교사 학습 공동체

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 공동체

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106029

STNet ID : 1003658

한자 : 敎師學習共同體
영어 : teacher learning community

a01-04-06 공동체

성별

[성별구분없음]

연령

[연령구분없음]

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-04 인간(사회집단) 인간(사회집단)

학습 공동체 [ 學習共同體 ]

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

교원 교육 () [ 敎員敎育 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

전문성 개발 [ 專門性開發 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

리더십 개발 [ --開發 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

교사 리더십 [teacher leadership]

‘서울형 어린이집 자율장학’에서 나타난 교사학습공동체 경험의 의미 탐색

An exploration of the meaning of teacher learning community's experience appeared in ‘Seoul Support Child Care Centers' peer supervision course’

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

‘서울형 어린이집 자율장학’에서 나타난 교사학습공동체 경험의 의미 탐색

An exploration of the meaning of teacher learning community's experience appeared in ‘Seoul Support Child Care Centers' peer supervision course’

열린유아교육연구 | 15 | 3 | 2010 | 교육학

실행연구를 통한 유아과학교육 학습공동체의 의미

The meaning of the professional learning community of early childhood teachers who is action researcher on science education

유아교육연구 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

현장적용형 혼합학습 교사연수의 모형과 실천 전략

Teacher Training Models and Practical Strategies for the Field-Oriented Blended Learning

교육문화연구 | 17 | 1 | 2011 | 기타교육학

교사학습공동체에서의 교사리더십 개발과정에 대한 안드라고지적 해석

Andragogy Interpretation about Teacher Leadership Development Process in Teacher's Learning Community

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

교사학습공동체에서의 교사리더십 개발과정에 대한 안드라고지적 해석

Andragogy Interpretation about Teacher Leadership Development Process in Teacher's Learning Community

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

교사리더십 개발과정에 대한 근거이론적 접근 : 교사학습공동체의 경험과 상호작용을 중심으로

A Grounded Theory Approach to the Teacher Leadership Development Process: with a Reference to Experience and Interaction of the Teacher's Learning Community

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 4 | 2010 | 교육학

교사리더십 개발과정에 대한 근거이론적 접근 : 교사학습공동체의 경험과 상호작용을 중심으로

A Grounded Theory Approach to the Teacher Leadership Development Process: with a Reference to Experience and Interaction of the Teacher's Learning Community

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 4 | 2010 | 교육학

초·중등학교 교사학습공동체의 측정모형 및 수준 분석

Analysis on the Measurement Model and the Level of Professional Learning Community in Elementary and Secondary Schools

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학

초·중등학교 교사학습공동체의 측정모형 및 수준 분석

Analysis on the Measurement Model and the Level of Professional Learning Community in Elementary and Secondary Schools

한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학