전문성 개발

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 행위/활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105766

STNet ID : 1003478

한자 : 專門性開發
영어 : professional development

b01-01 행위/활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

전문성 [ 專門性 ]

RT (관련어)

 

a01-04-06 공동체 공동체

교사 학습 공동체 [ 敎師學習共同體 ]

예비교사들의 협력적 수업연구에 대한 실행연구

An Action Research on Preservice Teachers' Collaborative Inquiry

한국교원교육연구 | 29 | 2 | 2012 | 교육학

초임 과학교사 지원을 위한 멘토링의 효율성 연구

Research on the Effectiveness of the Mentoring System to Support Beginning Science Teachers

한국과학교육학회지 | 31 | 1 | 2011 | 교육학

Portfolio Supervision: An Alternative for the Professional Development of Elementary Teachersin Gyeonggi-Do?

포트폴리오 장학: 교사의 전문성신장을 위한 하나의 대안이 될 수 있을까? -경기도 초등학교를 중심으로-

비교교육연구 | 22 | 3 | 2012 | 교육학

수업관련요인에 대한 교사의 암묵지 탐색

An Exploratory Study on the Implicit Knowledge of Korean Teachers on Factors Affecting Classroom Instruction

교원교육 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

원어민 교사의 언어적, 문화적, 교육적 역량 평가

Foreign Languages Education | 18 | 2 | 2011 | 언어학

교원연수체제 개선 요구조사 분석

Analysis on the In-service Training System of Teachers : Focused on Needs of Teacher

한국교육논단 | 9 | 1 | 2010 | 교육학

교원연수체제 개선 요구조사 분석

Analysis on the In-service Training System of Teachers : Focused on Needs of Teacher

한국교육논단 | 9 | 1 | 2010 | 교육학

전문성 연구 문헌의 비판적 고찰 - 성과, 한계, 그리고 HRD 함의-

Critical Review of the Literature on Expertise Research : Outcomes, Limitations, and Implications for HRD

HRD연구 | 13 | 1 | 2011 | 평생교육

Clinical Supervision As a School Supervision in the Elementary Schools in Gyeonggi-Do, Korea :To Be Sustained or To Be Changed

교내장학으로서의 임상장학: 현상을 유지해야 될까 또는 변화해야 될까 -경기도 초등학교를 중심으로-

비교교육연구 | 21 | 1 | 2011 | 교육학

미국의 교육지도자 전문성 개발 프로그램 사례 분석

A Study on the Professional Development Programs for Educational Leaders in America

한국교원교육연구 | 28 | 3 | 2011 | 교육학

일본의 수석교사제 운영실태 분석: 미야자키현을 중심으로

Studies on Status of Operations for Miyazaki Prefecture's Super Teacher in Japan

직업교육연구 | 30 | 3 | 2011 | 교육학

한국 교사의 수업 문화 탐색 : 요인분석의 적용

An Exploratory Study on the Instructional Culture of Korean Teachers

열린교육연구 | 18 | 2 | 2010 | 교육학

한국 교사의 수업 문화 탐색 : 요인분석의 적용

An Exploratory Study on the Instructional Culture of Korean Teachers

열린교육연구 | 18 | 2 | 2010 | 교육학

교사의 전문성 개발, 헌신, 지식공유와 교수효과성과의 구조적 관계 분석

An Analysis of the Structural Relationship among Teacher's Professional Development, Commitment, Knowledge Sharing and Teaching Effectiveness

HRD연구 | 13 | 2 | 2011 | 평생교육