현행(2011년) 중・고등학교 국사교과서의 고대한일관계사 서술은 사실을 반영하고 있는가?
Do the Descriptions of Ancient Korea-Japan Relations of Current National History Textbooks for Junior and Senior High Schools Reflect Historical Truth at All?
신라사학보 |
24 |
2012 |
역사학
해방후 현대사 교육 내용 기준의 변천과 국사교과서 서술
National Standards for the Selection of the Content of Contemporary Korean History and Korean History Textbook Accounts
역사학보 |
205 |
2010 |
역사학
해방후 현대사 교육 내용 기준의 변천과 국사교과서 서술
National Standards for the Selection of the Content of Contemporary Korean History and Korean History Textbook Accounts
역사학보 |
|
205 |
2010 |
역사학
고등학교 「한국사」 교과서의 古代 ‘佛敎史’ 서술 검토
A Review on the Description of Ancient Buddhism in High School Textbooks 'HANKUKSA: Korean History'
한국사상과 문화 |
59 |
2011 |
한국어와문학
한말 국사교과서의 근대사 서술에 나타난 대외인식
A Study on the Foreign Perceptions in the Description of Modern History in Korean History Textbooks in Late Joseon
한국문화연구 |
20 |
2011 |
기타인문학
한국 근대불교 연구와 국사교과서의 근대불교 서술
A Study on the Research of the Korean Modern Buddhism History and the Korean History Textbooks
禪文化硏究 |
10 |
2011 |
기타불교학