『九朝律考』 譯註 2 ―漢律의 律名2―
Annotated Translation on the Laws of Nine Dynasties 2
중국고중세사연구 |
28 |
2012 |
역사학
일반적인 포털의 서비스품질을 이용한 지속적인 포털사용에 관한 연구
A Study on Continued Portal Use Using the Service Quality of General Portals
경영연구 |
26 |
4 |
2011 |
경영학
주택문화관의 공간구성과 스페이스 마케팅 전략적 요소(4Cs)에 관한 비교 분석 연구
A Study on Strategies Elements(4Cs) of Space Marketing Comparative Analysis for Housing Culture Center
한국실내디자인학회 논문집 |
20 |
5 |
2011 |
디자인
An Application of Full Information Item (Bi)Factor Analysis to the Reading Comprehension of a TOEIC Practice Test
Full Information Item (Bi)Factor 모델을 이용한 토익 독해 부분의 요인 분석
교육평가연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
An Application of Full Information Item (Bi)Factor Analysis to the Reading Comprehension of a TOEIC Practice Test
Full Information Item (Bi)Factor 모델을 이용한 토익 독해 부분의 요인 분석
교육평가연구 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
브랜드 커피 전문점의 마케팅 전략에 영향을 주는 공간 디자인 요소에 관한 연구
A Study on Space Design Element Affecting the Marketing Strategies of Local Coffee Shop Chains
한국실내디자인학회 논문집 |
19 |
5 |
2010 |
디자인
브랜드 커피 전문점의 마케팅 전략에 영향을 주는 공간 디자인 요소에 관한 연구
A Study on Space Design Element Affecting the Marketing Strategies of Local Coffee Shop Chains
한국실내디자인학회 논문집 |
19 |
5 |
2010 |
디자인
아파트의 외관디자인에 대한 특성 평가 및 다차원 분석
Pattern Evaluation and Multidimensional Analysis against Exterior Design of Apartment
부동산학보 |
42 |
2010 |
국제/지역개발
아파트의 외관디자인에 대한 특성 평가 및 다차원 분석
Pattern Evaluation and Multidimensional Analysis against Exterior Design of Apartment
부동산학보 |
|
42 |
2010 |
국제/지역개발
외국인 관광객 유치를 위한 충남관광 브랜드이미지 구축에 관한 연구
Research on the Strategy to build the Tourism Brand Image for the Inducement ofForeign Tourist in Chungnam
통상정보연구 |
14 |
2 |
2012 |
무역학
우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석
A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
창업지원서비스 만족도에 대한 탐색적 분석 -전북지역 BI 입주기업을 중심으로-
An Exploratory Analysis for Support Services Satisfaction : Focused on Ventures at Business Incubators in Jeon-buk Area
한국창업학회지 |
6 |
3 |
2011 |
창업/벤처기업
이미지마케팅을 위한 BI 시각요소 연구 - Take-out 커피전문점 브랜드를 중심으로 -
A Study on the Visual Elements of Brand Identity for Image Marketing - The Take-out Coffee Shop Brand -
한국디자인포럼 |
29 |
2010 |
디자인
이미지마케팅을 위한 BI 시각요소 연구 - Take-out 커피전문점 브랜드를 중심으로 -
A Study on the Visual Elements of Brand Identity for Image Marketing - The Take-out Coffee Shop Brand -
한국디자인포럼 |
|
29 |
2010 |
디자인