긍정적 행동 지원

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105638

STNet ID : 1003371

한자 : 肯定的行動支援
영어 : positive behavior support

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

친사회적 행동 () [ 親社會的行動 ]

RT (관련어)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

정서 행동 장애 () [ 情緖行動障碍 ]

RT (관련어)

 

c01-06 환경 환경

통합교육 환경 () [ 統合敎育環境 ]

R2:기능적

isSolutionFor (대상 문제/이슈)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

문제행동 [ 問題行動 ]

학급차원의 구어적 또래칭찬 중재가 초등학생들의 문제행동과 자아개념에 미치는 영향

Effects of Class-Wide Positive Peer Reporting on the Behavior Problems and Self-Concept of Elementary Students.

정서·행동장애연구 | 28 | 2 | 2012 | 특수교육

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

장애학생의 문제행동 유형 진단 및 행동지원을 위한 웹 기반 상담시스템 개발 연구

Developing a Web-based Counselling System for Diagnose and Positive Behavioral Supports of Students with Emotional and Behavioral Problems

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학

장애학생의 문제행동 유형 진단 및 행동지원을 위한 웹 기반 상담시스템 개발 연구

Developing a Web-based Counselling System for Diagnose and Positive Behavioral Supports of Students with Emotional and Behavioral Problems

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학

중재-반응을 이용한 정서 및 행동장애 판별 및긍정적 행동지원

Using Response to Intervention Model to Assess Emotional and Behavioral Disorders for Positive Behavior Support

정서·행동장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

중재-반응을 이용한 정서 및 행동장애 판별 및긍정적 행동지원

Using Response to Intervention Model to Assess Emotional and Behavioral Disorders for Positive Behavior Support

정서·행동장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

자기관리 전략을 활용한 긍정적 행동지원이 고기능자폐아동의 문제행동에 미치는 영향

Effect of Positive Behavior Supports by Self-Management Strategy on the Problem Behaviors of Children with High-Functioning Autism

정서·행동장애연구 | 26 | 4 | 2010 | 특수교육

자기관리 전략을 활용한 긍정적 행동지원이 고기능자폐아동의 문제행동에 미치는 영향

Effect of Positive Behavior Supports by Self-Management Strategy on the Problem Behaviors of Children with High-Functioning Autism

정서·행동장애연구 | 26 | 4 | 2010 | 특수교육

통합교육환경에서 발달지체유아에 대한 일반유아의 인식변화 연구

The Study of Changes in the Perception of Children toward Developmentally Delayed Children in the Inclusive Educational Settings

미래유아교육학회지 | 19 | 2 | 2012 | 교육학

학급수준의 긍정적 행동지원이 통합학급 초등학생의 문제행동과 학교생활 만족도에 미치는 영향

The Influence of Class-Wide Positive Behavior Support on Problem Behaviors and the Level of Satisfaction with School Life of Students in an Integrated Class of Elementary School

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

긍정적 행동지원이 자폐성장애 유아의 수업방해행동 및 사회적 상호작용 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive behavior Support on the Class interference Behaviors and Social Interaction Behaviors of Children with Autism

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

학급수준의 보편적 지원이 통합학급 유아들의 문제행동과 사회적 유능감에 미치는 영향

The Effect of Class-Wide Universal Support on Problem Behaviors and Social Efficacy of Children in an Integrated Class

정서·행동장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

학급수준의 보편적 지원이 통합학급 유아들의 문제행동과 사회적 유능감에 미치는 영향

The Effect of Class-Wide Universal Support on Problem Behaviors and Social Efficacy of Children in an Integrated Class

정서·행동장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

정신지체 학생을 위한 긍정적 행동지원 국내·외 실험연구 고찰

Positive Behavior Support to Research in Mental Retardation: A Content Analysis of 10 Years of Literature

특수아동교육연구 | 13 | 2 | 2011 | 교육학

긍정적 행동지원이 중증 자폐성 장애학생의 자해행동과 공격행동에 미치는 영향

The Effect of Positive Interventions on Self-Injury Behavior and Aggressive Behavior of Student with Severe Autism

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

정서행동장애아동을 위한 대학과 지역사회 협력을 통한 긍정적 행동지원 수행: Kansas 사례를 중심으로

Implementing Positive Behavior Supports through the University-Community Collaboration for Students with Emotional Disturbance

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

긍정적 행동지원이 ADHD 아동의 수업참여 행동과 공격행동에 미치는 효과

Effects of Positive Behavioral Supports on Class Participation Behaviors and Aggressive Behaviors of the Child with ADHD

정서·행동장애연구 | 27 | 2 | 2011 | 특수교육

긍정적 행동지원 교육이 근무자의 상호작용 행동과 발달장애 아동의 행동에 미치는 영향

Effects of Staff Training in Positive Behavior Support(PBS) on the Behaviors of Staff and Children with Developmental Disabilities in an Inpatient Unit

한국심리학회지:학교 | 8 | 3 | 2011 | 학교/교육심리

긍정적 행동지원이 장애학생의 수업방해 행동에 미치는 효과

Effects of Positive Behavior Support on the Class-disturbance Behaviors of Students with Disability

재활심리연구 | 18 | 3 | 2011 | 심리과학

교사의 긍정적 행동지원이 자폐성 장애학생의 부적응행동에 미치는 영향

The Effects of Teacher's Positive Behavior Support on Maladjustment Behaviors of Student with Autistic Disorder

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

장애유아 교육기관 교사의 긍정적 행동지원 적용을 위한 기초조사연구

Teachers’ Understanding, Application Status, and Support Needs regarding PBS according to Different Early Intervention Institutions

유아특수교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

긍정적 행동지원이 발달지체 유아의 자리이탈 행동과 활동참여 행동에 미치는 영향

Individualized Positive Behavior Support Intervention for Challenging Behaviors of a Child with Developmental Delays in Inclusive Preschool

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

긍정적 행동지원 관련 단일대상 연구의 메타분석

Mata-Analysis of Single-Subject Design Studies on Positive Behavior Support in Korea

특수아동교육연구 | 13 | 4 | 2011 | 교육학

응용행동분석, 특수교육, 정서․행동장애에 대한 긍정적 행동지원의 관계 고찰

A Review on Relationships of Positive Behavior Support with Applied Behavior Analysis, Special Education, and Emotional/Behavioral Disorders

특수교육학연구 | 46 | 2 | 2011 | 교육학

국내 긍정적 행동지원 관련 연구의 동향분석

Analysis of Research Trends on Positive Behavior Support in Korea

특수아동교육연구 | 13 | 3 | 2011 | 교육학

개별차원의 긍정적 행동지원이 정신지체 초등학생의 자리이탈 행동과 과제수행 행동에 미치는 효과

The Effect of Individual Positive Behavior Support on Out-of-Seat and Task Performance Behavior for Student with Mental Retardation

특수아동교육연구 | 13 | 1 | 2011 | 교육학

긍정적 행동지원이 정신지체 학생의 문제행동과 사회적 상호작용에 미치는 효과

The Effects of Positive Behavior Support on Social Interaction and Challenging Behaviors of Student with Mental Retardation

특수교육재활과학연구 | 50 | 3 | 2011 | 기타사회과학

긍정적 행동지원이 통합학급 정신지체 아동의 수업 방해 행동과 수업 참여 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive Behavior Support on the Problem Behavior and the Academic engagement behavior in Inclusive Education Class

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

긍정적 행동지원이 통합학급 정신지체 아동의 수업 방해 행동과 수업 참여 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive Behavior Support on the Problem Behavior and the Academic engagement behavior in Inclusive Education Class

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

긍정적 행동지원(PBS)에 관한 국내외 실험연구 고찰

A Review of Experimental Researches at Home and Abroad regarding Positive Behavior Support

지적장애연구 | 14 | 3 | 2012 | 사회과학일반

개별차원의 긍정적 행동지원이 지적장애학생의 문제행동과 일반학생의 대응태도 변화에 미치는 영향

The Effects on Individualized Positive Behavior Supports of Students with Mental Retardation and Attitude Change by Peers

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

개별차원의 긍정적 행동지원이 지적장애학생의 문제행동과 일반학생의 대응태도 변화에 미치는 영향

The Effects on Individualized Positive Behavior Supports of Students with Mental Retardation and Attitude Change by Peers

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

긍정적 행동지원이 시각장애-지적장애 중복장애학생의 수업시간 중 문제행동에 미치는 영향

The Effects of Positive Behavioral Support on Reducing behavioral Problems in class of Students with Multiple Disabilities

시각장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

긍정적 행동지원 연구 동향 분석 -1997년에서 2010년까지의 국내 특수교육 관련 학술지 논문을 중심으로-

Analysis of Research Trends in Positive Behavior Support(PBS) -Based on articles published in professional special education journals from 1997 to 2010-

특수아동교육연구 | 13 | 1 | 2011 | 교육학

학년 단위 긍정적 행동지원 모형 개발

Development of Grade-Wide Positive Behavior Support System

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

학년 단위 긍정적 행동지원 모형 개발

Development of Grade-Wide Positive Behavior Support System

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

일반학급 발달장애아동의 긍정적 행동 지원체계 개발을 위한 지원요소 분석

Analysis of Supporting Elements for Development of Positive Behavior Support System for Children with Developmental Disabilities in Regular Classes

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

일반학급 발달장애아동의 긍정적 행동 지원체계 개발을 위한 지원요소 분석

Analysis of Supporting Elements for Development of Positive Behavior Support System for Children with Developmental Disabilities in Regular Classes

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

긍정적 행동지원 연구 동향 분석 -1997년에서 2010년까지의 국내 특수교육 관련 학술지 논문을 중심으로-

Analysis of Research Trends in Positive Behavior Support(PBS) -Based on articles published in professional special education journals from 1997 to 2010-

특수아동교육연구 | 13 | 1 | 2011 | 교육학

학교, 방과후교육기관, 가정간 연계를 통한 긍정적 행동지원이 경도정신지체 학생의 문제행동에 미치는 영향

The Effect of Positive behavior support related on School-After-School Education-Home on Problem behavior of Student with Mild-Mental Retardation

지적장애연구 | 13 | 1 | 2011 | 사회과학일반