실과 교과서

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 교재/재료

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106657

STNet ID : 1004099

한자 : 實科敎科書
영어 : practical Arts textbook

a04-03 교재·자료

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a04-03 교재·자료 교재/재료

[R] 과목별 교과서 -> 교과서 () [ 科目別敎科書 ]

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

목제품 만들기 [ 木製品-- ]

2007년 개정 교육과정 실과 교과서 「정보기기와 사이버 공간」단원의 비교분석

Comparative Analysis on Contents of 「Information Media and Cyber Space」in the Practical Arts Textbooks of the Revised Curriculum 2007

한국실과교육학회지 | 25 | 1 | 2012 | 교육학

2007년 개정 7차 실과교과서의 「생활 자원과 소비 단원」 비교 분석

Comparative Analysis of the Units on 「Life Resource and Consume」 in Practical Arts Textbook According to 2007 Revised National Curriculum

실과교육연구 | 18 | 1 | 2012 | 교육학

2007년 개정 7차 실과교과서의 『쾌적한 주거환경』단원 비교 분석

Comparative Analysis of the Units on『A Suitable Living Environment』in Practical Arts Textbook According to 2007 Revised National Curriculum

실과교육연구 | 17 | 3 | 2011 | 교육학

홀리스틱 교육 관점에 따른 실과교과서 분석 준거 개발 및 분석

Development of analysis criteria of Practical Arts textbook on the basis of viewpoint of Holistic Education, and analysis of Practical Arts textbook and its guide book

한국실과교육학회지 | 24 | 2 | 2011 | 교육학

2007개정 실과 교과서 정보 단원의 비교 분석

A Comparative Analysis of Information Unit Contents in 2007 Revised Practical Arts Textbooks

실과교육연구 | 17 | 2 | 2011 | 교육학

초등학교 교사의 실과 교과서에 대한 인식

The Recognition and Utilization Status of Elementary School Teachers on Practical Arts Textbook

학습자중심교과교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교과교육학

초등학교 교사의 실과 교과서에 대한 인식

The Recognition and Utilization Status of Elementary School Teachers on Practical Arts Textbook

학습자중심교과교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교과교육학

실과 검정 교과서 ‘일과 진로’ 단원의 외형체제 및 내용 비교 분석

A Content Analysis on Career Education in the Practical Arts Textbook of the elementary School developed by the Revised Curriculum 2007

실과교육연구 | 17 | 4 | 2011 | 교육학