교사 리더십

연구분야 : B141007 사회과학 > 행정학 > 분야별행정 > 교육행정

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.104787

STNet ID : 1003207

한자 :
영어 : teacher leadership

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

학교장의 변혁적 리더십 [ 學校長--變革的-- ]

RT (관련어)

 

a01-04-06 공동체 공동체

교사 학습 공동체 [ 敎師學習共同體 ]

RT (관련어)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

학교조직효과성 [ 學校組織效果性 ]

RT (관련어)

 

c02-01 감정 감정

교사효능감 [ 敎師效能感 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / b02-03 개혁(개편/재편/혁신) 개혁(개편/재편/혁신)

학교 개혁 [ 學校改革 ]

RT_Y (◄관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

리더십 개발 [ --開發 ]

교사학습공동체에서의 교사리더십 개발과정에 대한 안드라고지적 해석

Andragogy Interpretation about Teacher Leadership Development Process in Teacher's Learning Community

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

교사학습공동체에서의 교사리더십 개발과정에 대한 안드라고지적 해석

Andragogy Interpretation about Teacher Leadership Development Process in Teacher's Learning Community

평생교육 · HRD연구 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 학급조직에서의 교사 리더십 방향 탐색

Suggestion for the strategies of teacher leadership in elementary school classroom organization

한국교육논단 | 9 | 2 | 2010 | 교육학

초등학교 학급조직에서의 교사 리더십 방향 탐색

Suggestion for the strategies of teacher leadership in elementary school classroom organization

한국교육논단 | 9 | 2 | 2010 | 교육학

교사리더십 개발과정에 대한 근거이론적 접근 : 교사학습공동체의 경험과 상호작용을 중심으로

A Grounded Theory Approach to the Teacher Leadership Development Process: with a Reference to Experience and Interaction of the Teacher's Learning Community

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 4 | 2010 | 교육학

교사리더십 개발과정에 대한 근거이론적 접근 : 교사학습공동체의 경험과 상호작용을 중심으로

A Grounded Theory Approach to the Teacher Leadership Development Process: with a Reference to Experience and Interaction of the Teacher's Learning Community

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 13 | 4 | 2010 | 교육학

교사가 지각한 학교장의 변혁적 리더십 및 교사리더십과 교사효능감, 학교조직효과성 간의 관계

A Study on the Relationship among Teachers' Perceived Principal's Transformational Leadership, Teacher's Leadership, Teacher Efficacy and School Organizational Effectiveness

교육행정학연구 | 30 | 2 | 2012 | 교육학

교사 리더십에 대한 인식과 실행 가능성 탐색

An Exploratory study of the possibilities and Potentials for Implementing Teacher Leadership by Teacher's Perceptions

한국교육학연구 | 17 | 3 | 2011 | 교육학

교사 리더십에 대한 인식과 실행 가능성 탐색

An Exploratory study of the possibilities and Potentials for Implementing Teacher Leadership by Teacher's Perceptions

한국교육학연구 | 17 | 3 | 2011 | 교육학

교사 리더십에 관한 중등교사의 인식 분석

Teachers' perceptions of teacher leadership in a secondary school

교육과학연구 | 42 | 1 | 2011 | 교육학