학업성취도 부가가치에 대한 학교효과 분석
School effects on value-added achievement scores
교육학연구 |
49 |
4 |
2011 |
교육학
방과후 학교에 대한 지적장애아동 어머니들의 경험
The After-School Experiences of Mothers with Intellectual Disability Children
한국영유아보육학 |
63 |
2010 |
사회복지학
방과후 학교에 대한 지적장애아동 어머니들의 경험
The After-School Experiences of Mothers with Intellectual Disability Children
한국영유아보육학 |
|
63 |
2010 |
사회복지학
방과 후 학교 예술교육을 위한 예술치료 프로그램 설계 - 초등학교 저소득층 아동의 자아존중감 향상을 중심으로 -
Designing Arts Therapy Program for After-School Arts Education Program - Focusing on Enhancing Self-Esteem of Elementary School Students of Low-Income Families -
예술교육연구 |
10 |
1 |
2012 |
예술교육학
DACUM 직무분석을 이용한 방과후학교 교사 e-러닝 교육모형 개발
Development of e-Learning Education Model for Computer After-school Program Teachers
평생교육 · HRD연구 |
7 |
2 |
2011 |
교육학
초등학교 방과후학교 로봇교실 운영실태 분석
Operational Status Analysis of Robot Education for Elementary 'After school'
정보교육학회논문지 |
14 |
1 |
2010 |
컴퓨터교육학
초등학교 방과후학교 로봇교실 운영실태 분석
Operational Status Analysis of Robot Education for Elementary 'After school'
정보교육학회논문지 |
14 |
1 |
2010 |
컴퓨터교육학
초등 방과후학교 교구로봇 시범사업 현황 분석
Analysis on the Status of the Pilot Project to Spread Hands-on Robots in Elementary After-School
정보교육학회논문지 |
14 |
1 |
2010 |
컴퓨터교육학
초등 방과후학교 교구로봇 시범사업 현황 분석
Analysis on the Status of the Pilot Project to Spread Hands-on Robots in Elementary After-School
정보교육학회논문지 |
14 |
1 |
2010 |
컴퓨터교육학
저소득층 밀집지역 방과후학교의 의미: B시 등대초등학교 사례를 중심으로
The meaning of afterschool programs in a low-income area: A case study of Lighthouse Elementary school in B city
교육인류학연구 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
지역사회 초․중등학교의 방과후학교 운영을 통한 미디어교육 실천방안 연구 - 방과후학교 미디어교육 프로그램 강사들의 참여 경험을 중심으로
A study for media education practice plan through after-school program in local society
언론과학연구 |
12 |
2 |
2012 |
신문방송학
초등학교 방과후 특기적성교육에서 피아노 지도에 대한 학부모의 인식조사 : 디지털 피아노를 이용한 그룹지도를 중심으로
A Research on the Parents' Awareness of Teaching Piano at After School Specific Aptitude Education in Elementary School : Focusing on Group Teaching with Digital Piano
한국초등교육 |
20 |
2 |
2010 |
기타교육학
초등학교 방과후 특기적성교육에서 피아노 지도에 대한 학부모의 인식조사 : 디지털 피아노를 이용한 그룹지도를 중심으로
A Research on the Parents' Awareness of Teaching Piano at After School Specific Aptitude Education in Elementary School : Focusing on Group Teaching with Digital Piano
한국초등교육 |
20 |
2 |
2010 |
기타교육학
방과후학교 자유수강권제도 운영 과정에 대한 질적 사례 연구: 희망초등학교 사례를 중심으로
A qualitative case study on the characteristics and meaning of voucher program of after-school system in an elementary school
교육행정학연구 |
28 |
2 |
2010 |
교육학
방과후학교 자유수강권제도 운영 과정에 대한 질적 사례 연구: 희망초등학교 사례를 중심으로
A qualitative case study on the characteristics and meaning of voucher program of after-school system in an elementary school
교육행정학연구 |
28 |
2 |
2010 |
교육학
초등 로봇교육에 대한 방과후 로봇 지도교사의 인식 조사
A Survey on After-School Robot Teacher's Perception of Robot Education in Elementary School
한국초등교육 |
21 |
1 |
2010 |
기타교육학
초등 로봇교육에 대한 방과후 로봇 지도교사의 인식 조사
A Survey on After-School Robot Teacher's Perception of Robot Education in Elementary School
한국초등교육 |
21 |
1 |
2010 |
기타교육학
방과후학교 음악프로그램이 ADHD성향 청소년의 사회적기술에 미치는 영향
A Study on the Influence of the After-school Music Program on the Social Skills of the Teenagers with the Propensity of ADHD
음악교육공학 |
14 |
2012 |
음악학
중학교 ‘방과후학교’ 체험활동 수업을 위한 CNC 밀링 모형 수업자료 개발
Development of Teaching Materials for Junior High School Students' After-school Activities using CNC Milling Model
한국기술교육학회지 |
11 |
1 |
2011 |
교육학
성적향상도로 본 방과후학교와 사교육의 상대적 효율성
Comparing the Efficiency of the After-School Program and the Private Tutoring through a Value-Added Educational Production Function
재정학연구 |
5 |
3 |
2012 |
경제학
지적장애학생 삶의 질 향상을 위한 방과후학교 교육활동 학부모의 인식과 개선 방안
A Study on Parents' Perception on After-school Education Programs for Enhanced Living Quality of Students with Intellectual Disability and Future Directions
지적장애연구 |
14 |
3 |
2012 |
사회과학일반
초등학교 ‘방과 후 학교’ 외부강사의 채용과 재직 그리고 재계약 과정에서의 문제 분석
An Empirical Analysis on the School Problems through ‘After School’ Program Instructors' Experience
교사교육연구 |
50 |
2 |
2011 |
교사교육
CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발
Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model
교육과학연구 |
41 |
1 |
2010 |
교육학
CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발
Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model
교육과학연구 |
41 |
1 |
2010 |
교육학
미국과 영국의 방과후학교 성과평가 동향 분석
Study on the performance evaluations of 'after-school programs' in the United States and United Kingdom
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
미국과 영국의 방과후학교 성과평가 동향 분석
Study on the performance evaluations of 'after-school programs' in the United States and United Kingdom
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
방과후학교 참여와 사교육비 지출 및 학업성취 수준과의 관계
The Relationship between After-school Participation and Students' Private Tutoring Expenses and Academic Achievement
교육행정학연구 |
28 |
2 |
2010 |
교육학
방과후학교 참여와 사교육비 지출 및 학업성취 수준과의 관계
The Relationship between After-school Participation and Students' Private Tutoring Expenses and Academic Achievement
교육행정학연구 |
28 |
2 |
2010 |
교육학
방과후학교 정책분석 및 발전방향 탐색 - Cooper의 4차원 정책분석 모형을 사용하여 -
The Review on Banggahuhakgyo (After-School Program) in Korea -Based on Cooper's Four Dimension of Educational Policy Theory
열린교육연구 |
18 |
2 |
2010 |
교육학
방과후학교 정책분석 및 발전방향 탐색 - Cooper의 4차원 정책분석 모형을 사용하여 -
The Review on Banggahuhakgyo (After-School Program) in Korea -Based on Cooper's Four Dimension of Educational Policy Theory
열린교육연구 |
18 |
2 |
2010 |
교육학
중학생의 방과후학교 참여가 사교육 수요에 미치는 영향
The Effects of Afterschool Program Participation on Shadow Education Demand at the Lower Secondary Level in South Korea
교육사회학연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
중학생의 방과후학교 참여가 사교육 수요에 미치는 영향
The Effects of Afterschool Program Participation on Shadow Education Demand at the Lower Secondary Level in South Korea
교육사회학연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
방과후학교 정책의 운영방향에 대한 비판적 고찰 -분석과 진단을 통한 정책 방향의 탐색-
The Critical Study of the After-School Policy
한국교육학연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
방과후학교 정책의 운영방향에 대한 비판적 고찰 -분석과 진단을 통한 정책 방향의 탐색-
The Critical Study of the After-School Policy
한국교육학연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
DACUM법을 이용한 초등학교 방과후학교 강사 직무분석
Job Analysis for After School Teachers in Seoul through DACUM Process
HRD연구 |
13 |
1 |
2011 |
평생교육
방과후학교 참여의 영향
The Effects of Participation in an 'After-School Program'
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
방과후학교 참여의 영향
The Effects of Participation in an 'After-School Program'
열린교육연구 |
18 |
4 |
2010 |
교육학
초등학생 자녀를 방과후학교에 참여시키는 취업모의 동기와 방과후학교에 대한 만족도
Working Mothers' Motivation for Participation in Afterschool Programs and Satisfaction with Afterschool Programs
미래유아교육학회지 |
19 |
2 |
2012 |
교육학
음악과 교육과정과 연계한 초등 ‘방과 후 학교’ 국악교육 프로그램 개발 연구
A Study on the Development of ‘After-school’ Korean Traditional Music Programs Connected with the Music Curriculum
예술교육연구 |
10 |
2 |
2012 |
예술교육학
방과 후 학교 실태분석과 발전과제 : 학부모 요구분석을 중심으로
The Analysis on the Actual Condition and its Developmental Tasks of After-school Programs: focused on the parents' need assessment
청소년학연구 |
17 |
4 |
2010 |
기타사회과학
방과 후 학교 실태분석과 발전과제 : 학부모 요구분석을 중심으로
The Analysis on the Actual Condition and its Developmental Tasks of After-school Programs: focused on the parents' need assessment
청소년학연구 |
17 |
4 |
2010 |
기타사회과학
시각장애학교의 방과후학교 운영 실태에 대한 학생 및 학부모 인식 분석
Analysis of the current status and the perception of students and parents on after school programs in the schools for the blind
특수아동교육연구 |
13 |
3 |
2011 |
교육학
초등학교 방과 후 특기적성 음악수업을 위한 프로그램 연구
Untersuchung der Musikprogramme fuer die Nachmittagsschule in der Grundschule
음악교육연구 |
38 |
2010 |
음악학
초등학교 방과 후 특기적성 음악수업을 위한 프로그램 연구
Untersuchung der Musikprogramme fuer die Nachmittagsschule in der Grundschule
음악교육연구 |
38 |
|
2010 |
음악학
청소년의 방과후 학교 참여와 학교생활적응 및 학업유능감 간의 관계
The Relationships between After-School Participation and School Adjustment and Academic Competence of Adolescents
청소년학연구 |
17 |
6 |
2010 |
기타사회과학
청소년의 방과후 학교 참여와 학교생활적응 및 학업유능감 간의 관계
The Relationships between After-School Participation and School Adjustment and Academic Competence of Adolescents
청소년학연구 |
17 |
6 |
2010 |
기타사회과학
방과후학교의 실태 및 발전방안- 중학생을 중심으로 -
Actual condition and development plan of after-school program -intended for middle school students-
청소년학연구 |
17 |
3 |
2010 |
기타사회과학
방과후학교의 실태 및 발전방안- 중학생을 중심으로 -
Actual condition and development plan of after-school program -intended for middle school students-
청소년학연구 |
17 |
3 |
2010 |
기타사회과학
방과후학교 참여가 학업성취에 미치는 영향
Effects of Afterschool Program Participation on Academic Achievement
교육사회학연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학