사회과와 도덕과의 교육과정 내용 중복성에 대한 분석과 대응
Analysis and Resolution of Contents Redundancy between the Social Studies and Moral Education Curriculums
시민교육연구 |
43 |
1 |
2011 |
교육학
Ken Wilber의 4상한이론(AQAL)을 토대로 한 Eisner의 교육과정 유형 분석
An Analysis of Eisner’s Five Curriculum Orientations Based on Ken Wilber’s AQAL Theory
홀리스틱융합교육연구 |
15 |
3 |
2011 |
교육철학/사상
학교 도덕교육의 역할과 통합 탐색:도덕과, 일반교과, 교과외 활동의 관계
An Investigation of the role and integration in moral education
초등도덕교육 |
39 |
2012 |
윤리교육학
Bruner의 내러티브 이론에 비추어 본 교육과정 통합 탐색
In Search of Curriculum Integration Based on Bruner’s Narrative Theory
교육사상연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
2007년 개정 교육과정 통합교과에서 ‘통합단원’ 운영과 지도에 대한 초등 교사의 내러티브 탐구
A Narrative Inquiry into Teachers’ Experience on Management of Integrated Unit in Integrated Text Book: Based on Three Elementary Teachers’ Stories
교육사상연구 |
24 |
3 |
2010 |
교육학
2007년 개정 교육과정 통합교과에서 ‘통합단원’ 운영과 지도에 대한 초등 교사의 내러티브 탐구
A Narrative Inquiry into Teachers’ Experience on Management of Integrated Unit in Integrated Text Book: Based on Three Elementary Teachers’ Stories
교육사상연구 |
24 |
3 |
2010 |
교육학
교육과정 통합의 의미와 가치
Curriculum Integration : Its Meaning and Value
초등교육연구 |
25 |
3 |
2012 |
교육학
초등학교 교육과정의 간학문적 통합을 통한 창의·인성교육 프로그램 설계 모형 탐색
The Development of Creativity and Character Education Program Model through Interdisciplinary Integration of Curriculum in the Elementary School
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학