교육과정 통합

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105619

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

통합 교육과정 () [ 統合敎育課程 ]

사회과와 도덕과의 교육과정 내용 중복성에 대한 분석과 대응

Analysis and Resolution of Contents Redundancy between the Social Studies and Moral Education Curriculums

시민교육연구 | 43 | 1 | 2011 | 교육학

Ken Wilber의 4상한이론(AQAL)을 토대로 한 Eisner의 교육과정 유형 분석

An Analysis of Eisner’s Five Curriculum Orientations Based on Ken Wilber’s AQAL Theory

홀리스틱융합교육연구 | 15 | 3 | 2011 | 교육철학/사상

학교 도덕교육의 역할과 통합 탐색:도덕과, 일반교과, 교과외 활동의 관계

An Investigation of the role and integration in moral education

초등도덕교육 | 39 | 2012 | 윤리교육학

Bruner의 내러티브 이론에 비추어 본 교육과정 통합 탐색

In Search of Curriculum Integration Based on Bruner’s Narrative Theory

교육사상연구 | 25 | 3 | 2011 | 교육학

2007년 개정 교육과정 통합교과에서 ‘통합단원’ 운영과 지도에 대한 초등 교사의 내러티브 탐구

A Narrative Inquiry into Teachers’ Experience on Management of Integrated Unit in Integrated Text Book: Based on Three Elementary Teachers’ Stories

교육사상연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

2007년 개정 교육과정 통합교과에서 ‘통합단원’ 운영과 지도에 대한 초등 교사의 내러티브 탐구

A Narrative Inquiry into Teachers’ Experience on Management of Integrated Unit in Integrated Text Book: Based on Three Elementary Teachers’ Stories

교육사상연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

교육과정 통합의 의미와 가치

Curriculum Integration : Its Meaning and Value

초등교육연구 | 25 | 3 | 2012 | 교육학

초등학교 교육과정의 간학문적 통합을 통한 창의·인성교육 프로그램 설계 모형 탐색

The Development of Creativity and Character Education Program Model through Interdisciplinary Integration of Curriculum in the Elementary School

학습자중심교과교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교과교육학