프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구관중의 관람태도가 타이틀스폰서 기업이미지에 미치는 영향: 팀 동일시 수준에 따른 비교
Influence of Attitude of Professional Soccer Spectators on Corporate Image of Title Sponsor according to the Level of Spectators’ Identification
한국사회체육학회지 |
46 |
2011 |
체육
프로야구 관람가치가 관람만족, 팀에 대한 태도, 팀이미지, 팀동일시 및 재관람의도에 미치는 영향
The Effect of Spectating Value of Professional Baseball on Satisfaction with Spectating, Attitude toward a Team, Team Image, Team Identification, & Intention of Revisit
체육과학연구 |
21 |
4 |
2010 |
체육
프로야구 관람가치가 관람만족, 팀에 대한 태도, 팀이미지, 팀동일시 및 재관람의도에 미치는 영향
The Effect of Spectating Value of Professional Baseball on Satisfaction with Spectating, Attitude toward a Team, Team Image, Team Identification, & Intention of Revisit
체육과학연구 |
21 |
4 |
2010 |
체육
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
프로축구 관중의 관람태도와 관람만족, 팀신뢰, 팀동일시, 스폰서동일시, 기업이미지, 구매의도 및 구전의도와의 관계
Relationship Among Pro-football Spectators' Attitude Toward Spectating, Spectating Satisfaction, Team Trust, Team Identification, Sponsor Identification, Sponsor Image, Purchase Intention and Word-of-mouth
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
4 |
2012 |
체육
프로야구 구단-소비자의 사회공헌활동 적합성과 팀 동일시, 관계품질(신뢰, 몰입), 팀 충성도와의 구조적 관계
The Structural Relationships Between the Suitability of Pro-baseball Team-consumers’ Corporate Social Responsibility, Team Identification, Relation Quality(Trust, Commitment) and Team Loyalty
한국체육학회지 |
50 |
5 |
2011 |
체육
프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과
The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan
한국체육학회지 |
49 |
5 |
2010 |
체육
프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과
The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan
한국체육학회지 |
49 |
5 |
2010 |
체육
프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty
한국체육과학회지 |
19 |
3 |
2010 |
체육
프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty
한국체육과학회지 |
19 |
3 |
2010 |
체육
프로야구 구단의 사회적 책임에 대한 적합성(fit)과 소비자 반응의 관계
The Structural Relationship of Consumers' Perception of Fit and Response Regarding Professional Baseball Teams' Corporate Social Responsibility
한국체육학회지 |
50 |
2 |
2011 |
체육
프로스포츠 관중의 스포츠이벤트성향이 타이틀스폰서십효과에 미치는 영향
The Influence of Professional Sport Spectators’ Orientation toward a Sporting Event on Title Sponsorship Effect
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
사회정체성이론, 조직동일시, 그리고 팀동일시: 개념적 연결고리에 대한 고찰
Social Identity Theory, Organizational Identification, and Team Identification: Conceptual Review on the Links
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
5 |
2011 |
체육
프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계
Structural Relationship among Motives of Web-usage, Website Image, Team Identification, Team Emotion and Viewing Intention for Professional Basketball Team
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계
Structural Relationship among Motives of Web-usage, Website Image, Team Identification, Team Emotion and Viewing Intention for Professional Basketball Team
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
스포츠팬 관람동기의 다차원적 구조가 팀 애착 및 스폰서십 효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 자기결정성 이론을 중심으로
The Influence of Multidimensional Structure of Sport-Fan Attendance Motivation on Team Attachment & Sponsorship Effect Focused on Self-Determination Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
1 |
2011 |
신문방송학
스포츠팀을 통한 공익연계마케팅: 기부지역에 따른 공익연계마케팅의 효과
A Cause-related Marketing through Sport: Effects of Team Identification, Altruism and Donation Area on Consumers' Attitude
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
프로야구 구단이미지, 팀동일시, 재관람의도 및 관람만족도의 구조관계 분석
The relation among Team Image, Team Identification, Re-attend Intention and Spectator Satisfaction in 2011 Korea pro-baseball league
한국체육과학회지 |
21 |
2 |
2012 |
체육
지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty
한국사회체육학회지 |
40 |
2010 |
체육
지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty
한국사회체육학회지 |
|
40 |
2010 |
체육
프로야구팀의 공익연계마케팅과 팀동일시, 기업동일시 및 기업이미지의 관계
The Relation of Professional Baseball’s Cause-related Marketing, Team Identification, Corporate Identification and Corporate Image
한국사회체육학회지 |
43 |
2011 |
체육
프로야구 관중의 관람동기와 팀동일시, 스폰서동일시, 스폰서브랜드태도 및 스폰서기업이미지의 구조적 관계
The Structural Relationships Among Pro-baseball Spectators' Motives of Game Attendance, Team Identification, Sponsor Identification, Attitude Toward Brand, and Corporate Image of Title Sponsorship
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 관중의 관람동기와 팀동일시, 스폰서동일시, 스폰서브랜드태도 및 스폰서기업이미지의 구조적 관계
The Structural Relationships Among Pro-baseball Spectators' Motives of Game Attendance, Team Identification, Sponsor Identification, Attitude Toward Brand, and Corporate Image of Title Sponsorship
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 관중의 응원만족도가 팀 일체감 및 재관람의도에 미치는 영향
Influence of Pro-Baseball Spectators' Cheering Satisfaction on Team Identification and Repurchase Intentions
한국체육과학회지 |
21 |
1 |
2012 |
체육
팀 동일시와 관여도가 스포츠 스폰서십 효과에 미치는 영향 : 무드와 각성의 매개효과를 중심으로
The Effects of Team Identification and Involvement on Sports Sponsorship : Moderating Role of Mood and Arousal
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
프로배구 관중이 지각하는 기업 및 구단동일시가 기업이미지와 브랜드자산에 미치는 영향
The effect of perceived corporate identification and team identification of pro-volleyball spectators on corporate image and brand equity
한국스포츠학회 |
10 |
1 |
2012 |
기타체육
대학스포츠 팀 속성, 동일시, 충성도 및 라이센싱제품 구매 의도간의 관계
The Relationship among College Sport Team Attribute, Identification, Loyalty and Purchasing Intention of Licensing Products
한국체육과학회지 |
21 |
2 |
2012 |
체육
스포츠 경기 경험요소가 후원기업의 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 프로농구 경기 관람객을 대상으로
The Influences of Sports Experiential Elements on Brand Loyalty of Sponsors
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학
The Effect of Team Identification and Game Satisfaction on Revisit Intention: A Case of Korean Basketball League Spectators
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT SCIENCE |
4 |
2 |
2010 |
기타예술체육
The Effect of Team Identification and Game Satisfaction on Revisit Intention: A Case of Korean Basketball League Spectators
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT SCIENCE |
4 |
2 |
2010 |
기타예술체육
대학농구팀에 대한 팀 동일시, 태도 중요성, 변화에 대한 저항, 재관람 의도간의 인과 관계
An examination of the relationships among team identification, attitude importance, resistance to change, and intention to attend future games to a collegiate basketball team
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
2 |
2010 |
체육
대학농구팀에 대한 팀 동일시, 태도 중요성, 변화에 대한 저항, 재관람 의도간의 인과 관계
An examination of the relationships among team identification, attitude importance, resistance to change, and intention to attend future games to a collegiate basketball team
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
2 |
2010 |
체육
스포츠 비디오 게임 이용자들의 동기요인이 팀 동일시에 미치는 영향: 성별의 조절효과
The Effect of Sport Video Gamers’ Motives on Team Identification: Moderating Role of Gender
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
1 |
2012 |
체육
스포츠마케팅에 있어 팀 동일시에 대한 재해석 및 효과에 관한 연구
The Study of Reinterpretation toward Team Identification andEffects in Sports Marketing
마케팅관리연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학