비판적 사고와 창의적 문제해결
Critical Thinking and Creative Problem Solving
교양교육연구 |
6 |
3 |
2012 |
학제간연구
인식론적 신념의 척도 재타당화 및 영역성 탐색
Scale Revalidation of Epistemological Beliefs and Exploration of their Domainality
교육심리연구 |
26 |
3 |
2012 |
교육학
대학생의 창의성 교육에 대한 전공계열별 인식 비교
A study on awareness of university students about creativity education depending on major field
교육과정연구 |
30 |
3 |
2012 |
교육학
빈곤 청소년의 적응유연성 영역간 종단적 상호관계 : 심리, 사회, 학교 영역을 중심으로
A study on longitudinal interaction of resilience of adolescents in poverty: psychological resilience, social resilience, school resilience
사회복지연구 |
41 |
2 |
2010 |
사회복지학
빈곤 청소년의 적응유연성 영역간 종단적 상호관계 : 심리, 사회, 학교 영역을 중심으로
A study on longitudinal interaction of resilience of adolescents in poverty: psychological resilience, social resilience, school resilience
사회복지연구 |
41 |
2 |
2010 |
사회복지학
학업정서의 영역성 탐색: 영역일반성, 영역특수성, 영역 복합성의 비교
Exploring the Domain issue of Academic Emotions: A comparison of domain generality, domain specificity and domain complexity
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
인간심리의 영역성 논점 및 그 함의
Domain Issues of Human Psychology and their Implications
교육심리연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학
인간심리의 영역성 논점 및 그 함의
Domain Issues of Human Psychology and their Implications
교육심리연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학
인식론적 신념의 영역 일반성 대 특수성 쟁점과 교육맥락 변인과의 관련성
The Domain Generality versus Specificity of Epistemological Beliefs and Their Relations with Educational Context Variables
교육심리연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
창의력의 영역 보편성과 특수성: 쟁점과 TTCT 창의력 검사의 분석
The Domain-general vs Domain-specific: Related issues and Analysis of the Torrance's TTCT-verbal and TTCT-figural Test
사고개발 |
8 |
1 |
2012 |
교육심리학