그림책 읽기

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105636

STNet ID : 1003369

한자 : --冊--
영어 : Picture Book Reading

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isConceptOf (개념(전체))

 

b01-02 교육활동 교육활동

그림책 읽기 활동 () [ --冊--活動 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

이야기 이해 [ --理解 ]

도서대여프로그램 형태가 그림책 읽기 및 도서대여프로그램에 대한 부모의 인식에 미치는 영향

The Effects of Different Types of Follow-up Activities on Parents' Perception towards Storybook Reading and Storybook Lending Programs

한국교육문제연구 | 28 | 2 | 2010 | 기타교육학

도서대여프로그램 형태가 그림책 읽기 및 도서대여프로그램에 대한 부모의 인식에 미치는 영향

The Effects of Different Types of Follow-up Activities on Parents' Perception towards Storybook Reading and Storybook Lending Programs

한국교육문제연구 | 28 | 2 | 2010 | 기타교육학

만1세 영아의 그림책읽기에 나타난 행동특성

A Study on Characteristics of Infants’ Behavior During Picture Books Reading

어린이문학교육연구 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

포스트모던 그림책 읽기활동에서 나타나는 교사-유아의 상호작용 분석

A Study of the Ways Teachers and Young Children Interact during the Reading of the Postmodern Picturebook

어린이문학교육연구 | 13 | 1 | 2012 | 교육학

그림책 읽기 후 역할극 활동이 유아의 존댓말 학습에 미치는 영향

The Effect of Post-picture Book Reading Role Play Activities on Young Children's Learning of Honorific Expressions

미래유아교육학회지 | 18 | 2 | 2011 | 교육학