요체화(Elementarisierung) 논의의 어제와 오늘
The Model of Elementarization in the Past and Current Discussion
신학논단 |
69 |
2012 |
기타기독교신학
초등 현직교사와 예비교사의 인식론적 신념과 좋은 교사, 좋은 수업, 수업방법 결정요인 비교
Epistemological beliefs and perspectives about good teacher and good instructional practices between in-service and pre-service teachers
한국교육논단 |
10 |
1 |
2011 |
교육학
대학수업의 질 제고를 위한 학습자중심교육의 중요도와 실행도 분석 : 교수들의 인식을 중심으로
A study on the importance and performance analysis of learner-centered education for improvement of teaching quality in university
학습자중심교과교육연구 |
11 |
1 |
2011 |
교과교육학
좋은 수업의 조건들에 대한 비판적 검토: 듀이의 성장 개념을 중심으로
A Critical Examination on the Conditions of Good Instruction: Focused on J. Dewey's Concept of Growth
교육철학연구 |
33 |
3 |
2011 |
교육학
수업에 대한 유아교사의 이야기 -좋은 수업을 찾아서-
Interviews with early childhood teachers' on the meaning of good teaching
유아교육연구 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
초등 사회과 수업 전문성 재탐색
A Critic on Discourse about Teachers' Expertise in Elementary Social Studies
학습자중심교과교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교과교육학
초등 도덕과에서 ‘좋은 수업’의 의미와 방향 : ‘초등도덕과교육’ 강좌의 모의수업 사례를 중심으로
The Meaning and the Course of ‘the Good Lessen' in Elementary School's Moral Subject : Focused on the Case of Trial Classes in the lecture; Elementary Moral Education
초등도덕교육 |
38 |
2012 |
윤리교육학
기독교 대안학교 교사들의 좋은 수업에 대한 인식
Teachers' recognition of good teaching in the Christian alternative school: An analysis of differences between importance and performance
기독교교육정보 |
33 |
2012 |
기독교신학
교과 내용 지식(SMK)에 초점을 둔 수학 수업평가 기준 고찰
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on SMK
한국학교수학회논문집 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
교과 내용 지식(SMK)에 초점을 둔 수학 수업평가 기준 고찰
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on SMK
한국학교수학회논문집 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
시각장애학교 교육실습 과정을 통해 나타난 예비 특수교사들의 PCK 분석
PCK Analysis of Pre-special Teacher indicated through Practical Teaching Process at the Visual Impairment School
시각장애연구 |
28 |
2 |
2012 |
특수교육
좋은 수업을 위한 수업컨설팅의 새로운 방향 탐색
The Exploration on New Direction of Consulting for Good Teaching
한국교원교육연구 |
29 |
2 |
2012 |
교육학
정신지체 특수학교 교사가 인식하는 ‘좋은 수업’의 특징에 대한 중요도와 실행도 분석
Analysis of Importance and Performance on the Traits of Good Instruction Recognized by Special Education Teachers in Special Schools for Students with Intellectual Disabilities
지적장애연구 |
14 |
1 |
2012 |
사회과학일반
유치원에서의 ‘좋은 수업’에 대한 예비유아교사들의 인식
The Meaning of 'Good Instruction' in Kindergarten as Perceived by Pre-service Early Childhood Teachers
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
유치원에서의 ‘좋은 수업’에 대한 예비유아교사들의 인식
The Meaning of 'Good Instruction' in Kindergarten as Perceived by Pre-service Early Childhood Teachers
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
특수교육에서의 좋은 수업에 대한 학부모의 인식
Good Instruction Recognized by Parents in Special Education for Students with Disabilities
정서·행동장애연구 |
27 |
4 |
2011 |
특수교육
특수교육에서의 좋은 수업에 대한 인식에 영향을 미치는 특수교사의 특성변인 탐색
The investigation of special education teacher related variables influencing on special teacher's perceptions for good instruction of special education
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
일반교사의 지적장애 학생을 위한 사회과 교수적 수정 지도안 분석
The Analysis of General Teachers' Social Studies Instructional Adaptations for a Student with Intellectual Disability
특수교육학연구 |
45 |
4 |
2011 |
교육학
특수교육 수업분석 연구 동향
Trends in Class Analysis Research of Special Education
특수교육연구 |
18 |
1 |
2011 |
특수교육
좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식
Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching
유아교육·보육복지연구 |
14 |
4 |
2010 |
사회과학교육
좋은 수업에 대한 유아교사들의 인식
Early Childhood Education Teachers’ Perspectives about Good Teaching
유아교육·보육복지연구 |
14 |
4 |
2010 |
사회과학교육
중학교 특수학급 교사가 인식하는 ‘좋은 수업’의 특징에 대한 중요도와 실행도 분석
Analysis of importance and performance on the traits of Good Instruction Recognized by Special Classes teachers in Secondary Schools
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
4 |
2011 |
교육학
‘좋은 체육수업’에 대한 중등학교 체육교사의 인식: 중요도-실행도 차이 분석을 중심으로
Importance-Performance Analysis for Conceptions on ‘Good Teaching’ of Physical Education Teachers in Secondary School
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
‘좋은 체육수업’에 대한 중등학교 체육교사의 인식: 중요도-실행도 차이 분석을 중심으로
Importance-Performance Analysis for Conceptions on ‘Good Teaching’ of Physical Education Teachers in Secondary School
한국교원교육연구 |
27 |
4 |
2010 |
교육학
대학에서의 좋은 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식
Perceptions by teachers and students of good teaching at college
교육방법연구 |
22 |
3 |
2010 |
교육학
대학에서의 좋은 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식
Perceptions by teachers and students of good teaching at college
교육방법연구 |
22 |
3 |
2010 |
교육학
‘좋은 수업’에 대한 중등학교 교사들의 인식 - 중요도와 실행도의 차이 분석을 중심으로
Teachers’ conceptions of good teaching in secondary school: the analysis of importance and performance
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
‘좋은 수업’에 대한 중등학교 교사들의 인식 - 중요도와 실행도의 차이 분석을 중심으로
Teachers’ conceptions of good teaching in secondary school: the analysis of importance and performance
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
모의수업 활동에 기반한 예비교사들의 ‘좋은 수업’에 대한 인식 연구
Pre-service Teachers' Conceptions of ‘Good Instruction’ Based on Teaching Demonstration Activities
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
‘좋은 수업’에 대한 예비 특수교사들의 인식 연구
The Meaning of Good Instruction Perceived by Pre-service Special Education Teachers
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
4 |
2011 |
교육학
좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성
Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성
Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
초등학생 눈으로 바라본 역사수업
The History Class at School Focused on by Elementary School Students' Perspectives
교원교육 |
28 |
1 |
2012 |
교육학
중·고등학교 일반교사들이 인식하는 장애학생들을 위한 좋은 수업의 수행필요성과 수행역량 분석
Analysis of Secondary General Education Teachers' Perceptions of Required and Present Performance Levels for Good Instruction for Students with Disabilities
특수아동교육연구 |
14 |
3 |
2012 |
교육학
교생실습 후 예비유아특수교사의 좋은 수업에 대한 인식과 교사양성기관에 대한 제안
Pre-Early Childhood Special Educator’s Perception of Good Instruction and Suggestions to Teacher Preparation Program after Student Teaching Experience
유아특수교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교육학
‘좋은 수업’의 관점과 특징에 대한 중등학교 초임과 경력 체육교사 간 중요도 인식 차이
Importance Analysis for Conceptions on `Good Teaching` of Novice and Expert Physical Education Teacher in Secondary School
한국체육교육학회지 |
16 |
2 |
2011 |
체육교육학
초등학교 특수학급 교사가 인식하는 ‘좋은 수업’의 특징에 대한 중요도와 실행도 분석
Analysis of Importance and Performance on the traits of Good instruction Recognized by Special Class Teachers in Elementary Schools
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
좋은 수업에 대한 유치원 교사들의 이야기
The Kindergarten Teachers’ Stories for Good Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
좋은 수업에 대한 유치원 교사들의 이야기
The Kindergarten Teachers’ Stories for Good Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
좋은 수업에 대한 관점과 의미 - 기독교대안학교 교사 면담 연구
Teachers’ Perspective and Meaning of Good Teaching : An Interview Study of Teachers in the Christian Alternative School
장신논단 |
44 |
1 |
2012 |
기타기독교신학
학교급과 교사 경력에 따른 좋은 수업에 대한 중요도 및 실행수준 인식 차이
The Differences in Teachers' Conceptions of the Importance and Practice of Good Teaching According to the Level of School and Teaching Experience
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
학교급과 교사 경력에 따른 좋은 수업에 대한 중요도 및 실행수준 인식 차이
The Differences in Teachers' Conceptions of the Importance and Practice of Good Teaching According to the Level of School and Teaching Experience
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
좋은 수업을 하는 통합학급 교사의 내용교수지식(PCK)
Pedagogical Content Knowledge of Three Inclusive-Class Teachers with a Reputation of Good Teaching
통합교육연구 |
6 |
1 |
2011 |
특수교육
예비유아교사가 인식한 좋은 전공수업의 특징 및 의미
A Feature and Meaning of Good Major Teaching Perceived Early Childhood Pre-service Teachers
한국영유아보육학 |
62 |
2010 |
사회복지학
예비유아교사가 인식한 좋은 전공수업의 특징 및 의미
A Feature and Meaning of Good Major Teaching Perceived Early Childhood Pre-service Teachers
한국영유아보육학 |
|
62 |
2010 |
사회복지학
‘좋은 수업’의 관점과 특징에 대한 예비교사의 중요도 인식
Pre-Service Teachers' Conceptions on Perspective and Characteristics of 'Good Teaching’
교원교육 |
27 |
1 |
2011 |
교육학