방과후학교

연구분야 : B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 : 사회제도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105684

STNet ID : 1003411

한자 : 放課後學校

d02-01 사회제도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

 

수준별 보충학습

hasComponent (구성요소)

 

b01-02 교육활동 교육활동

특기 적성 교육 () [ 特技適性敎育 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

방과후 프로그램 [ 放課後 -- ]

R2:기능적

isSolutionFor (대상 문제/이슈)

 

x03-06-03 참여/중재 참여/중재

교육 격차 해소 () [ 敎育隔差解消 ]

학업성취도 부가가치에 대한 학교효과 분석

School effects on value-added achievement scores

교육학연구 | 49 | 4 | 2011 | 교육학

방과후 학교에 대한 지적장애아동 어머니들의 경험

The After-School Experiences of Mothers with Intellectual Disability Children

한국영유아보육학 | 63 | 2010 | 사회복지학

방과후 학교에 대한 지적장애아동 어머니들의 경험

The After-School Experiences of Mothers with Intellectual Disability Children

한국영유아보육학 | | 63 | 2010 | 사회복지학

방과 후 학교 예술교육을 위한 예술치료 프로그램 설계 - 초등학교 저소득층 아동의 자아존중감 향상을 중심으로 -

Designing Arts Therapy Program for After-School Arts Education Program - Focusing on Enhancing Self-Esteem of Elementary School Students of Low-Income Families -

예술교육연구 | 10 | 1 | 2012 | 예술교육학

DACUM 직무분석을 이용한 방과후학교 교사 e-러닝 교육모형 개발

Development of e-Learning Education Model for Computer After-school Program Teachers

평생교육 · HRD연구 | 7 | 2 | 2011 | 교육학

초등학교 방과후학교 로봇교실 운영실태 분석

Operational Status Analysis of Robot Education for Elementary 'After school'

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

초등학교 방과후학교 로봇교실 운영실태 분석

Operational Status Analysis of Robot Education for Elementary 'After school'

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

초등 방과후학교 교구로봇 시범사업 현황 분석

Analysis on the Status of the Pilot Project to Spread Hands-on Robots in Elementary After-School

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

초등 방과후학교 교구로봇 시범사업 현황 분석

Analysis on the Status of the Pilot Project to Spread Hands-on Robots in Elementary After-School

정보교육학회논문지 | 14 | 1 | 2010 | 컴퓨터교육학

저소득층 밀집지역 방과후학교의 의미: B시 등대초등학교 사례를 중심으로

The meaning of afterschool programs in a low-income area: A case study of Lighthouse Elementary school in B city

교육인류학연구 | 14 | 2 | 2011 | 교육학

지역사회 초․중등학교의 방과후학교 운영을 통한 미디어교육 실천방안 연구 - 방과후학교 미디어교육 프로그램 강사들의 참여 경험을 중심으로

A study for media education practice plan through after-school program in local society

언론과학연구 | 12 | 2 | 2012 | 신문방송학

초등학교 방과후 특기적성교육에서 피아노 지도에 대한 학부모의 인식조사 : 디지털 피아노를 이용한 그룹지도를 중심으로

A Research on the Parents' Awareness of Teaching Piano at After School Specific Aptitude Education in Elementary School : Focusing on Group Teaching with Digital Piano

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

초등학교 방과후 특기적성교육에서 피아노 지도에 대한 학부모의 인식조사 : 디지털 피아노를 이용한 그룹지도를 중심으로

A Research on the Parents' Awareness of Teaching Piano at After School Specific Aptitude Education in Elementary School : Focusing on Group Teaching with Digital Piano

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

방과후학교 자유수강권제도 운영 과정에 대한 질적 사례 연구: 희망초등학교 사례를 중심으로

A qualitative case study on the characteristics and meaning of voucher program of after-school system in an elementary school

교육행정학연구 | 28 | 2 | 2010 | 교육학

방과후학교 자유수강권제도 운영 과정에 대한 질적 사례 연구: 희망초등학교 사례를 중심으로

A qualitative case study on the characteristics and meaning of voucher program of after-school system in an elementary school

교육행정학연구 | 28 | 2 | 2010 | 교육학

초등 로봇교육에 대한 방과후 로봇 지도교사의 인식 조사

A Survey on After-School Robot Teacher's Perception of Robot Education in Elementary School

한국초등교육 | 21 | 1 | 2010 | 기타교육학

초등 로봇교육에 대한 방과후 로봇 지도교사의 인식 조사

A Survey on After-School Robot Teacher's Perception of Robot Education in Elementary School

한국초등교육 | 21 | 1 | 2010 | 기타교육학

방과후학교 음악프로그램이 ADHD성향 청소년의 사회적기술에 미치는 영향

A Study on the Influence of the After-school Music Program on the Social Skills of the Teenagers with the Propensity of ADHD

음악교육공학 | 14 | 2012 | 음악학

중학교 ‘방과후학교’ 체험활동 수업을 위한 CNC 밀링 모형 수업자료 개발

Development of Teaching Materials for Junior High School Students' After-school Activities using CNC Milling Model

한국기술교육학회지 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

성적향상도로 본 방과후학교와 사교육의 상대적 효율성

Comparing the Efficiency of the After-School Program and the Private Tutoring through a Value-Added Educational Production Function

재정학연구 | 5 | 3 | 2012 | 경제학

지적장애학생 삶의 질 향상을 위한 방과후학교 교육활동 학부모의 인식과 개선 방안

A Study on Parents' Perception on After-school Education Programs for Enhanced Living Quality of Students with Intellectual Disability and Future Directions

지적장애연구 | 14 | 3 | 2012 | 사회과학일반

초등학교 ‘방과 후 학교’ 외부강사의 채용과 재직 그리고 재계약 과정에서의 문제 분석

An Empirical Analysis on the School Problems through ‘After School’ Program Instructors' Experience

교사교육연구 | 50 | 2 | 2011 | 교사교육

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

미국과 영국의 방과후학교 성과평가 동향 분석

Study on the performance evaluations of 'after-school programs' in the United States and United Kingdom

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

미국과 영국의 방과후학교 성과평가 동향 분석

Study on the performance evaluations of 'after-school programs' in the United States and United Kingdom

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

방과후학교 참여와 사교육비 지출 및 학업성취 수준과의 관계

The Relationship between After-school Participation and Students' Private Tutoring Expenses and Academic Achievement

교육행정학연구 | 28 | 2 | 2010 | 교육학

방과후학교 참여와 사교육비 지출 및 학업성취 수준과의 관계

The Relationship between After-school Participation and Students' Private Tutoring Expenses and Academic Achievement

교육행정학연구 | 28 | 2 | 2010 | 교육학

방과후학교 정책분석 및 발전방향 탐색 - Cooper의 4차원 정책분석 모형을 사용하여 -

The Review on Banggahuhakgyo (After-School Program) in Korea -Based on Cooper's Four Dimension of Educational Policy Theory

열린교육연구 | 18 | 2 | 2010 | 교육학

방과후학교 정책분석 및 발전방향 탐색 - Cooper의 4차원 정책분석 모형을 사용하여 -

The Review on Banggahuhakgyo (After-School Program) in Korea -Based on Cooper's Four Dimension of Educational Policy Theory

열린교육연구 | 18 | 2 | 2010 | 교육학

중학생의 방과후학교 참여가 사교육 수요에 미치는 영향

The Effects of Afterschool Program Participation on Shadow Education Demand at the Lower Secondary Level in South Korea

교육사회학연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

중학생의 방과후학교 참여가 사교육 수요에 미치는 영향

The Effects of Afterschool Program Participation on Shadow Education Demand at the Lower Secondary Level in South Korea

교육사회학연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

방과후학교 정책의 운영방향에 대한 비판적 고찰 -분석과 진단을 통한 정책 방향의 탐색-

The Critical Study of the After-School Policy

한국교육학연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

방과후학교 정책의 운영방향에 대한 비판적 고찰 -분석과 진단을 통한 정책 방향의 탐색-

The Critical Study of the After-School Policy

한국교육학연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

DACUM법을 이용한 초등학교 방과후학교 강사 직무분석

Job Analysis for After School Teachers in Seoul through DACUM Process

HRD연구 | 13 | 1 | 2011 | 평생교육

방과후학교 참여의 영향

The Effects of Participation in an 'After-School Program'

열린교육연구 | 18 | 4 | 2010 | 교육학

방과후학교 참여의 영향

The Effects of Participation in an 'After-School Program'

열린교육연구 | 18 | 4 | 2010 | 교육학

초등학생 자녀를 방과후학교에 참여시키는 취업모의 동기와 방과후학교에 대한 만족도

Working Mothers' Motivation for Participation in Afterschool Programs and Satisfaction with Afterschool Programs

미래유아교육학회지 | 19 | 2 | 2012 | 교육학

음악과 교육과정과 연계한 초등 ‘방과 후 학교’ 국악교육 프로그램 개발 연구

A Study on the Development of ‘After-school’ Korean Traditional Music Programs Connected with the Music Curriculum

예술교육연구 | 10 | 2 | 2012 | 예술교육학

방과 후 학교 실태분석과 발전과제 : 학부모 요구분석을 중심으로

The Analysis on the Actual Condition and its Developmental Tasks of After-school Programs: focused on the parents' need assessment

청소년학연구 | 17 | 4 | 2010 | 기타사회과학

방과 후 학교 실태분석과 발전과제 : 학부모 요구분석을 중심으로

The Analysis on the Actual Condition and its Developmental Tasks of After-school Programs: focused on the parents' need assessment

청소년학연구 | 17 | 4 | 2010 | 기타사회과학

시각장애학교의 방과후학교 운영 실태에 대한 학생 및 학부모 인식 분석

Analysis of the current status and the perception of students and parents on after school programs in the schools for the blind

특수아동교육연구 | 13 | 3 | 2011 | 교육학

초등학교 방과 후 특기적성 음악수업을 위한 프로그램 연구

Untersuchung der Musikprogramme fuer die Nachmittagsschule in der Grundschule

음악교육연구 | 38 | 2010 | 음악학

초등학교 방과 후 특기적성 음악수업을 위한 프로그램 연구

Untersuchung der Musikprogramme fuer die Nachmittagsschule in der Grundschule

음악교육연구 | 38 | | 2010 | 음악학

청소년의 방과후 학교 참여와 학교생활적응 및 학업유능감 간의 관계

The Relationships between After-School Participation and School Adjustment and Academic Competence of Adolescents

청소년학연구 | 17 | 6 | 2010 | 기타사회과학

청소년의 방과후 학교 참여와 학교생활적응 및 학업유능감 간의 관계

The Relationships between After-School Participation and School Adjustment and Academic Competence of Adolescents

청소년학연구 | 17 | 6 | 2010 | 기타사회과학

방과후학교의 실태 및 발전방안- 중학생을 중심으로 -

Actual condition and development plan of after-school program -intended for middle school students-

청소년학연구 | 17 | 3 | 2010 | 기타사회과학

방과후학교의 실태 및 발전방안- 중학생을 중심으로 -

Actual condition and development plan of after-school program -intended for middle school students-

청소년학연구 | 17 | 3 | 2010 | 기타사회과학

방과후학교 참여가 학업성취에 미치는 영향

Effects of Afterschool Program Participation on Academic Achievement

교육사회학연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학