교원 양성 기관

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 교육기관

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105613

STNet ID : 1003349

한자 : 敎員養成機關
영어 : teacher training institutes

a02-02 교육기관

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

교사 양성 기관

N1:종류

hasKind (종류)

 

a02-02 교육기관 교육기관

사범 대학 () [ 師範大學 ]

hasKind (종류)

 

a02-02 교육기관 교육기관

교육대학교 [ 敎育大學校 ]

hasKind (종류)

 

a02-02 교육기관 교육기관

교육대학원 () [ 敎育大學院 ]

교육대학원 평가체제의 발전 방향 탐색

A Study on the Problems and Improvements for the Evaluation System of the Graduate School of Education

교육정치학연구 | 17 | 1 | 2010 | 교육행정/경영학

교육대학원 평가체제의 발전 방향 탐색

A Study on the Problems and Improvements for the Evaluation System of the Graduate School of Education

교육정치학연구 | 17 | 1 | 2010 | 교육행정/경영학

교육대학원 경험 의미에 대한 질적 사례연구

A Qualitative Case Study on the Meaning of Experience in a Graduate School of Education

교육문제연구 | 39 | 2011 | 교육학

학생 관점에서 바라본 사범대학 교육과정의 실제 분석

The Analysis of the Reality of College of Education’s Curriculum in Terms of Student Viewpoints

한국교육문제연구 | 29 | 2 | 2011 | 기타교육학

중등교사의 교직이수 유형별 전문성 및 만족도 차이

An Analysis of Differences in Secondary School Teachers' Professional Expertise and Job Satisfaction According to the Types of Teacher Education

교육과학연구 | 42 | 1 | 2011 | 교육학

독일 교원양성기관 부설학교의 역사적 기원에 관한 연구

Study on the Historical Foundations of the Schools Attached to Teacher Education Institutes in Germany

비교교육연구 | 20 | 4 | 2010 | 교육학

독일 교원양성기관 부설학교의 역사적 기원에 관한 연구

Study on the Historical Foundations of the Schools Attached to Teacher Education Institutes in Germany

비교교육연구 | 20 | 4 | 2010 | 교육학

교원양성기관의 책무성: 체제적 관점

Accountability of Teacher Training Institutes Reviewed from A Systematic Perspective

인문논총 | 28 | 2011 | 기타인문학