가정과 교사

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105933

STNet ID : 1003579

한자 : 家政科敎師
영어 : home economics teacher

a01-06-01 인간(직업)

직업의대상

학생 (學生)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

교과

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

중학교 가정과 교사 [ 中學校家政科敎師 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

d01-03 분과학문 분과학문

가정 교육학 [ 家庭敎育學 ]

중학교 가정과교사의 가정교과 진로교육 관심단계와 실행수준 및 실태: CBAM 모형에 기초하여

Middle School Home Economics Teachers' Stages of Concern and Levels of Use about Career Education: Based on CBAM(the Concerns Based Adoption Model)

한국가정과교육학회지 | 23 | 4 | 2011 | 교육학

실천적 문제 중심 가정과 수업에 대한 교사의 인식과 실행에 관한 연구

A study on Teacher Perception and Classroom Practice of Practical Problem-Focused Home Economics Instruction

한국가정과교육학회지 | 23 | 1 | 2011 | 교육학

가정교육과 교육과정 개설 현황 분석 : 교과교육학과 교육내용학 구성을 중심으로

Analysis of Curriculum for Home Economics Education in the Secondary College of Education: Focused on Subject Matter Education and Subject Contents

실과교육연구 | 18 | 2 | 2012 | 교육학

가정과 교사의 다문화가족과 다문화교육에 대한 인식

Homes Economics Teachers' Perception of Multicultural Families and Multicultural Education

한국가정과교육학회지 | 22 | 3 | 2010 | 교육학

가정과 교사의 다문화가족과 다문화교육에 대한 인식

Homes Economics Teachers' Perception of Multicultural Families and Multicultural Education

한국가정과교육학회지 | 22 | 3 | 2010 | 교육학

가정과 교사들이 지각한 교육과정 관점과 가정과 교사들의 수업문화

Home Economics teachers' perception of Home Economics curriculum perspective and their instructional culture

한국가정과교육학회지 | 23 | 4 | 2011 | 교육학

가정과 교사의 창의・인성 교육에 대한 관심과 실행에 대한 인식 - CBAM 모형에 기초하여-

Home Economics teachers’ concern on creativity and personality education in Home Economics classes: Based on the concerns based adoption model(CBAM)

한국가정과교육학회지 | 24 | 2 | 2012 | 교육학