to Increase Teaching Professionalism
유아교육학논집 |
16 |
2 |
2012 |
교육학
예비교원의 수업전문성 인식 조사 연구와 시사점: 『교육방법 및 교육공학』을 중심으로
A Study of Teaching Professionalism and『Educational Methods and Educational Technology』in Pre-service Teacher Education Program
교육방법연구 |
22 |
4 |
2010 |
교육학
예비교원의 수업전문성 인식 조사 연구와 시사점: 『교육방법 및 교육공학』을 중심으로
A Study of Teaching Professionalism and『Educational Methods and Educational Technology』in Pre-service Teacher Education Program
교육방법연구 |
22 |
4 |
2010 |
교육학
초임 과학교사 지원을 위한 멘토링의 효율성 연구
Research on the Effectiveness of the Mentoring System to Support Beginning Science Teachers
한국과학교육학회지 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
통합 수업의 인식 분석을 통한 초등교사의 수업 전문성 제고 방안 연구
A Study on improving professionalism of elementary school teachers by analyzing awareness of inclusive education
지적장애연구 |
13 |
4 |
2011 |
사회과학일반
일본의 수석교사제 운영실태 분석: 미야자키현을 중심으로
Studies on Status of Operations for Miyazaki Prefecture's Super Teacher in Japan
직업교육연구 |
30 |
3 |
2011 |
교육학
사회과 예비교사의 수업전문성 제고를 위한 수업비평
Class Critique for Enhancing the Professionalism of Social Studies student teachers
교과교육학연구 |
15 |
3 |
2011 |
교과교육학
통합적 수업전문성 모형 탐색
An Exploration of Integrative Teaching Professionalism Model
한국교원교육연구 |
28 |
3 |
2011 |
교육학
초등 수학 수업 전문성 신장을 위한 대학과 초등학교의 학습공동체 사례 연구
Reporting the Activities of Professional Development System for Enhancing Elementary Mathematical Teaching Professionalism
수학교육 논문집 |
25 |
1 |
2011 |
수학교육학
수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색
A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement
시민교육연구 |
42 |
1 |
2010 |
교육학
수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색
A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement
시민교육연구 |
42 |
1 |
2010 |
교육학
사회 수업 전문성 신장을 위한 대학-학교간 협력 프로그램 개발 : C교육대학교와 S초등학교 사례를 중심으로
Professional Development Schools Program for Enhancing Social Studies Teaching Professionalism
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
사회 수업 전문성 신장을 위한 대학-학교간 협력 프로그램 개발 : C교육대학교와 S초등학교 사례를 중심으로
Professional Development Schools Program for Enhancing Social Studies Teaching Professionalism
초등교육연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학