팀 일체성

연구분야 : G100300 예술체육 > 체육 > 스포츠사회학

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106491

STNet ID : 1003986

한자 : --一體性
영어 : team identification

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

e01-04 스포츠/놀이유형 스포츠/놀이유형

프로 스포츠 [professional sports]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

팀 동일시 [ --同一視 ]

프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향

An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향

An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

프로축구관중의 관람태도가 타이틀스폰서 기업이미지에 미치는 영향: 팀 동일시 수준에 따른 비교

Influence of Attitude of Professional Soccer Spectators on Corporate Image of Title Sponsor according to the Level of Spectators’ Identification

한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육

프로야구 관람가치가 관람만족, 팀에 대한 태도, 팀이미지, 팀동일시 및 재관람의도에 미치는 영향

The Effect of Spectating Value of Professional Baseball on Satisfaction with Spectating, Attitude toward a Team, Team Image, Team Identification, & Intention of Revisit

체육과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 체육

프로야구 관람가치가 관람만족, 팀에 대한 태도, 팀이미지, 팀동일시 및 재관람의도에 미치는 영향

The Effect of Spectating Value of Professional Baseball on Satisfaction with Spectating, Attitude toward a Team, Team Image, Team Identification, & Intention of Revisit

체육과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 체육

자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계

The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory

고객만족경영연구 | 12 | 2 | 2010 | 경영학

자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계

The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory

고객만족경영연구 | 12 | 2 | 2010 | 경영학

프로축구 관중의 관람태도와 관람만족, 팀신뢰, 팀동일시, 스폰서동일시, 기업이미지, 구매의도 및 구전의도와의 관계

Relationship Among Pro-football Spectators' Attitude Toward Spectating, Spectating Satisfaction, Team Trust, Team Identification, Sponsor Identification, Sponsor Image, Purchase Intention and Word-of-mouth

한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 4 | 2012 | 체육

프로야구 구단-소비자의 사회공헌활동 적합성과 팀 동일시, 관계품질(신뢰, 몰입), 팀 충성도와의 구조적 관계

The Structural Relationships Between the Suitability of Pro-baseball Team-consumers’ Corporate Social Responsibility, Team Identification, Relation Quality(Trust, Commitment) and Team Loyalty

한국체육학회지 | 50 | 5 | 2011 | 체육

프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과

The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan

한국체육학회지 | 49 | 5 | 2010 | 체육

프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과

The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan

한국체육학회지 | 49 | 5 | 2010 | 체육

프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향

The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty

한국체육과학회지 | 19 | 3 | 2010 | 체육

프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향

The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty

한국체육과학회지 | 19 | 3 | 2010 | 체육

프로야구 구단의 사회적 책임에 대한 적합성(fit)과 소비자 반응의 관계

The Structural Relationship of Consumers' Perception of Fit and Response Regarding Professional Baseball Teams' Corporate Social Responsibility

한국체육학회지 | 50 | 2 | 2011 | 체육

프로스포츠 관중의 스포츠이벤트성향이 타이틀스폰서십효과에 미치는 영향

The Influence of Professional Sport Spectators’ Orientation toward a Sporting Event on Title Sponsorship Effect

체육과학연구 | 23 | 2 | 2012 | 체육

사회정체성이론, 조직동일시, 그리고 팀동일시: 개념적 연결고리에 대한 고찰

Social Identity Theory, Organizational Identification, and Team Identification: Conceptual Review on the Links

한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 5 | 2011 | 체육

프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계

Structural Relationship among Motives of Web-usage, Website Image, Team Identification, Team Emotion and Viewing Intention for Professional Basketball Team

체육과학연구 | 21 | 1 | 2010 | 체육

프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계

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체육과학연구 | 21 | 1 | 2010 | 체육

스포츠팬 관람동기의 다차원적 구조가 팀 애착 및 스폰서십 효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 자기결정성 이론을 중심으로

The Influence of Multidimensional Structure of Sport-Fan Attendance Motivation on Team Attachment & Sponsorship Effect Focused on Self-Determination Theory

한국광고홍보학보 | 13 | 1 | 2011 | 신문방송학

스포츠팀을 통한 공익연계마케팅: 기부지역에 따른 공익연계마케팅의 효과

A Cause-related Marketing through Sport: Effects of Team Identification, Altruism and Donation Area on Consumers' Attitude

한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 4 | 2011 | 체육

프로야구 구단이미지, 팀동일시, 재관람의도 및 관람만족도의 구조관계 분석

The relation among Team Image, Team Identification, Re-attend Intention and Spectator Satisfaction in 2011 Korea pro-baseball league

한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육

지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향

The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty

한국사회체육학회지 | 40 | 2010 | 체육

지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향

The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty

한국사회체육학회지 | | 40 | 2010 | 체육

프로야구팀의 공익연계마케팅과 팀동일시, 기업동일시 및 기업이미지의 관계

The Relation of Professional Baseball’s Cause-related Marketing, Team Identification, Corporate Identification and Corporate Image

한국사회체육학회지 | 43 | 2011 | 체육

프로야구 관중의 관람동기와 팀동일시, 스폰서동일시, 스폰서브랜드태도 및 스폰서기업이미지의 구조적 관계

The Structural Relationships Among Pro-baseball Spectators' Motives of Game Attendance, Team Identification, Sponsor Identification, Attitude Toward Brand, and Corporate Image of Title Sponsorship

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육

프로야구 관중의 관람동기와 팀동일시, 스폰서동일시, 스폰서브랜드태도 및 스폰서기업이미지의 구조적 관계

The Structural Relationships Among Pro-baseball Spectators' Motives of Game Attendance, Team Identification, Sponsor Identification, Attitude Toward Brand, and Corporate Image of Title Sponsorship

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육

프로야구 관중의 응원만족도가 팀 일체감 및 재관람의도에 미치는 영향

Influence of Pro-Baseball Spectators' Cheering Satisfaction on Team Identification and Repurchase Intentions

한국체육과학회지 | 21 | 1 | 2012 | 체육

팀 동일시와 관여도가 스포츠 스폰서십 효과에 미치는 영향 : 무드와 각성의 매개효과를 중심으로

The Effects of Team Identification and Involvement on Sports Sponsorship : Moderating Role of Mood and Arousal

광고학연구 | 22 | 5 | 2011 | 신문방송학

프로배구 관중이 지각하는 기업 및 구단동일시가 기업이미지와 브랜드자산에 미치는 영향

The effect of perceived corporate identification and team identification of pro-volleyball spectators on corporate image and brand equity

한국스포츠학회 | 10 | 1 | 2012 | 기타체육

대학스포츠 팀 속성, 동일시, 충성도 및 라이센싱제품 구매 의도간의 관계

The Relationship among College Sport Team Attribute, Identification, Loyalty and Purchasing Intention of Licensing Products

한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육

스포츠 경기 경험요소가 후원기업의 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 프로농구 경기 관람객을 대상으로

The Influences of Sports Experiential Elements on Brand Loyalty of Sponsors

산업경제연구 | 24 | 2 | 2011 | 경제학

The Effect of Team Identification and Game Satisfaction on Revisit Intention: A Case of Korean Basketball League Spectators

INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT SCIENCE | 4 | 2 | 2010 | 기타예술체육

The Effect of Team Identification and Game Satisfaction on Revisit Intention: A Case of Korean Basketball League Spectators

INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT SCIENCE | 4 | 2 | 2010 | 기타예술체육

대학농구팀에 대한 팀 동일시, 태도 중요성, 변화에 대한 저항, 재관람 의도간의 인과 관계

An examination of the relationships among team identification, attitude importance, resistance to change, and intention to attend future games to a collegiate basketball team

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

대학농구팀에 대한 팀 동일시, 태도 중요성, 변화에 대한 저항, 재관람 의도간의 인과 관계

An examination of the relationships among team identification, attitude importance, resistance to change, and intention to attend future games to a collegiate basketball team

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

스포츠 비디오 게임 이용자들의 동기요인이 팀 동일시에 미치는 영향: 성별의 조절효과

The Effect of Sport Video Gamers’ Motives on Team Identification: Moderating Role of Gender

한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 1 | 2012 | 체육

스포츠마케팅에 있어 팀 동일시에 대한 재해석 및 효과에 관한 연구

The Study of Reinterpretation toward Team Identification andEffects in Sports Marketing

마케팅관리연구 | 17 | 1 | 2012 | 경영학