셀픽션의 서사 구조와 서사 방법에 관한 연구 - 『누가 내 치즈를 옮겼을까?』, 『마시멜로 이야기』, 『칭찬은 고래도 춤추게 한다』, 『청소부 밥』을 중심으로 -
A study on the narrative structure and narrative method of Selfiction - focused on 『Who Moved My Cheese?』, 『Don't Eat the Marshmallow... Yet!』, 『Whale Done!』, 『The Janitor』 -
한국문예비평연구 |
36 |
2011 |
한국어와문학
골프용품 구매시 접촉욕구, 경험적 가치 및 온라인 구매경험의 구조적 관계
The Relationship of Need-for-Touch, Experiential Value and Online-purchase Experience for Golf Equipments
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
골프용품 구매시 접촉욕구, 경험적 가치 및 온라인 구매경험의 구조적 관계
The Relationship of Need-for-Touch, Experiential Value and Online-purchase Experience for Golf Equipments
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
대학생들이 지각하는 종합슈퍼마켓의 마케팅 커뮤니케이션,가치,소비감정이 점포충성도에 미치는 영향
The Effect of College students' Perceived Marketing Communication, Value and Consumption Emotion on Store Loyalty in Discount Store
유통과학연구 |
10 |
2 |
2012 |
산업/서비스경제
한국 온천의 서비스품질이 쾌락적 가치와 실용적 가치를 매개로 보양온천관광 구매의도에 미치는 영향
Influence of Service Quality of Korean Spas on Purchase Intention of Medical Spa Tourism by the Mediating Role of Hedonic and Utilitarian Values
동북아관광연구 |
7 |
1 |
2011 |
기타관광학
쇼핑가치와 거래특성이 만족과 신뢰에 미치는 영향 - 중국 인터넷 쇼핑을 중심으로 -
The Effects of Shopping Value and Transactional Characteristics on Satisfaction and Trust : Focusing on Chinese Internet Shopping
경영교육연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학